וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן בית"ר: "המצב מלחיץ, נצטרך להתעורר מהר"

5.10.2008 / 11:56

בבית"ר ירושלים קמו לעוד בוקר לחוץ, שחקן בקבוצה מודה: "נראינו רע, הביטחון נעלם. כרגע אין מה לדבר על אליפות". גם האוהדים כועסים: "לשחקנים לא אכפת"

בוקר לא קל עבר על שחקני בית"ר ירושלים, ולא – לאו דווקא בגלל התקרית שאירעה אמש (שבת) לאחר המשחק בקרית שמונה (1:0), שבה תקפו מספר אוהדי הקבוצה את אוטובוס השחקנים. הסיבה הלא רשמית היא מחסור בשערים; הסיבה האמיתית היא איבוד כוח ההרתעה.

עם שריקת הסיום באיצטדיון בקריית שמונה, ראובן עטר נכנס עם שחקניו לחדר ההלבשה במצב רוח מהורהר. גם עטר לא יודע כיצד הוא אמור לפתור את בעיית הכיבושים החמורה אליה נקלעה הקבוצה. עמית בן שושן וטוטו תמוז, האחראים על משימת הכיבוש, נראו כבויים מאוד, ומי שראה את הבעת הפנים שלהם היה יכול להבין שמשהו עובר על צמד החלוצים של בית"ר ירושלים. אין ספק, מה שהלך כל כך בקלות בשנתיים האחרונות, לא הולך השנה בבית"ר.

"השחקנים אשמים, לא המאמן"

אולי זאת העובדה שהסגל נשאר פחות או יותר אותו הדבר והשובע תקף את השחקנים, אולי זה קשור לחוסר הוודאות בעניין עתידו של גאידמק שמדאיג חלק גדול מהשחקנים, ואולי כמו שבקבוצה חושבים – מדובר בתקופה רעה שבסופו בית"ר ירושלים תצא ממנה. "האווירה ששררה בסיום בחדר ההלבשה הייתה קשה מאוד", מספר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה, "כשאתה מגיע לקריית שמונה וכמעט לא עושה כלום ומפסיד, זה חייב להדליק נורה אדומה אצלנו השחקנים. נראינו רע מאוד, אנחנו לא נמצאים אפילו בחצי מהכושר שבו היינו שנה שעברה ופתאום כל הביטחון שהיה לנו נעלם".

האם המאמן אשם כמו בתקופת יצחק שום? הפעם התשובה ברורה. "האשמה נופלת אך ורק עלינו השחקנים", אומר אחד מכוכבי הקבוצה, "לראובן עטר אין שום אשמה, הוא דווקא מנסה להעיר אותנו ולהכניס התלהבות אבל משהו אצלנו השחקנים לא דופק. יש לנו את יום כיפור שבו כל אחד מאיתנו יעשה חושבים עם עצמו. נצטרך לחזור אחרת למשחק מול הפועל פ"ת".

מי שחיפש האשמות בחדר ההלבשה אמש, לא מצא אותם. הגיבוש שנוצר בקבוצה בשנתיים האחרונות ממשיך גם השנה, ולמרות הדלות של שחקני החוד, לא תמצאו אף אחד שמאשים את בן שושן ותמוז. "הבעיה שלנו בהתקפה היא בעצם בעיה של כל הקבוצה ולא רק של השחקנים בשפיץ", מסביר שחקן אחר, "כולנו כקבוצה איבדנו לחלוטין את הביטחון, ופתאום כשאתה רואה את מכבי חיפה בורחת לך ב-7 נקודות כבר בשלב כזה של העונה, זה מלחיץ. נצטרך להתעורר מהר מאוד לפני שהעונה הזאת תלך לנו לאיבוד. ידענו שקשה מאוד לשמור על אליפות שלישית ברציפות, אבל כפי שנראינו אתמול, אין לנו בכלל זכות לדבר על זה".

"השחקנים חושבים על העתיד שלהם, ולא על הקבוצה"

התקרית שאירעה כשעה לאחר שריקת הסיום, בה הותקף האוטובוס של השחקנים, סימנה קפיצת מדרגה ביחסים בין האוהדים של בית"ר ירושלים לבין השחקנים. לפני כחודשיים היה זה דרק בואטנג שזכה לטעום מזעמם של אותם אוהדים, אתמול הייתה זאת כל הקבוצה, ללא יוצאים מן הכלל. אגב, אוהד בית"ר בן 23, שחשוד בתקיפת האוטובוס אתמול, נעצר הבוקר על ידי משטרת עפולה.

"זאת הדרך שלנו להעיר אותם", הסבירו היום האוהדים שתמכו בחבריהם, "מאז קרקוב נעלמה הלחימה, המחויבות והאכפתיות של השחקנים. יש הרגשה שאחרי שתי אליפויות כבר לא אכפת להם מכלום ועכשיו כשמדברים על זה שגאידמק יעזוב – הם רק חושבים על העתיד שלהם ולא על בית"ר. אנחנו בטוחים שאחרי אתמול הם יתעוררו ויבינו מה זה בית"ר ירושלים".

השחקנים עצמם לקחו קשה את התקרית, אך לא הסכימו לצאת כנגד האוהדים. אחד מהם השווה את המקרה אתמול לזה שהיה לפני ארבע שנים לאחר המשחק מול הפעול חיפה. "באותה תקופה לא הייתי בבית"ר, אבל שמעתי מה היה", מספר אותו שחקן, "אין מה להשוות בין המקרים כי הפעם זה היה פחות חמור. אני מבין את הכעס של האוהדים, אבל הם צריכים להבין שגם אנחנו השחקנים רוצים לצאת מהמשבר הזה, ואף אחד לא עושה דווקא. במקרה הזה היה עדיף שהם יגיעו לבית וגן ויערכו שיחות איתנו השחקנים, מאשר שיעשו מה שהם עשו אתמול".

לבינתיים יש לעטר ושחקניו שבועיים שלמים לקום מהקרשים ולהגיע מוכנים לקראת משחק הליגה הבא מול הפועל פ"ת. ניצחון על המלאבסים אולי יחזיר את בית"ר לעניינים. ואם גם שם הניצחון לא יגיע? לפחות אפשר להחזיר את ג'וניור ויזה בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully