וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק היום בזול

23.10.2008 / 6:57

כל עוד מכבי תל אביב לא תפנים שקשה מאוד להצליח בלי מאמן יקר, הישגיה יהיו מקריים. הבחירה באפי בירנבוים הזול תעלה עוד ביוקר למועדון

לכאורה, אוהדי מכבי ת"א היו צריכים להיות מעודדים השבוע, לראשונה זה תקופה ארוכה. אחרי שספגו מכות אינספור בשנתיים האחרונות, בהן הפסד שלושה תארים מקומיים, החלפות תכופות של מאמנים ושחקנים ומאבקי שליטה בהנהלה, מוכיח המועדון שכוחו עדיין במותניו ושהאינסטינקטים הווינריים הישנים טרם נעלמו.

מכבי הגיבה במהירות לכישלונות במשחקי ההכנה, ניצלה בעורמה התמוטטות כלכלית של קבוצה אחרת, שלפה סכום נכבד והחתימה את מרקוס בראון. סגל חסר ניסיון ביורוליג זוכה עתה בשחקן המנוסה ביותר במפעל, רגע לפני המשחק הראשון מול ציבונה זאגרב. פתאום, לקרלוס ארויו יש עם מי לשחק ולאפי בירנבוים יש עם מי לעבוד.

למעשה, החתמתו של בראון היא סימפטום נוסף למחלה ממנה סובלת מכבי בשנתיים החולפות, מאז עזב אותה פיני גרשון. בהיעדרו של המאמן המצליח בתולדותיה, מכבי מגיבה כל העת למשברים, בדרגות שונות של הצלחה. בראון, עוד לפני המשחק הראשון שלו בצהוב, הוא תגובה טובה לאין ערוך מגוראן יירטין, למשל, וספק אם מכבי היתה מוצאת שחקן טוב ממנו רגע לפני הג'אמפ-בול הראשון.

אבל צריך לזכור שמדובר בשחקן בן 34 וחצי, שלפני שמונה שנים הועדף על פניו פליט NBA צעיר ומועד לפציעות בשם אנתוני פארקר. בשנים של פיני גרשון, האיש שבחר בפארקר, הונהגה במועדון התנהלות מקצועית אסטרטגית, ולא רק תגובות טקטיות. גרשון ודייויד בלאט, ובשלב מאוחר יותר גם דן שמיר, ניסו להתאים כל שחקן למשנהו, לא בחרו בהכרח כוכבים צפויים ורכשו לרוב שחקנים עם אופק התקדמות. הם החתימו את פארקר, האפמן, מקדונלד ו-וויצ'יץ' כשאלה עוד היו צעירים וזולים יחסית. מאמנים טובים, גם אם הם יקרים, יכולים לחסוך למועדון שלהם כסף.

הבחירה באפי בירנבוים הזול, לעומת זאת, כבר עלתה למכבי לא מעט דולרים: על הסגל היקר בתולדותיה היא נאלצה להוסיף ברגע האחרון שחקן שעלותו כמיליון דולר; היא תקועה עם החוזים הגבוהים של טרה סימונס ורודני ווייט, שכישלונו היה ידוע מראש לכל אדם עם בקיאות מינימלית בעברו; ובקרוב תיאלץ לצרף שחקן פנים נוסף ולא זול.

מכבי היא אחת משלוש הקבוצות המצליחות ביורוליג בעשור האחרון, אבל השתיים האחרות, צסק"א מוסקווה ופנאתינייקוס, צפויות להמשיך לאיים על התואר גם העונה, בעוד מכבי הולכת ויורדת מנכסיה, חרף ההעפלה המקרית לגמר בעונה שעברה. פנאתינייקוס וצסק"א, בניגוד למכבי, מבינות את חשיבותו של האיש על הקווים, וקשרו את גורלן באוברדוביץ' ובמסינה. מכבי ממשיכה להישאר נאמנה למנטרה "לא משלמים מיליון דולר למאמן", ומטילה לחצים בקנה מידה עצום על אנשים לא מתאימים ולא מנוסים דיים.

גם עם בראון, בניית הקבוצה הקלוקלת גרמה לכך שהסגל של מכבי עדיין מלא חורים, רמת הביטחון נמוכה וניצחון בכל מגרש, גם מול ציבונה החלשה, צפוי להפוך למשימה מפרכת. הבית הקל יאפשר לה להעפיל בקלות יחסית לטופ-16 ואולי אז היא תתקדם הלאה, בעזרת מזל, הגרלה וקהל ביתי. אבל כל עוד מכבי לא תבין שמאמנה צריך להיות אחד האנשים היקרים בקבוצה, ההישגים שלה יהיו מקריים והעונות יהיו מאכזבות, כשרק השמות והקורבנות מתחלפים: ביופורד, פיליקס, ספאחיה, קטש, שרף, ווייט.

בראון עשוי למנוע מבירנבוים מלהפוך לשם האחרון ברשימה, אבל לא יחלץ את המועדון מהמשבר העמוק בו הוא שרוי.

  • עוד באותו נושא:
  • כדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully