וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו סיכוי סביר להגיע רחוק"

2.10.2008 / 19:51

מכבי ת”א פתחה רשמית את עונת 2008/09 במסיבת עיתונאים. הבעלים פדרמן שמר על זהירות. במוצ”ש: משחק הפרידה מוויצ’יץ’ והלפרין

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) רשמית את עונת 2008/9 במסיבת עיתונאים שערכה במלון הילטון בתל אביב.

בפתיחת הטקס הוצגו כל שחקני הסגל. יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, פתח את רשימת הדוברים. "עמדנו בכל הדרישות של צוות המאמנים לגבי הקאדר שהם רצו לראות בקבוצה", אמר מזרחי. "כולנו מקווים לראות את טל בורשטיין במיטבו אחרי שתי עונות. הוא עשה התאוששות גדולה וכולנו מחכים לו".

אחד הבעלים, דיוויד פדרמן, נשא דברים ורמז על העתיד לבוא: "ה-NBA והיורוליג הן שתי ליגות שונות לגמרי. בארה"ב, אם אתה מפסיד מספר משחקים, אתה מסוגל לתקן. ביורוליג אי אפשר לתקן. אתה קם ונופל על כל משחק. יכולה לבוא קבוצה עם תקציב נמוך ולנצח קבוצה בתקציב גבוה וראינו את זה במשחקי ההכנה. שום כסף לא קובע במשחק בודד אחד מתוך כמות קטנה של משחקים. כדי להגיע לאן שאנחנו רוצים, שזה קודם כל הטופ-16 ואחר כך יותר גבוה, נצטרך להילחם בכל משחק ומשחק.

"הייתה לנו תקופה לא קלה", המשיך פדרמן ואמר. "חלק גדול מהשחקנים עזבו והם היו מאוד קרובים אלינו. ממה שראינו עד היום, אני משוכנע שבנינו צוות טוב. זה חשוב לנו יותר מהאיכות, כי אנחנו מביאים אנשים שמבינים שאנחנו משחקים ביחד בשביל הכיף וכדי להגיע להישגים. אם לא נתחבר כחברים, העסק לא יעבוד. ממה שאני רואה, יש לנו סיכוי סביר להגיע רחוק". עוד הסכים פדרמן לומר כי תקציב הקבוצה בעונה הקרובה, המוערך בכ-22 מיליון דולר, יהיה הגבוה בתולדות המועדון.

יקי ודמני, מנכ"ל המאמצת החדשה "אלקטרה", גילה כי כל שחקני הקבוצות היריבות שיגיעו להתמודד מול מכבי בהיכל יקבלו טלוויזיה ו-DVD נייד. זאת במקום השוקולדים המסורתיים של חברת "עלית", הספונסרית לשעבר.

"אנחנו מודעים למינוסים שהתגלו אצלנו"

גם המאמן החדש, אפי בירנבוים, נשא דברים ואמר כי "כמו שאתם מבינים ויודעים, זהו עידן חדש במכבי. אני גאה שמכבי בחרו בי להוביל אותם בראש הצוות המקצועי. מיד נשאלת השאלה לגבי הציפיות: מכבי רוצה להחזיר את אליפות המדינה, את גביע המדינה ולהגיע לטופ-16. אחר כך נוכל לדבר הלאה.

"אני מרוצה מקצב האימונים, למרות הוויכוחים שהיו לגבי הצורך בשני טורנירי האימון היוקרתיים בהם השתתפנו", הוסיף בירנבוים. "בסופו של דבר, אני חושב שהרווחנו הרבה מהטורנירים האלה. אני והצוות המקצועי למדנו הרבה על השחקנים, שמצידם למדו בדיוק מה נדרש מהם ביורוליג. אנחנו משנים סגנון כי יש לנו קבוצה אחרת, שחקנים אחרים. בתקווה שהכדורסל יהיה מלהיב, דינמי אבל בעיקר קבוצתי, כדי שמי שיראה אותנו יראה עד כמה אנו מחויבים לניצחון".

בירנבוים נשאל על הסגל העמוק הכולל 12 שחקנים בכירים. "אני מלמד כדורסל כל השנים, אבל גם לומד", אמר. "מכבי ת"א נמצאת בטופ של אירופה ורק עכשיו שיחקנו עם שתי קבוצות שהשחקנים 13-14 שלהם יכולים לשחק בכל קבוצה ביבשת. יש לנו 12 שחקנים איכותיים. חשבנו על זה לא אחת ונעשה רוטציה כדי שנוכל לשתף בכל ערב נתון יותר שחקנים מהרגיל. נעשה דברים אחרים. לכל הקבוצות בדרג הזה יש יותר מ-12 שחקנים".

לאחר מכן נשאל המאמן אודות יכולת הקבוצה בחמשת ההפסדים האחרונים, בטורנירי ההכנה במוסקבה ובלובליאנה. "בספורט אין קבוצה מושלמת", השיב. "החוכמה של קבוצה מצוינת זה לדעת לענות על החוסרים, ולתת כתף אחד לשני. אנחנו צריכים לעבוד חזק. אנחנו מודעים למינוסים שהתגלו אצלנו. תפקיד השחקנים לכסות אחד על השני ולהביא ניצחונות".

מנגד, סירבו בירנבוים ואנשי מכבי להתייחס לסוגיית שחרורו של מרכוס פייזר, ולשאלה האם יצורף שחקן חדש לסגל במקומו. "אם יהיה חסר שחקן, אז דבר ראשון אני אדבר עם ההנהלה ולא עם התקשורת", הדגיש בירנבוים. "היינו בשני טורנירים עם פנאתינייקוס, שהוסיפה שלושה שחקנים. אנחנו רק בראשית הדרך. גם אתם וגם אני למדנו מהמשחקים האלה. יש הרבה עבודה. שיחקנו בחמישיות שאפילו בתרגול לא היו ביחד. כולם הרגישו את הרמה הגבוהה והיה חשוב לי שישחקו בה מיד מהתחלה, ולכן כולם שיחקו. עכשיו נעבוד על כל אותם דברים שצריך לעבוד בתחילת עונה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הניצחון הראשון יגיע במוצ"ש?

בין לבין, ממשיכה מכבי להתכונן למשחק הפרידה מניקולה וויצ'יץ', שייערך במוצאי שבת (20:30). אולימפיאקוס פיראוס, קבוצתו החדשה של הסנטר הקרואטי, צפויה לנחות בישראל בשעות הצהריים של יום שישי.

במועדון עדיין מתלבטים באשר לאפשרות חיזוק הסגל בשחקן נוסף. אם יוחלט שכן לבצע את הצעד, קרוב לוודאי שיהיה זה שחקן פנים, אולי אחד מפליטי המחנות הסופיים של קבוצות ה-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully