וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונות מהעבר הקרוב

13.10.2008 / 14:40

ההפסד לגליל/גלבוע הכניס את מכבי ת"א לפאניקה והעונה עוד לא החלה. מזרחי ערך שיחה נוקבת עם השחקנים, שסובלים מחוסר התלהבות

הפקת לקחים – זה היה הביטוי השגור ביותר בפי אנשי מכבי תל אביב במהלך הקיץ שלאחר אובדן האליפות, וכן הקו המנחה שלאורו נבנתה הקבוצה החדשה. המאמן הישראלי הוותיק והמנוסה ביותר צורף; הסגל הישראלי עובה; זרים מובילים, שביצעו היטב את ההתאמה לליגה הישראלית, נשלפו מקבוצותיהם הקודמות. כל זאת, במטרה למנוע בדיוק את מה שמתרחש לנגד עינינו היום: פתיחה כושלת, שמכניסה את המערכת לסחרור כעשרה ימים בלבד לפני תחילת עונת היורוליג.

אם כי במכבי, כידוע, הפאניקה האמיתית מתחילה לחלחל רק כאשר המקהלה מזייפת אל מול הקהל המקומי. כל עוד היה מדובר בהפסדים ליריבות אירופאיות – אפילו היו אלה פנרבחצ'ה-אולקר ואולימפיה לובליאנה – התקבלו התוצאות במתינות מפתיעה. אולם לאחר ההפסד אמש לגליל/גלבוע במסגרת רבע גמר גביע ווינר, הראשון הקיץ מול קבוצה ישראלית, צפירות האזעקה נשמעו מרחק רב מגן-נר.

גם תגובתם של בכירי המועדון להפסד האחרון נראית כמו חלק מאותו הליך הפקת לקחים שליווה אותם בחודשים האחרונים. אם בעונה שעברה החלה מכבי את דרכה בהיסוס ורק חודשיים לאחר מכן, עמוק בתוך דצמבר, החלו להישמע קולות הקוראים לזעזוע, הרי שכבר הבוקר, 12 שעות בלבד לאחר ההדחה מגביע ווינר ואובדן התואר הראשון לעונה זו, התכנס צוות הסקאוטינג החדש בראשותו של דני גוט, אולי לקראת חיזוק אפשרי בשחקן נוסף אחד, אפילו שניים. גוט עמל על הרכבת רשימה של מועמדים פוטנציאליים כבר קרוב לחודשיים, ואפשר שכבר בזמן הקרוב, מוקדם הרבה יותר מכפי שציפו כולם, ייעשה בה שימוש.

האכזבה הגדולה ביותר עד כה נרשמת משלושה: טריי סימונס, רודני ווייט ואסטבן באטיסטה. סימונס נראה רע למתחילת תקופת ההכנה, ולמעשה לא הצליח בחודש האחרון להציג ולו משחק סביר אחד; ווייט, בו נתלו תקוות רבות ושהיה השחקן אשר אמרו עליו בצוות המקצועי כי "מדובר בפורוורד ההתקפי הטוב באירופה", ממשיך לאכזב, בשני צידי המגרש, ונראה אפאתי ולא מחובר; באטיסטה, שהפך לשחקן הפנים הבכיר של הקבוצה, מתקשה להיכנס לנעליו של ניקולה וויצ'יץ' ומוכיח פעם אחר פעם כי אין מדובר בתחליף ראוי לאחרון. מעבר לכך: על פי השמועות, מערכת היחסים בין האורוגוואי לאפי בירנבוים מעורערת זה זמן רב, לאחר שבקיץ ביקש המאמן להחליף את השחקן ונענה בשלילה, וגם באימונים, כך נטען, הורגש מתח מסוים בין הצדדים.

"לא נפעל בפזיזות"

ולמרות כל זאת, במכבי מהוססים. "לא נפעל בפזיזות, קודם צריך להבין מה קורה כאן ורק אז ללכת ולעשות", טוענים שם. "אולי לפני השינוי הגדול צריך לשנות משהו מבחינה טקטית, אולי דבר אחר. אבל לא מורידים מיד את הגרזן". זאת אומרת, גם אנשי הקבוצה לא יודעים איזו בעיה דורשת פיתרון דחוף יותר. ישנן הבעיות הקשות בקו האחורי, שנובעות מחולשתו הגדולה של סימונס והיכולת הבינונית שמציגים עד כה טל בורשטיין, דרק שארפ ודרור חג'ג'; ישנן הבעיות מתחת לסל, שבאו לידי ביטוי מול יריבות המבחן האירופאיות בעיקר בכל הקשור לריבאונד ולנוכחות בצבע. "ובכלל", מוסיף מקורב לקבוצה, "האם יש לך שחקן מסוים בשוק, או שחקן מסוים בקבוצה, שאם תחליף או תרכוש אותו תדע בוודאות שכל הבעיות יסתדרו?".

כך או אחרת, במהלך שעות הבוקר כבר ערכו דיוויד פדרמן, שמעון מזרחי, רענן כץ ושי רקנאטי שיחת וועידה ארוכה. הוחלט כי בשלב ראשון יופיע מזרחי באימון הקרוב ויערוך שיחה נוקבת עם השחקנים. "לא כולם כאן מבינים לאן הגיעו", טוען גורם במערכת, "וכנראה שצריך להסביר להם את זה טוב-טוב, פעם אחת ולתמיד". בקבוצה מתקשים להבין איך קורה שכבר בשלב זה של הקיץ משחקים שחקנים רבים ללא מוטיבציה והתלהבות. אפילו בעונה החולפת, ללא ספק הגרועה ביותר שחווה המועדון בחמש עשרה השנים האחרונות, לקח לשיחה כזאת קרוב לחודשיים עד שיצאה אל הפועל. במובן זה, לפחות, מדובר בשיא חדש.

והנה, כבר ביום חמישי הבא תפתח מכבי את עונת היורוליג במשחק חוץ קשה בזאגרב. "מוקש רציני", מכנים אותו במועדון. הפסד גם במשחק הזה, ולא יהיה מנוס מביצוע שינוי כלשהו, פרסונאלי כנראה. מספר סוכני שחקנים מחפשים כבר כמה שבועות מציאות, בעיקר בשוק האמריקאי, שהרי לקראת סוף החודש צפויים לא מעט שחקנים טובים להיפלט מהמחנות הסופיים של קבוצות ה-NBA. "הרבה דברים ייקבעו במשחק מול ציבונה", סבור בכיר בקבוצה. "לדבר עכשיו על החלפות שחקנים אולי יכניס את הקבוצה ללחץ וזה כמובן יכול להוביל להרבה מאוד בעיות, בטח שבקבוצה חדשה וצעירה. אבל כולם צריכים להפנים שהאדישות הזאת זה משהו שלא יכול להימשך. יכולנו לספוג ולקבל הפסד אחד, שניים, שלושה, אפילו ארבעה. אבל שבעה הפסדים ברציפות? זה פשוט יותר מדי, אין הצדקה לדבר כזה".

ומכאן שריח התבשיל אשר רקח בירנבוים מעלה כבר כעת ניחוחות מוכרים ולא נעימים מהעבר הקרוב; אולם במכבי מבטיחים שהפעם, בניגוד לעונה שעברה, ייעשה כל שיידרש ובפרט שהתבשיל הזה לא יוגש כפי שהוא לקהל הלקוחות הנאמן, אשר רק כעת מתאושש מקלקול הקיבה שהתרגש עליו לפני פחות מארבעה חודשים וחצי.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully