וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוסית, אבל מרביצה כמו גבר

14.10.2008 / 9:59

היא אוהבת כאב, במיוחד כשזה בא מברכיות, נראית מיליון דולר וגם בדרך לעשות את הסכום הזה. תכירו את ג'ינה קראנו, ואולי עדיף רק מרחוק

יש כל כך הרבה דברים טובים שאפשר להגיד על ג'ינה קראנו, במיוחד מפי אלה שהתלהבו מהסרט "כלא נשים", שכבש את בתי הקולנוע בשנות השמונים, בימים שבהם הבחירה הדלה הייתה בין זה לסרטו החדש של מנחם גולן. סתם, אני מבקש מראש סליחה על השוביניסטיות, אבל הנושא שלפנינו מחייב אותה, ורק כדי להגיע למסר הפמיניסטי, אם תרצו.

אחרי הכל, קשה לראות בחורות הולכות מכות. עזבו את כל השטויות של האבקות בבוץ, האבקות בשוקולד ואפילו האבקות "מקצוענית" מול אלפי ילדים אמריקאים נוטפי ריר, שמנסים להשלים עם העובדה שלעולם לא יתקבלו לקבוצת הפוטבול בתיכון. אנחנו מדברים כאן על מכות אמיתיות, עם הרבה דם, זעזועי מוח, מרפקים וברכיות והכי חשוב – בלי הצגות. קוראים לזה קרבות MMA, כלומר אומנויות לחימה משולבות. ערוץ "אגו טוטאל" הצליח להרים את הענף הזה יפה בישראל, והאמריקאים בכלל בטירוף. כל זה קשור לגברים שנלחמים כמו גלדיאטורים על זירת האוקטגון (שמונה צלעות), בלי יותר מדי חוקים, ועם הרבה תרגלים וחבטות שקשים מאוד לצפיה.

ועכשיו מגיעים לקטע הפמיניסטי – כמו בכל תחום, גם הנשים רוצות. אז מנקודת מבט שוביניסטית היינו מצפים לחבורה של בהמות שמעולם לא שמעו על טיפוח הגוף, ומצאו סופסוף נישה בחיים שתגרום להן לבטא את הכשרון היחיד שלהן, זה שהיה כל כך חבוי – ועם כל זה, הן עדיין יילכו מכות כמו "כוסיות".

בפועל, אנחנו מדברים על ג'ינה קראנו. היא אמנם סוג של "ילדה רעה לאס וגאס", אבל את זה לא הייתם מנחשים. בהיכרות ראשונית, היא תיראה לכם כמו דמות מ"בברלי הילס 90210", ולא סתם דונה מרטין אלא סוג של ואלרי, שמגיעה מהצפון הקר ושוברת לבבות בקליפורניה. הפנים שלה בובתיות, ה"פרונט" מרשים ביותר, היא מדברת כמו אקדמאית עם תואר בפסיכולוגיה (מה שהיא כמעט השיגה) ומה תגידו? היא מפוצצת בחורות במכות חסרות רחמים בקרבות ה-MMA לנשים, ואחרי שבעה כאלה – פניה עדיין כל כך יפות.

לפחות בזירה, היא מעדיפה להיות למעלה

ג'ינה קראנו, כיום בת 26, נולדה בדאלאס וגדלה בעיר החטאים לאס וגאס, אבל זאת לאו דווקא הייתה האווירה שם שהפכה אותה למה שהיא כיום. קראנו, בת לקוורטרבק מחליף בדאלאס קאובויס, התחנכה בתיכון נוצרי, והייתה שחקנית כדורסל וכדורעף. היא בחרה במסלול הסטנדרטי של החיים ונרשמה ללימודי פסיכולוגיה באוניברסיטת נבאדה. במקביל, היא החליטה להפנות את היכולות הספורטיביות שלה לאומנויות הלחימה, והחלה ללמוד אגרוף תאילנדי – לגיטימי לגמרי.

בשלב מסויים, היא החליטה "ללכת בעקבות החלומות" כפי שנהוג לקרוא לזה באמריקה, והחלה להתחרות בקרבות מקצועניים בענף שהתפתח יפה בארצה, כמו בכל מקום אחר בעולם. קראנו הייתה אחת הלוחמות הבכירות בארצות הברית באגרוף תאילנדי, אלא כשארגוני קרבות ה-MMA, החליטו להרים את הכפפה, היה ברור שקראנו הייתה הכתובת לפנות אליה כדי להפוך את קרבות הנשים לעתירי רייטינג.

לוחמי MMA מגיעים מתחומים שונים של אומנויות לחימה, כמו האבקות, קראטה, וטאקוונדו. על הזירה, הם מנסים לשלב מכנה משותף של כל הידע שלהם, ורובם כבר הבינו שהשיטה היעילה ביותר כשאין יותר מדי חוקים היא הג'יאוג'יצו הברזילאי, שמשלב הרבה עבודה על הקרקע. אצל הנשים, קראנו היא זו שמכתיבה את הקצב, אחרי הכל היא מחזיקה במאזן של 7 קרבות ללא הפסדים ושלושה ניצחונות בנוק-אאוט. היא לא אוהבת את הירידה לקרקע, הנעילות והתפיסות. היא לוחמת אגרוף תאילנדי, ועד היום היא חיסלה את כל החשבונות שלה בברכיות, אגרופים ובעיטות לפנים. ושוב, תרצו או לא – זה דיסוננס מוחלט של המראה וההתנהגות שלה.

לא רוצה פרסום, עאלק

מארגני ה"עלית", אחד מארגוני קרבות ה-MMA, עשו את שלהם. הם דאגו לפנים היפות שיובילו את הקמפיין הנשי שלהם, וגרמו להתעניינות ענקית בארצות הברית – לא כל אחד זוכה לשידור חי של קרבות ברשת CBS. גם קראנו עשתה את שלה. אולי רובכם שומעים עליה בפעם הראשונה, אבל בחודשים האחרונים היא התמקמה יפה בצמרת הצפיות של מנועי החיפוש "גוגל" ו"יאהו".

הלוחמת מלאס וגאס משתדלת לשמור על צניעות כלפי חוץ, ואומרת שהיא בסך הכל רוצה להיות לוחמת ולא ה"דוגמנית" של קרבות ה-MMA. מצד שני, אם היא הייתה כזאת צנועה, היא לעולם לא הייתה אחראית לדברים הבאים שכל כך פירסמו אותה בחודשים האחרונים. אפשר להתחיל מהסוף – יממה לפני הקרב האחרון של ג'ינה קראנו, השביעי בקריירה שלה, היא עלתה לשקילה הרשמית והמתוקשרת והייתה כבדה מדי. היא החליטה להישאר עם לבניה בלבד, אבל זה גם היה יותר מדי. במה שהיה אמור להיות צעד של ייאוש, קראנו פשטה את בגדיה לגמרי, ונשקלה מול הקהל, כששומרים מסתירים אותה במגבות (ותוך כדי נוצרים חוויה לכל החיים). כצפוי, גם זה לא עזר וקראנו נאלצה לחלוק עם יריבתה את הרווחים של הקרב הזה כפיצוי.

חוץ מזה, קראנו תופסת כבר כמה שנים את תפקיד ה"חתיכה שיודעת להרביץ" בסרטי פעולה אמריקאים הזויים, היא מצטלמת למגזינים שונים שבוחרים את ה"לוהטות של החודש", וחוץ מזה יש לה תפקיד קבוע בתכנית "גלדיאטורים אמריקאיים", שם היא מגלמת את "קראש", שאמורה למנוע מהמתמודדים לנצח את המשחק. בקיצור, יח"צנות במיטבה של קראנו, שיודעת שלמרות הכל – היא לא הייתה מגיעה לעשרות מיליוני בתים בעולם אם לא נתוניה הטבעיים. ההערכה בארצות הברית, היא שעם רייטינג כזה, השלב הבא בקריירה של קראנו יהיה הצעה שאי אפשר לסרב לה מ"פלייבוי". טוב, אולי המיתון ידחה את זה בכמה חודשים - העיקר שלא ישארו לה צלקות על הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully