וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכוס בראון חתם במכבי תל אביב

20.10.2008 / 8:32

הגארד הוותיק עזב את ז'לגיריס קובנה, שנמצאת במצב כלכלי קשה, ויחזק את הקו האחורי של הצהובים. מעמדו של סימונס לא ברור

לאחר שרשרת ההפסדים במשחקי ההכנה בליגה ובאירופה, החליטו במכבי תל אביב לעבות את הסגל, והחתימו אמש (ראשון) את מרכוס בראון, הגארד האמריקאי הוותיק של ז'לגיריס קובנה. בראון (34, 1.91 ס"מ) יחזק את הקו האחורי של סגנית אלופת היורוליג, שכולל כעת ארויו, חג'ג', שארפ, סימונס ובורשטיין. בראון חתם לעונה אחת, בסיומה יחליטו הצדדים לגבי המשך ההתקשרות.

בראון ינחת היום (שני) בישראל, והוא צפוי להמריא עם מכבי תל אביב למשחק היורוליג הראשון של העונה, ביום חמישי מול ציבונה זאגרב. הגארד לא צפוי לראות דקות משחק רבות, אבל ברוטציה הקיימת של הקבוצה - לא מן הנמנע שהוא כן ישותף.

שמו של השוטינג גארד נזרק בהקשרה של מכבי תל אביב בימים האחרונים, עקב מצבה הכלכלי הרעוע של קבוצתו עד היום, ז'לגיריס קובנה, שנמצאת על סף פירוק. עדיין לא ברור אם צירופו יגיע על חשבונו של שחקן אחר. טריי סימונס, המועמד העיקרי להחלפה, טרם קיבל כל הודעה על שינוי במעמדו בקבוצה.

* בינתיים, החליטו הצהובים להחתים את גיא פניני לשלוש שנים אחרי החגים, לחוזה יהיה תקף החל מעונת 2010. החוזה יהיה בהתאם לזה שנחתם לפני כמה חודשים ובוטל בהחלטת בית הדין של איגוד הכדורסל. פניני, שעדיין מחפש קבוצה בחו"ל, דחה הצעות מאוקראינה ומרוסיה והוא ממשיך לחפש אחר מועדון להעביר בו את העונה הקרובה.

תחנה שביעית באירופה

בראון נבחר בסיבוב השני של דראפט 1996 על ידי פורטלנד, אך לא הרבה לשחק בשורותיה או בשורות דטרויט, אליה עבר מספר שנים לאחר מכן. ב-1998 הגיע הגארד לאירופה, לשורות פו אורטז, בה נבחר ל-MVP של הליגה הצרפתית - פרס עליו הצליח לשמור גם בעונה לאחר מכן, בשורות לימוז'. משם עבר בראון לבנטון טרוויזו, וב-2001, בשורות אפס פילזן, נבחר לשחקן המצטיין בליגה הטורקית.

ב-2003 קיבל בראון חוזה גדול בשורות צסק"א מוסקבה, ואף נבחר לחמישיית העונה ביורוליג. בשורות מלאגה, אליה עבר ב-2005, החל הגארד לדעוך במעט, ובעונה שעברה במדי ז'לגיריס קלע 12 נקודות בממוצע למשחק. בראון הוא מלך הסלים של היורוליג בכל הזמנים, עם 2,110 נקודות, ובשמונה שנותיו באירופה הגיע לפיינל פור שלוש פעמים ונבחר פעמיים לחמישיות היורוליג.

למרות שמדובר בשחקן מעבר לשיא, הרי שאין ספק כי זהו חיזוק משמעותי למכבי תל אביב - קבוצה שהחליטה להמר בתחילת הקיץ על שני שחקנים זרים מהליגה המקומית (וויליאמס וסימונס). בראון, למרות כושרו, הוא שחקן יורוליג מנוסה ומוכח, וייתכן והוא בדיוק השחקן שמכבי תל אביב צריכה לצידו של קרלוס ארויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully