וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפשים ללא הפסקה

3.10.2008 / 12:00

קשר סטוק, ליאם לורנס, דרך על כלבו ונפצע? הוא לא היחיד שהושבת מפעילות בצורה קומית. ארכנופוביה, התעטשות או סתם ישיבה על הספסל - הספורט מלא בפציעות מגוחכות

ביוני 2007 פורסמה באתר זה ידיעה על תושב נצרת עילית, שהשאיר על אדן החלון פיתה להפשרה. כשהפיתה החליקה, הוא ניסה לתפוס אותה, נפל מגובה שלוש קומות ונפצע קשה. לא נעים. מחקר שהוצג ביוני 2002 בישראל, במסגרת סדנה של משרד הבריאות המתמקדת בתאונות בית ופנאי, לימד כי בישראל של תחילת המילניום היו כ-750 פטירות כתוצאה מתאונות בית ופנאי לשנה. בשנים 1995 – 1997 היו 2,113 פטירות כתוצאה מתאונות בית ופנאי.

האם כל הנתונים היבשים האלה הופכים את פציעתו של קשר סטוק סיטי, ליאם לורנס, לפחות הזויה ומבדרת? ממש לא. השבוע התבשרנו ששחקנה של העולה החדשה דרך על כלבו כשירד במדרגות ביתו, מעד ונפצע בקרסולו. "זה יכול לקרות רק לי, אני הרוס מזה", אמר לורנס, שיחמיץ את משחק קבוצתו מול ארסנל, וכנראה ייעדר ממשחקה של נבחרת אירלנד נגד קפריסין בהמשך החודש. רחמים? חמלה? עזבו אתכם, רובנו מאוכזבים שזה לא תועד בווידאו וירד ל-Youtube.

מה לעשות, כשתאונה ביתית לא נגמרת במוות או פציעה קשה, אז זה מצחיק. אחד המקרים המפורסמים ביותר הוא של שוער נבחרת ספרד, סנטיאגו קניזארס. לפני מונדיאל 2002 אמור היה השוער ללבוש את אפודת נבחרת ספרד אחרי שנים שחסה בצלו של אנדוני זוביזרטה. לרוע מזלו, בקבוק בושם נשבר על רגלו, שברי זכוכית חדרו לכף רגלו ואת המונדיאל, שהיה אמור להיות שיא הקריירה שלו, הוא ראה בטלוויזיה.

לורנס הוא לא השלומיאל היחיד, כפי שהוא סבור, והמקרה של קניזארס ממחיש זאת. עולם הספורט רווי בשלל דוגמאות של פציעות מוזרות, ואין כמו הומור סלפסטיק נמוך שכזה, כדי להעיר אותנו ולגרום לנו לדלות את מיטב הפציעות המוזרות. שנאמר, כן יפלו.

קפיצות שמחה שנגמרו בבכי

פביאן אספינדולה, ספטמבר 2008

שחקנה של סולט לייק כבש שער ורץ לחגוג בסדרת סלטות מרשימה. כשנחת על הדשא הוא גילה שנקע את קרסולו, והפציעה השביתה אותו לחודשיים. אה, השער נפסל משום שאספינדולה היה בנבדל. אתם יכולים ליהנות מחגיגת חוסר המזל בלינק המצורף.

פאולו דיאוגו, דצמבר 2004

קשרה של סרווט השווייצרית היה נשוי טרי באותה תקופה. לאחר שבישל שער ליגה לחברו ז'אן באוסז'ור, הוא רץ בטירוף לאוהדים, טיפס על הגדר וחגג איתם. כשירד, נתפסה טבעת הנישואים בגדר, והאצבע שלו נשארה עם האוהדים. ככה זה, כשאדם מתחתן הוא תמיד מאבד משהו מעצמו.

סטיב מורו, 1993

שחקנה של ארסנל כבש שער ניצחון נגד שפילד וונסדיי בגמר גביע הליגה. טוני אדאמס הרים את חברו על הכתפיים, ובעיצומה של החגיגה הפיל אותו בטעות. מורו נלקח לבית החולים עם יד שבורה ועונה גמורה. מה נאמר, הבא להניפך, השכם לנפנפו.

בעלי חיים שעשו לספורטאים את המוות

גלן-אלן היל

פה יש לנו שילוב של ארכנופוביה ומחלת ירח. שחקנה של טורונטו בלו ג'ייז חלם בלילה על עכבישים, ותוך כדי החלום, כשניסה להימלט "מפניהם", הוא קם ממיטתו, התרסק לתוך שולחן זכוכית, המשיך לרוץ תוך כדי שינה ונפל במדרגות. הוא סבל מחתכים וחבורות בכל גופו. בינינו, כבר היה עדיף "להיעקץ" בחלום.

דארן ברנארד

בתקופה ששיחק בברנסלי האנגלית, הקשר גידל כלבלב קטן שעשה לו צרות גדולות. בוקר אחד החליק ברנארד על שלולית שתן שפיארה את רצפת מטבחו, קרע את הרצועה בברך ומצא את עצמו חמישה חודשים מחוץ למגרשים. מספיק זמן כדי לאלף גור, לא?

רנדי קייסלר, מאי 2002

גם שחקנה של ניו יורק יאנקיז הוא מחסרי המזל ברשימה. בזמן שהחלים מניתוח בכתפו, שהשבית אותו, קייסלר הוכש על ידי נחש פעמונים בחצר ביתו, והחלמתו התעכבה בחודש נוסף.

נקע, שבר ומה שביניהם

ברנדון אינג', יוני 2008

אחת הפציעות ההזויות ביותר שייכת לשחקנה של קבוצת הבייסבול דטרויט טייגר'ס. "יש לי ילד בן 3 שישן איתי ועם אשתי במיטה", תיאר התופס של דטרויט את השתלשלות המקרה המצער, "בלילה ניסיתי להכניס כרית מתחת לראשו של בני, וכשעשיתי כן אימצתי את השרירים יתר על המידה". אינג', שרק החלים מפציעה בשרירי הבטן קודם לכן, נאלץ להיעדר שבועיים מהמגרשים.

סמי סוסה, מאי 2004

הדומיניקני שיחק אז בשיקגו קאבס, וכשהגיע לחדר ההלבשה לפני משחק נגד סן דייגו פאדרס, הוא התעטש פעמיים. שריריו התכווצו מעוצמת ההתעטשות, גבו נתפס והוא החמיץ את ההתמודדות. "היה עדיף אם הייתי נפצע במאבק פיזי או פגיעה בקיר, אבל זה...?"

ליאונל סימונס

הפורוורד של סקרמנטו קינגס נבחר בעונת 1990/91 לשחקן השבוע, אבל במקום להפגין גישה בוגרת למשחק ולהמשיך להשתפר, סימונס הושבת לכמה ימים. הסיבה: דלקת שהתפתחה בכף ידו עקב התמכרות קלה לנינטנדו. אוי סימונס, סימונס, ככה זה כשאתה באמצע שיא, קשה להפסיק.

דידה, פברואר 2008

השוער הברזילאי של מילאן שבר את שיא הפתטיות. מילא השערים המביכים שהוא לעתים סופג, אבל האופן בו נפצע הוא באמת שערורייתי. דידה ישב על הספסל במשחק הרוסונרי נגד פארמה, כשלפתע גבו נתפס. כן, כן, השוער לא שיחק דקה, הוא נפצע תוך כדי ישיבה. לאחר טיפול קצר הוא פונה לבית החולים, והשאיר את מילאן ללא שוער משנה במשחק. אגב, באותו משחק חגג פאולו מאלדיני את הופעתו ה-1,000 במדי מילאן, מה שהאיר באור נלעג יותר את השוער הברזילאי.

רובי קין, 1998

אנחנו אוהבים ללגלג על עצמנו על היותנו "ספורטאי כורסה", אבל מסתבר שגם רביצה על הספה ובהייה בטלוויזיה דורשת יכולות כגון גמישות, קואורדינציה וכוח. החלוץ האירי התמתח בביתו כדי להגיע לשלט הרחוק, ונפצע בברכו, כך שאין לנו במה להתבייש. דבר דומה קרה גם לשוער האיטלקי קרלו קודיצ'יני.

אלכס סטפני, 1975

שוערה של מנצ'סטר יונייטד ספג שער ובתגובה צרח על חבריו לקבוצה והאוהדים שישבו מאחורי השער. מרוב צעקות הלסת שלו זזה מהמקום. תמיד אמרנו שעדיף לדבר חלש.

פציעות מפגרות (מצטערים, אבל אין ניסוח הולם מזה)

ג'ון סמולץ

איינשטיין פעם אמר ש"רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח בקשר ליקום". סמולץ המחיש לנו היטב את המשפט הזה כשניסה לגהץ חולצה...בזמן שלבש אותה. הפיצ'ר של אטלנטה ברייבס גרם לעצמו כוויה בחזה ואגב כך גרם למרתה סטיוארט לתפוס את הראש מרוב בושה.

ברנדון מרשל, מארס 2008

שחקנה של דנבר ברונקוס השביע את רעבונו בעזרת ארוחת המבורגרים של מקדונלד'ס, כששהה במלון ווסגייט-לייק שבפלורידה. בשלב כשלהו מרשל דרך על עטיפת ההמבורגר השמנונית, החליק וידיו נפגעו על ידי עמדת הטלוויזיה בחדרו. "זה מצחיק כי תמיד הייתי גאה במספר היארדים שלי אחרי תפיסה, ובהיותי שחקן שקשה להפילו כשהכדור בידו", אמר אחר כך. ההבדל נעוץ בכך שכשמרשל משחק הוא לא שיכור. הוא הודה אחר כך שהיה בגילופין, אבל סיבת הפציעה הרשמית נותרה בעינה: החלקה על עטיפת ההמבורגר.

קלרנס בלת'ון, ספטמבר 1923

כן, זה התאריך. הסיפור הולך ככה: שחקנה של בוסטון רד סוקס הוריד את שיניו התותבות והכניס אותן לכיס האחורי השמאלי. כשהגיע תורו לחבוט, הוא שכח להרכיבן, וכשהחליק לבסיס השני הוא קיבל לפתע ביס בתחת. אין ספק, סיפור עם שיניים.

כריס האנסן, 2003

בתחילת העונה ג'קסונוויל ג'אגואר'ס נקלעו לרצף של שלושה הפסדים, ומאמנם ג'ק דל ריו החליט לממש הלכה למעשה את מוטו הקבוצה "המשיכו לכרות את העץ". הוא הציב גזע גדול במרכז חדר ההלבשה, ושחקני קבוצת הפוטבול מפלורידה כרתו ממנו חתיכות מדי יום. יום אחד הגיע האנסון, בועט הקבוצה, לחדר ההלבשה בתום האימון. הוא הניף את הגרזן, איבד את שיווי המשקל ונעץ את הלהב עמוק ברגלו השמאלית. הוא הובהל לבית החולים, והושבת למשך העונה. למזלו זו לא הייתה הרגל הבועטת.

דייויד באטי, 1999

אחד מסמליה של לידס יונייטד היה ידוע במשחקו הקשוח במרכז השדה. באותה שנה הוא החלים מפציעה בגיד אכילס, אבל ההחלמה ארכה יותר זמן מהצפוי משום שבאטי נדרס על ידי תלת אופן בו רכב בנו הקטן. ילדים זה ברכה, עד גבול מסוים, וחוץ מזה, מסתבר שגם תלת אופן הוא כלי רצחני בידיים הלא נכונות.

  • עוד באותו נושא:
  • סטוק סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully