וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הרוח, הלב והנשמה

סרג'יו סקריולו

20.10.2008 / 15:55

סרג'יו סקאריולו, לשעבר מאמן מלאגה, מכיר היטב את מכבי ת"א. ערב פתיחת היורוליג, מנתח המאמן האיטלקי במיוחד עבור וואלה! ספורט את בית א' ומתייחס לצהובים: "הרעב והמוטיבציה צריכים לחפות על אבדן הכישרון"

לראשונה זה חמש שנים לא יעמוד סרג'יו סקאריולו על הקווים של אוניקאחה מלאגה, שהפכה להיות לקוחה קבועה של היורוליג. המאמן האיטלקי, שעזב את מלאגה בסיום העונה שעברה, מכיר היטב את היורוליג, ובמיוחד את מכבי תל אביב, עימה התמודד בשנתיים האחרונות בשלב הבתים המוקדם. בטור פרשנות מיוחד לוואלה! ספורט, מנתח סקאריולו את בית א' ומצביע על הפייבוריטיות, ההפתעות ועל הנקודות הבעייתיות של הצהובים.

אולימפיאקוס מכניסה ווינרים

הפייבוריטית: אולימפיאקוס רוצה לעשות צעד נוסף קדימה. היא השקיעה המון כסף, ובוודאי שהעונה לא תתפשר על פחות מהעפלה לפיינל פור. מבחינת כישרון ואיכות הסגל, אולימפיאקוס בוודאי נמצאת בטופ-4 של אירופה, כך שפיינל פור זה דבר שבהחלט נמצא בהישג ידה. ידידי פנאיוטיס ינאקיס יצטרך להזיע כדי להתאים את כל השחקנים החדשים לשיטת המשחק שלו. כשיש לך כל כך הרבה שחקנים טובים, אתה בעיקר צריך ליצור כימיה, כי בלעדיה כלום לא קורה. הבעיה היא שאין נוסחה אחת ליצירת כימיה, אחרת כל הקבוצות היו מצליחות. כך שאולימפיאקוס צריכה בעיקר לעבוד קשה ולקוות לטוב.

מה שאהבתי במיוחד בבניית הקבוצה, ובניגוד לשנים קודמות, הוא שאולימפיאקוס החתימה שחקנים שהם לא רק מוכשרים, אלא גם שחקנים שרגילים לנצח. שחקנים שלא רק נותנים תצוגות אישיות גדולות, אלא שחקנים שיכולים להנהיג ולהפוך את החברים שלהם לטובים יותר. כולם מדברים על ג'וש צ'ילדרס, אבל מבחינתי יש לאולימפיאקוס שני שחקנים חשובים יותר: תיאו פפאלוקאס וניקולה וויצ'יץ'. השניים הללו הם לא רק שחקנים נהדרים אלא גם מנהיגים גדולים, שזכו בכל תואר אפשרי במהלך הקריירה, ויודעים בדיוק מה דרוש כדי להגיע לטופ. אם לדבר מנעלי המאמן, כשיש לך שחקנים כמו פפאלוקאס ו-וויצ'יץ', אתה יכול להיות הרבה יותר רגוע, כי הם מסוג השחקנים שעובדים קשה כדי לחבר את החברים סביבם. קשה להיכשל כשיש לך שניים כאלו בקבוצה שלך.

מכבי צריכה יציבות

יעברו ללא בעיה: מבחינת איכות וכישרון, אין ספק שמכבי נמצאת רמה אחת מתחת לאולימפיאקוס. מכבי שינתה הקיץ הרבה דברים, ושוב החליפה מאמן. אני חושב שמכבי עשתה כמה החתמות מעניינות. אם מכבי תמצא יציבות ותמצא את הדרך והשיטה שלה, משהו שאולי היה חסר לה בשנתיים האחרונות, היא תוכל לעשות הרבה בעיות לכל קבוצה, ובטח שתיתן פייט במאבק על שלושת המקומות הראשונים בבית. הכי חשוב שמכבי תמצא את הרוח הקבוצתית שלה, כי בלעדיה קשה להגיע רחוק ביורוליג.

מבחינת סקורינג, קרלוס ארויו הוא השחקן המרכזי של מכבי. חשוב שלפחות כמה שחקנים שרדו מהעונה שעברה. בורשטיין ושארפ מחזיקים בניסיון יורוליג לא מבוטל, כשלדעתי כספי ואליהו הם שניים מהצעירים המוכשרים ביותר ביבשת. אין למכבי הרבה שמות גדולים, אבל אם הרוח והנשמה ההיסטורית של המועדון הזה תמשיך לפמפם, מכבי תסתדר. העזיבה של וויצ'יץ' היא כמובן מכה קשה למכבי, ואני לא חושב שיש לה סנטר אחר ברמתו. גם טרנס מוריס נתן עונה נהדרת והלך. בלי ספק מכבי איבדה הרבה כישרון בקיץ הזה, וגם העובדה שהיא החליפה לא מעט מאמנים בשנתיים האחרונות מקשה עליה, אך אולי היא תצליח לחפות על החסרונות הללו בעזרת רעב ומוטיבציה, כלים שלדעתי הם לא פחות חשובים והעונה יהיו למכבי בשפע, בעיקר כי שחקנים כמו וויליאמס, סימונס, ווייט ואחרים ירצו להראות שיש להם מקום ברמות האלה של הכדורסל.

המאבק הגדול - עם מלאגה

מלאגה, לדעתי, טובה יותר מאשר בעונה שעברה. הם שיפרו משמעותית את קו החוץ, דבר שהיה בעייתי בעונה שעברה. היה חסר לנו במלאגה פוינט גארד סולידי, ועכשיו יש לה אחד כזה – עומאר קוק. הוא קצת מתקשה בתקופה האחרונה, אבל מדובר בשחקן טוב. מלאגה בנתה קבוצה אתלטית, שבהתאם לפילוסופיה של אאיטו, תשחק הגנה לוחצת וחזקה, ובהתקפה תחפש כל הזמן לרוץ. ללחוץ ולרוץ, לרוץ וללחוץ, זה מה שאפשר לצפות מקבוצה של אאיטו. לקאבזס וחימנז הייתה עונה נהדרת אשתקד, גם למרכוס הייסליפ, שממשיך עונה נוספת ויכול לעשות בקבוצה הזאת דברים יפים. מבחינת כישרון, מלאגה אולי לא נמצאת במקום של פאו, אולימפיאקוס, ברצלונה וצסק"א, אבל היא כן בטופ-8 וכל תוצאה אחרת מלבד רבע-גמר תחשב לכישלון. בשורה התחתונה, מלאגה תיאבק עם מכבי על המקום השני בבית. בכלל, הבית הזה מחולקת לשתי דרגות – אולימפיאקוס, מכבי ומלאגה, שימשיכו הלאה בלי ספק, ושלוש הקבוצות האחרות, שמציגות סגלים הרבה פחות טובים.

יילחמו על ההעפלה: ציבונה זאגרב מתחילה פרויקט חדש. השינוי הגדול שעשתה יכול להיות בעמדת המאמן. ולימיר פראסוביץ' הוא מאמן מנוסה, שיכול לתת סוף סוף יציבות לקבוצה הזאת. דאבור קוס תמיד נותן בציבונה עונות מעולות. אני רואה את ציבונה ממשיכה לטופ-16, אבל לא מעבר לכך.

בשר התותחים: אבלינו נמצאת במצב עדין. היא עשתה תוצאות נהדרות בשנה שעברה והפתיעה מאוד, אך התוצאה המיידית היא שהקבוצות הגדולות לקחו לה את השחקנים המרכזיים. גם המאמן עזב, והגיע חדש במקומו. כשאתה מאבד בקיץ אחד מאמן סולידי ואת השחקנים המרכזיים שלך, אתה בבעיה, ולא משנה איך קוראים לך. אבלינו פתחה את הליגה האיטלקית בצורה סבירה, אבל עדיין מדובר בקבוצה מהדרג השלישי.

לה-מאן עשתה גם היא לא מעט שינויים. היא הביאה את דיוויד בלות'נטאל, שיכול להיות שחקן של 20 נקודות בממוצע למשחק. מלבד ניקולה באטום, הסגל שלה טוב מהשנה שעברה, אבל אני לא מצפה ליותר מדי מלה-מאן. היא תנסה לעקוץ את הגדולות ואולי בבית תצליח פה ושם, אבל לא מעבר.

הביא את הכתבה לרשת: אוהד גרינוולד

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully