וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפץ הגדול

20.10.2008 / 16:27

עשר של סיבוב: איך הפך התבשיל שרקחה טמפה ביי למטעם, איזה יתרון יהיה לפיליז ועל איזו פרשת דרכים עומדים וריטק ורמירז?

1. לפני 11 שנים הוקמה קבוצת האקספנשן האחרונה במייג'ור ליג (אם לא לוקחים בחשבון מעבר דוגמת מונטריאול לוושינגטון), בסט. פטרסבורג שבחופה המערבי של פלורידה. טמפה ביי דוויל רייז היא נקראה, והפכה להיות פניה של העיר שאותה היא מייצגת. פלורידה, וטמפה ביי כחלק עיקרי ממנה, היא מדינת הזקנים, המקום שבו הולכים לפרוש בשקט. אלה היו הפנים של הדוויל רייז בסוף שנות ה-90 ותחילת המילניום הנוכחי. שחקנים דוגמת וייד בוגס, פרד מגריף, גרג וון וחוזה קנסקו באו להעביר שם את רגעיהם האחרונים במקצוענים. טמפה ביי דוויל רייז הייתה בית האבות של ה-MLB.

2. השינוי התודעתי התרחש ב-2004, אולי גם בזכות העובדה שהשכנה ממיאמי, פלורידה מארלינס, קבוצה צעירה בליגה בפני עצמה, זכתה בפעם השניה בתולדותיה בוורלד סירייס עונה לפני כן. הדוויל רייז, שגם כך שיחקו ב-AL מזרח האכזר שנשלט על ידי היאנקיז והרד סוקס עטופות המזומנים, החליטו לבנות את עצמם מלמטה, לקחת את העסק ברצינות, עם שחקנים דוגמת קרל קרופורד ורוקו באלדלי שהתפתחו להיות חובטים מוכשרים וסקוט קאזמיר, שהובא בטרייד שערורייתי מהמטס תמורת ויקטור זמבראנו הכושל. שם נבנתה התשתית הראשונית לקבוצה שאור ליום שני העפילה לוורלד סירייס.

3. ב-2008 נקצרו אותם זרעים. לרייז (שבינתיים הורידו את ה"דוויל" מהשם) של השנה יש שחקן אחד מעל גיל 30, קליף פלויד בן ה-35. לרייז של 2005 היו שישה כאלה, לאלה של 2002 שבעה ולאלה של 1999 תשעה. דרך דראפטים, טריידים ובעיקר הצערת המועדון עשויים הרייז להפוך למועדון השלישי בעיר שזוכה בתואר מקצועני בתוך שש שנים, אחרי הבאקנירס של 2002 והלייטנינג של 2003/04.

4. המסיבה הגדולה של טמפה ביי השכיחה כמעט לחלוטין שכדי לזכות בוורלד סירייס היא צריכה עדיין לעבור את פילדלפיה. יש משהו סמלי בעובדה שהקבוצה הצעירה ביותר במייג'ורס משחקת בוורלד סירייס מול הקבוצה המפסידה ביותר בספורט האמריקאי. רק בשנה שעברה רשמו הפיליז את ההפסד ה-10 אלפים בהיסטוריה העגומה שלהם. בעוד עולם הבייסבול עסק לפני הפלייאוף בקאבס וב"קללה" המפורסמת, שכחו להזכיר שבעצם העבר של הפיליז לא פחות קשה. נכון, יחסית לא מזמן (28 שנה) הם זכו בוורלד סירייס, ועדיין - זכיה אחת בהיסטוריה של 125 שנים ועונות משפילות שכללו רצפים מביכים של 90 ו-100 הפסדים, יחד עם קהל מסור מצד אחד ורטנוני ועגום מצד שני, הפכו את פילדלפיה למקוללת השקטה של הליגה. זה יכול להיות יתרון לא מבוטל גם בסדרה הזו.

5. ועכשיו הן נפגשות, פילדלפיה וטמפה ביי. לא בדיוק משאת הרייטינג של הקומישינר באד זליג, שתחילה פינטז על וורלד סירייס בין הקאבס לרד סוקס (או אפילו לאיינג'לס) ואחר כך היה מוכן "להתפשר" על סדרה בין הדודג'רס לרד סוקס שהייתה מביאה את מני רמירז לפנוויי פארק. יצא לו מפגש בין קבוצת שוק גדולה (פילדלפיה שישית בנתח השוק, התנצלויות למתקנים) ובינונית, אבל שתיים שיחסית נטולות אפיל. אלא שמבחינה מקצועית, מי שיתעורר בלילה יקבל בונבון של מפגש, בין שתי קבוצות טובות, צעירות ובעיקר רעבות.

ניצחון הרעב, הפסד הזחיחות

6. לא בכדי הוזכרה פה המילה "רעב". רעב זה לא משהו שהיה לבוסטון בשתי סדרות הפלייאוף שלה. הרד סוקס נישאו על כוח האנרציה למשחק שביעי ב-ALCS. בסדרה מול האיינג'לס הם ניצלו שוב את הנחיתות הרגשית וחוסר האינטליגנציה של אנהיים בכל פעם שהיא פוגשת אותם. בסדרה מול טמפה ביי לא נשאר להם כלום במיכל, עד להומראן של דייויד אורטיז במשחק 5. מאותו מהפך ענק היה ברור לאומת הרד סוקס שהולכים למשחק 7 ושאחריו מגיעים לוורלד סירייס, ממש כמו היאנקיז שידעו בשעתו שלא משנה מה יקרה, הם יגיעו למטרה. רק שמאט גארזה חשב קצת אחרת והיקנה ניצחון צודק לרייז, קבוצה כשרונית יותר, רעבה יותר ואפילו מאומנת טוב יותר. טרי פרנקונה הוא מאמן פלייאוף מצוין, אבל השנה הוא כשל בגדול. דברים אלמנטריים שראו מכאן (חילוף בין אורטיז לג'ייסון ביי בעמדות חובטים 3 ו-6, הסטה של ג'ייקובי אלסבורי מעמדת הליד-אוף) הוא לא ראה משם או שראה באיחור. פרנקונה לא יודה בכך, אבל גם הוא האמין שהרצף שלו, שעמד על תשעה משחקי אפשרות להדחה ללא הפסד, יימשך. רק שלכוח האנרציה בלבד אין מקום על מגרש הבייסבול, צריך גם קצת יכולת.

7. יהיה מעניין במיוחד לעקוב במהלך החורף אחרי שניים מהשחקנים שהפסידו בשבוע החולף, שניהם בני 36. האחד הוא מני רמירז, שעם המעבר מבוסטון לדודג'רס פקעה האופציה להחתמתו אחרי תום החוזה. לרמירז, מהסלאגרים הטובים בהיסטוריה, טוב בדודג'רס. השאלה היא איזה חוזה הם יציעו לו ואם מישהו בכלל ייאות לתת לו את ה-20 מיליון פלוס לעונה שהוא דורש. שחקן אחר הוא חברו לשעבר של רמירז בבוסטון, ג'ייסון וריטק. התופס הותיק סיים את חוזהו ורואה ברד סוקס בית. אלא שכאדם רציונלי, גם הוא יודע שהוא הרבה מעבר לגבעה. הוא עדיין אחד מקוראי המשחק הטובים שיש, אבל היכולת ההתקפית שלו ירדה עד שהפכה לשערורייתית בשנה האחרונה. בוסטון תציע לוריטק חוזה, רק שהוא לא יהיה קרוב למה שחורחה פוסאדה קיבל מהיאנקיז בתחילת העונה (52 מיליון דולר לארבע שנים) ואפילו לא למה שהוא עצמו קיבל מהרד סוקס ב-2005 (40 מיליון לארבע שנים). בהתחשב בעובדה שסקוט בוראס הוא סוכנו של וריטק, עשויה להיות גם כביסה מלוכלכת בסיפור הזה.

8. ג'יימי מוייר, המגיש בן ה-45 של פילדלפיה, נרגש לקחת חלק בוורלד סירייס הראשון שלו. מוייר היה אחד המגישים בקבוצה הגדולה של סיאטל בתחילת שנות ה-2000 ולא הצליח לעבור את היאנקיז. עכשיו יש לו הזדמנות, והמאמן צ'רלי מנואל כבר אמר שיכלול אותו ברוטציה. לא בטוח, בלשון המעטה, שמנואל עושה כאן צעד נכון. מוייר היה גרוע במשחק נגד מילווקי ואיום ונורא מול הדודג'רס, כשהוא אחראי לשני ההפסדים של הפיליז בפלייאוף עד כה. מכיוון שאין לו עוצמה בזריקה ומול חובטים טובים הוא לא מצליח למצוא את הפינות, הליינאפ הקטלני של טמפה ביי עשוי להתעלל בו, ממש כמו שעשו הדודג'רס.

9. מכיוון שג'יימס שילדס ומאט גארזה (איזה גיבור!) לא יכולים להגיש את המשחק הראשון בסדרה, צריך ג'ו מאדון לבחור במשחק הראשון בין סקוט קאזמיר לאנדי זוננשטיין. נכון לעכשיו לא הודיע מאדון על הרוטציה, אבל אם צריך לנחש, היא תהיה זוננשטיין, שילדס, גארזה וקאזמיר. פילדלפיה תפתח בוודאות עם קול האמלס, וכך אנחנו מקבלים על הנייר עדיפות לפיליז כבר במשחק הפתיחה. מה הנייר הזה שווה כבר ראינו.

10. ולסיום, הנה משהו פיקנטי שבטמפה ביי יאהבו לשמוע: בשש השנים האחרונות הסתיימו שבע סדרות גמר חטיבה (LCS) בשבעה משחקים. ב-2003 עשו את זה פלורידה והיאנקיז והמארלינס ניצחו. ב-2004 עשו את זה בוסטון וסט. לואיס והרד סוקס ניצחו. בשלוש השנים שלאחר מכן עשו זאת סט. לואיס ב-2006 ובוסטון ב-2007, ושתיהן המשיכו לניצחונות קלים בוורלד סירייס. האם זה קשור לעובדה שהרייז מגיעים מפומפמים בעוד לפיליז היה יותר מדי זמן לנוח, או שפשוט הקבוצות שניצחו בסדרות היו הטובות יותר? החל מהלילה שבין רביעי לחמישי נקבל את התשובה. יהיה דיסקו, וגם ניתוח של הסדרה במהלך הימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully