וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם את הספורט זה תפס

רויטרס

21.10.2008 / 11:41

המשבר הכלכלי הגדול שפוקד את העולם פגע בכל חלקה וענף, מכדורגל וכדורסל דרך הספורט המוטורי ועד ההכנות לאולימפיאדת לונדון 2012

המשבר הכלכלי הגדול שפוקד את העולם משפיע על כל תחומי החיים. גם על הספורט, כמובן, חלות ההשפעות הגדולות של המיתון והנסיגה, שפוקדות את שווקי העולם וגם הוא נפגע באורח לא קל מהמצב.

אולימפיאדת לונדון 2012:

הבירה האנגלית שזכתה באירוח המשחקים הבאים מתקשה לגייס את תקציבי העתק. מארגני התחרויות שתיכננו מבנים אדירים יצטרכו אולי להסתפק במבנים קצת יותר צנועים מהמתוכנן. כמו כן המחסור במזומנים עלול לפגוע בבנייתו של הכפר האולימפי וכך בספורטאים.

בייסבול:

המכירה של שיקגו קאבס צפויה להתעכב עקב המשבר, אלא אם כן הבעלים, טריבון קו, יהיה מוכן לקבל הצעה נמוכה בהרבה על הקבוצה.

כדורסל:

ב-NBA קוצצו מספר משחקי הראווה בקדם העונה שעורכות קבוצות הליגה באירופה, כך ציין אמר הקומישינר דייויד שטרן. ב-2008 נערכו רק ארבעה משחקים בארבע ערים שונות, לעומת שבעה משחקים בשש ערים שונות ב-2007. שטרן עוד הודיע כי כ-80 אנשים, תשעה אחוז מכוח העבודה של הליגה, ימצא את עצמו נפלט מתוכה.

ספורט מוטורי:

הגוף המנהל של סבב המירוצים הכי יוקרתי, הפורמולה 1, הגיש בשבוע שעבר הצעה לחתוך בעלויות הרבות שיש לקבוצות כדי לעזור להם לצלוח את המשבר. כמו כן הוצע כי החל מעונת 2010 יקוצצו העלויות של מנועי המכוניות.

כמו כן חברת וויליאמס, שרשמה ב-2007 הפסד של 21.4 מיליון ליש"ט, נתמכת כיום על ידי הבנק הבריטי, RBS, וחברות איסלנדיות, שמצבן בכי רע לאחר קריסת הכלכלה במדינה הסקנדינבית. בארגון נטען כי וויליאמס, החברה היחידה שלא נשלטת על ידי מיליארדר או מפעל גדול, מצויה בסכנה כלכלית לא קטנה.

התאחדות הספורט המוטורית הצרפתית החליטה לבטל את מירוץ הפורמולה 1 שהיה אמור להיערך ב-2009 במדינה עקב סיבות פיננסיות. צרפת, שהמציאה את סבב המירוצים, נעדרה רק פעם אחת בהיסטוריה, ב-1955.

כדורגל:

בעלי קבוצות רבות מרגישים את הנזקים של המשבר הפיננסי. הדבר בא לידי ביטוי גם בצניחה במכירות הכרטיסים למשחקים. דייויד טריסמן, יו"ר התאחדות הכדורגל האנגלית, מסר כי הכדורגל האנגלי בכללותו מצוי בחובות של כשלושה מיליארד ליש"ט וכי הוא לא יוכל לשלול קריסה של קבוצה.

אפילו מנצ'סטר יונייטד, אחת מהקבוצות הכי רווחיות בתבל, ניזוקה לא מעט מהמשבר לאחר שאחת מהספונסריות הגדולות שלה, חברת הביטוח AIG, קרסה. ווסטהאם, הנשלטת על ידי בעלים איסלנדיים, סובלת גם היא רבות מהמשבר. הקבוצה הלונדונית משחקת כעת ללא ספונסר על החולצה לאחר קריסתה של הספונסרית הקודמת, XL. גם ניוקאסל הייתה קרובה לאבד את הספונסר שעל חולצתה, Northern Rock Bank.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully