וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיפור הזה, הכוכב הוא רק שחקן משנה

22.10.2008 / 20:38

סקופ סנסציוני על כך ששחקן הפוטבול ברט פארב חשף תרגילים של קבוצתו לשעבר, הביא למלחמת עיתונאי ספורט בארה"ב. מי ניצח?

יום ראשון, תוכנית קדם משחקי מחזור ה-NFL של רשת FOX, הפופולארית ביותר בין תוכניות הפרי-גיים. בתוכנית זו יש לעיתונאי ג'יי גלייזר פינה שבה הוא חושף סיפורים שונים, חלקם מרעישים יותר וחלקם פחות. ביום ראשון האחרון סיפר גלייזר כי ברט פארב, היום הקוורטרבק של ניו יורק ג'טס וב-16 השנים שקדמו הסמל של גרין ביי פאקרס, ערך בשבוע השני של העונה שיחת טלפון בת יותר משעה עם מאט מילן, שהיה ה-GM של דטרויט ליונס, וחשף בפניו תרגילים של הפאקרס לפני המשחק ביניהן (אותו ניצחה גרין ביי 25:48).

בעיה חוקית אין כאן, ה-NFL מעולם לא אסרה על שחקנים למסור מידע, אבל קונפליקט מוסרי יש ויש, שכן פארב והפאקרס נפרדו בקיץ האחרון בטונים צורמים, וכעת, כך נוצר הרושם, נוקם בהם הסמל לשעבר ומנסה להטביע את הספינה על יושביה. אם סיפור כזה מתברר כנכון, הרי שזו רעידת אדמה של ממש.

על פי כל הסימנים, הסיפור אמור היה לקבל תהודה רחבה באמצעות פולו-אפים של שאר אמצעי התקשורת. בארצות הברית מקובל לצטט את מקור הידיעה הראשוני ("ג'יי גלייזר מרשת 'פוקס' מדווח כי..."), אלא ש-ESPN, המתחרה הגדולה של גלייזר ופוקס, בחרה להתעלם. זמן קצר לאחר הדיווח של גלייזר יצאה הוראה גורפת ממטה ESPN: "סיפור מופרך, לא לדווח!". זו הייתה נקיטת עמדה מעניינת של הרשת, שלא יכלה להרשות לעצמה לפספס אייטם שכזה אם היה נכון.

בשל העובדה ש-ESPN החליטה שלא להתייחס, העדיפו שאר הרשתות הגדולות להתעלם מהדיווח. התוצאה הייתה גימוד טוטאלי של סיפורו של גלייזר עד להפיכתו לבלתי אמין בעליל. בינתיים, נכנס גורם נוסף למשחק - פיטר קינג מ"ספורטס אילוסטרייטד", הנמצא בקשרי ידידות עם פארב ומכוסח היטב עם גלייזר. קינג גילה כי פארב שלח לו הודעת SMS ובה הכחיש בכל תוקף שדיבר עם מילן והליונס על הפאקרס.

"אני עומד מאחורי הסיפור ב-1,000 אחוז"

בראיון בשלישי בערב, יותר מ-48 שעות לאחר שפורסם הסיפור וקיבל תהודה מינימלית, עלה גלייזר לראיון רדיופוני אצל המגיש ג'ים רום, נתן את גרסתו לשתיקה של ESPN, להכחשה של פארב דרך קינג וגם לעובדה שלא התקשר לשחקן כדי לבקש תגובה, עבירה אתית חמורה.

"אני עומד מאחורי הסיפור ב-1,000 אחוז", אמר גלייזר, "דיברתי גם עם שחקנים של ניו יורק ג'טס והם לא ממש הופתעו. ברט דיבר עם מילן כדי לצאת לציד באזור פנסילבניה, ובמקרה או שלא זה קרה לפני המשחק של גרין ביי מול דטרויט. כשברט שמע שהליונס משחקים מול הפאקרס, הוא פתח את הפה, וכשברט מדבר, הוא מדבר. יש לי את העניינים שלי עם פיטר קינג, אבל חשוב לזכור שפארב, שמכחיש את הסיפור, הכחיש גם לאחר הודעת הפרישה שלו שיחזור לשחק ובסופו של דבר חזר. זו האשמה חזקה מדי מכדי שלא אהיה בטוח ב-100 אחוז שהיא נכונה. אם אני שחקן בגרין ביי, אני רואה את זה כבגידה".

ומדוע לא התערבה ESPN? "כשאתה מפרסם סיפור כזה, כל המתחרים שלך רוצים שתטעה", הסביר גלייזר, "ככה שכשפארב מתקשר אליהם, הם קונים את זה, כי המשמעות היא שהסיפור שלך לא נכון. אבל למקורות שלי לא היה אכפת, הם לא באו מגרין ביי, לא היה להם אינטרס".

גלייזר הסביר מדוע לא יצר קשר עם פארב והעלה את הסיפור בלי תגובת השחקן, וכאן חשף את המניע האמיתי, לטענתו, של ESPN: "פיטר קינג שאל אותי למה לא דיברתי עם ברט. אמרתי לו 'פיטר, ראית כמה שעות ברט מבלה בטלפון עם ESPN? נראה לך שהוא לא היה מספר להם את זה? זה המתחרה שלי, אני לא יכול לאבד סיפור כזה'".

בינתיים, בצהרי יום רביעי, קיבל העניין תפנית. כשנדמה היה שהכל עומד לגווע, החליטו ב-ESPN לשנות מדיניות, לאחר שפארב דיבר על המקרה בפומבי והודה כי אכן שוחח עם מילן, הכחיש בתוקף כי השיחה נעשתה ביוזמתו ולא "מכר" את הפאקרס. ברגע ש-ESPN עלתה עם הסיפור, עשו זאת גם הרשתות הארציות האחרות. בעובדה הזו כשלעצמה יש ניצחון גדול לגלייזר, שהסיפור שלו קיבל, סופסוף, חשיפה מהרשת המתחרה, אבל אם יתברר שאין אמת בדברים, פארב עשוי להגיע עם גלייזר לבית משפט. איך זה ייגמר? זה כבר עניין של מילה מול מילה, מה שבטוח הוא שבגזרה התקשורתית עולם הספורט האמריקאי כבר מזמן לא היה חם כל כך.

  • עוד באותו נושא:
  • ברט פארב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully