וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבעת אימון

אריאל גרייזס

22.10.2008 / 12:36

עשר של שבוע: התוצאות של ג'ים האסלט והמינוי של מייק סינגלטרי מוכיחים שמשהו זז בחשיבה במערב. הקולטס עומדים על פי התהום

1. בפעם הראשונה מאז שנפתחה העונה, מתקבלת התחושה שאפשר להתחיל להפריד סוף סוף בין הקבוצות שהולכות להתמודד על הפלייאוף ועל האליפות לבין אלו שרק עושות קולות. אחת מאותן קבוצות שנראות בדרכן הבטוחה לפלייאוף היא בפאלו בילס שניצחה את הצ'ארג'רס השבוע, במשחק שכולו הצהרת כוונות. את המשחק הזה קיבלנו בשידור חי (טוב, קטעים נבחרים בין הפסקות החשמל) ואפשר היה לראות שנבנה שם בסיס מצוין – הגנה חזקה, התקפה מצוינת שבנויה על ריצה וק"ב שלא עושה טעויות. יחד עם אריזונה, הבילס, יחד עם יוסטון, הן הקבוצות היחידות שלא היו בפלייאוף בעשור הזה, ואם הם ימשיכו לשחק ככה אין שום סיבה שהבצורת לא תיפסק כבר השנה.

2. קבוצה שניה שאפשר לרשום את המקום שלה בפלייאוף כבר עכשיו היא פיטסבורג סטילרס, שבשקט בשקט כבר עם מאזן של 1:5, ובהתחשב בחולשת הבית שלהם, הם יצטרכו קריסה טוטאלית כדי לא לשחק בינואר. כמו במקרה בפאלו (והטייטנס והג'איינטס, שגם הם בדרך הבטוחה לפלייאוף) גם אצלם הבסיס הוא משחק הגנה חזק, משחק ריצה טוב (עם המחליף של המחליף של וילי פארקר, לא פחות) וק"ב יעיל. ואולי זה ההבדל בין הקבוצות הטובות השנה לשנים קודמות – אם בשנים האחרונות הקבוצות המובילות בליגה הסתמכו על שחקן על אחד (וברגע שאותו שחקן על נפצע או לא מתפקד באותן רמות, הן כושלות. ראו ערך קולטס, פטריוטס והצ'ארג'רס) הרי שהשנה הקבוצות הבכירות לא מחזיקות באף כוכב על אלא בנויות על משחק קבוצתי ואימון טוב. ואולי זאת עוד בשורה בשרשרת הבשורות שהעונה הזאת מביאה בחיקה.

3. את סט. לואיס ראמס, לעומת זאת, כבר שלחנו לפני שבועיים לשיפור עמדות בדראפט, אבל לאחר שג'ים האסלט לקח את המושכות פתאום הם מחברים שני ניצחונות רצופים על קבוצות עם מאזן חיובי, כולל אחד מרשים ביותר השבוע על דאלאס (שאיך אמר עליו רן, השיכור ממדור המכללות ואוהד דאלאס – פאקינג סט. לואיס עושה עלינו ראנינג אפ דה סקור) וב-NFC מערב החלש, היא עוד מסוגלת לעשות רעש. לסט. לואיס תמיד היו כלים מצוינים בהתקפה – סטיבן ג'קסון הוא אחד הרצים הטובים בליגה, טורי הולט הוא הול אוף פיימר עתידי ובולג'ר לא שכח איך לזרוק – וגם אם ההגנה לא ממש תיפקדה, לא היה ברור למה הקבוצה הזאת נראית כל כך גרוע. לאור הביצועים הנוכחים, אי אפשר שלא לתהות האם לא נעשה פה סבוטאז' כלשהו על ידי השחקנים כלפי המאמן הקודם.

4. בתקווה לתוצאה דומה, גם סן פרנסיסקו פיטרו את מייק נולאן שבעה מחזורים בלבד לתוך העונה, וכך הפכו לקבוצה השלישית לעשות זאת השנה. אין לי את הסטטיסטיקה לגבי שנים קודמות, אבל זה נראה כאילו הרצועה, שהיתה קצרה גם ככה, התקצרה עוד יותר ועברו הימים שבהם מאמנים קיבלו הזדמנות עד סוף העונה להפוך את המועדון. הניינרס הם אולי לא הקבוצה הכי מוכשרת בעולם, אבל בטוח שיש להם יותר כישרון ממה שהמאזן שלהם מרמז. אם סינגלטרי –אחד המאמנים היחידים שגם היה שחקן מעולה בליגה – יעשה בשכל ויפקיד את ההתקפה שלו בידיים של פרנק גור במקום אצל הק"ב הליצן שלו, זאת כבר תהיה התחלה טובה לנצל את אותו כישרון.

5. הסיפור של השבוע מסביב לפארב לא היה על המגרש, אלא הכתבה שהתפרסמה בפוקס, לפיה פארב התקשר מיוזמתו למנכ"ל (היום לשעבר) של דטרויט ליונס יום לפני המשחק של גרין ביי מולם, וסיפר לו את כל ספר התרגילים של קבוצתו לשעבר. כרגע, הסיפור לא תופס תאוצה בתקשורת האמריקאית, אם בגלל שאין הוכחות לנכונותו או בגלל שיקולי אינטרסים, ועל כן קשה להביא דיעה חותכת לגביו. מה שכן, פארב הוכיח בעבר שאין לו בעיה לבדוק את הגבולות של האוהדים שלו, ועל כן קשה לומר שהסיפור הזה, אם אכן יאומת, יפתיע מישהו. בכל מקרה, עם איך שפארב נראה בשבועיים האחרונים, הוא לא צריך עזרה בלהרוס את המורשת שלו גם ככה.

עולם הפוך

6. והנה עוד הוכחה למי שהיה צריך לכמה הליגה השנה מטורפת – הקבוצה עם הכי הרבה נקודות בליגה? לא פחות משיקגו ברס. רוצים עוד הוכחה? הקיקר שנתן הכי פחות נקודות השנה - אדם וינאטיירי, לא פחות.

7. בשבוע שעבר הזכרנו את הפטריוטס של 2002 ואני נאלץ לחזור ולהעלות אותם מהאוב. הקבוצה ההיא אמנם נהנתה משירותיו של טום בריידי אבל נכשלה לעלות לפלייאוף, פשוט כי לא היתה מסוגלת לעצור את הריצה בכלל. שתי קבוצות שמזכירות לי השנה את הפטריוטס ההם הן הקולטס והברונקוס, שמראות מדי פעם ניצוצות התקפיים אבל כרגע פשוט לא מסוגלות לעצור ילד בדרך לבית ספר. הברונקוס עדיין מסוגלים להגיע לפלייאוף אם סן דייגו תמשיך בביצועים החלשים שלה, אבל במקרה של אינדי שבוע הבא הוא משחק פשוט של להיות או לחדול, כאשר הם פוגשים את הטייטנס, ועוד במאנדיי נייט, לא פחות. הפסד במשחק הזה, והם ייקלעו לפיגור של ארבעה משחקים מאחורי חניכיו של ג'ף פישר, פיגור ממנו אפילו פייטון מאנינג יתקשה להחלץ. אם הקולטס רוצים להציל את העונה שלהם, שיתחילו בלחשוב איך עוצרים את הריצה של טנסי, שהשבוע שמה יותר מ-300 יארד על הקרקע מול קנזס סיטי.

8. בשבוע שעבר ניו אינגלנד קיבלו בראש מסן דייגו ונראה היה שהעונה אבודה ושבוע אחרי הם מנצחים את דנבר 7:41. אז מה אפשר להסיק על הקבוצה הזאת? קודם כל, שמאט קאסל זה לא זה. למרות אחוזים טובים השבוע ושלוש מסירות לט"ד, קאסל מתקשה בקבלת החלטות וחוטף סאקים על ימין ועל שמאל – כבר עכשיו, אחרי שישה משחקים, יש לו יותר סאקים מכל מה שהיו לטום בריידי שנה שעברה. דבר שני, ניו אינגלנד תלויה בהגנה שלה לטוב ולרע. דבר שלישי, אף פעם לא הייתי קובר קבוצה של ביל בליצ'יק. דבר אחרון, כל מסקנה על הקבוצה הזאת נכונה לאותו שבוע בלבד.

9. לא, אף מילה על דאלאס השבוע. די, כמה אפשר?

10. ואי אפשר לסיים בלי האייטם הבידורי של השבוע – הביצה העונה לשם האמפטי דמפטי, כלומר לנדייל וויט, רצה 80 יארד לט"ד. לא, זה לא דפנסיב ליינמן שרץ שם, וכן – זאת הגנה של קבוצה מקצוענית שנכשלת מלעצור אותו. תהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully