וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייז-וייט סוקס: איך עוצרים שור בדישו?

1.10.2008 / 15:29

שיקגו מגיעה מותשת למפגש עם האלופה המפתיעה של ה-AL מזרח. האם העובדה הזו טובה לטמפה ביי? אל תהיו כל כך בטוחים

פלייאוף הוא זמן טוב לקבוצות ללקק את פצעי העונה ולהתארגן מחדש. ההפסקה בת שלושה הימים מאפשרת למאמנים לסדר את הרוטציה ולתת מנוחה לחובטים. כל הפריבילגיות הללו לא היו מנת חלקם של שחקני שיקגו וייט סוקס, שיקבלו רק את הלילה (רביעי) כגשר לאחר שני משחקי המיני-פלייאוף האינטנסיביים מול דטרויט (משחק עונה רגילה עם לחץ של פלייאוף) ומינסוטה. השאלה היא מי ירוויח מהסיפור הזה.

טמפה ביי רייז

מאזן בעונה הרגילה: 65:97

מאמן: ג'ון מאדון

רוטציה מסתמנת: ג'יימס שילדס, סקוט קאזמיר, מאט גארזה, אנדי זוננשטיין

קלוזר: דן ווילר (טרוי פרסיבל)


אם יעשו משאל בין אוהדי הבייסבול האובייקטיביים, אלה שקבוצותיהם לא העפילו לפלייאוף, סביר להניח שרובם יבחרו בטמפה ביי כפייבוריטית שלהם (יש מספיק אנשים שלא רוצים לראות את הקאבס אלופים). אחרי 11 שנים במייג'ורס ובילוי תמידי במרתף ה-AL מזרח, עשה ג'ון מאדון דבר מופלא והנהיג את הקבוצה הצעירה מפלורידה לעונה של 97 ניצחונות ומקום ראשון בבית שכולל את היאנקיז והרד סוקס. מאדון לא עבד לבד, כמובן, כי השנים בתחתית הביאו לטמפה ביי הרבה בחירות דראפט ראשונות, שיחד עם טריידים טובים הפכו את הקבוצה של השנה לתחרותית ובלתי מתפשרת. מי לא זוכר איך לפני פגרת האול-סטאר הייתה הדעה הרווחת כי הרייז יתפרקו ויפנו את המקום בפלייאוף לרד סוקס וליאנקיז?

זה לא קרה, וטמפה ביי מעמידה רוטציה מצוינת שהשלם בה עולה על סכום חלקיו. ג'יימס שילדס יפתח במשחק הראשון מול חאווייר ואסקז. הוא עומד על ERA קצת גבוה יחסית לפוטנציאל שלו, 3.56, אבל חשוב לזכור שהוא מגיש טוב בהרבה בבית מאשר בחוץ. קאזמיר לא מיצה את מלוא הפוטנציאל (8:12 ו-ERA של 3.49) והשליטה היא הנתון שמדאיג אצלו – הוא לפעמים מגיע ל-100 הגשות אחרי חמישה אינינגים. גארזה עבר בטרייד בתחילת העונה ממינסוטה ועשוי להיות הסוס השחור של הפלייאוף וזוננשטיין הוא מגיש סולידי, בעיקר בבית. הבולפן של הרייז כולל שניים מהסט-אפים הטובים ביותר בליגה, ג'יי פי האוול וגרנט בלפור, אבל הבעיה שלהם היא בעמדת הקלוזר. טרוי פרסיבל שוב פצוע ולא ישחק בסדרה הראשונה, ודן ווילר גילה חוסר יציבות ולא בטוח שהוא האיש המתאים לעלות במצב שמירה. להתקפה חזרו מי שיהיה רוקי השנה, אוואן לונגוריה, וקרל קרופורד, ויחד עם העוצמה של קרלוס פניה (31 הומרים אבל גם 166 סטרייקאאוטים) אין להם במה להתבייש. הנתון המדאיג שם הוא שלרייז אין אף שחקן שחבט ב-30 אחוז העונה, ומול הגשה טובה בפלייאוף המספרים הנמוכים עלולים לשחק תפקיד.

שיקגו וייט סוקס

מאזן בעונה הרגילה: 74:88

מאמן: אוזי גיין

רוטציה מסתמנת: חאווייר ואסקז, מארק בהרלי, גאווין פלויד, ג'ון דאנקס

קלוזר: בובי "לא מפסיקים פה להעליב אותי כי אני שמן" ג'נקס


אם יש מישהו שצריך להיות מודאג מהאינטנסיביות הגדולה ומהתשישות של הוייט סוקס כתוצאה ממשחקי הימים האחרונים, זו דווקא טמפה ביי. קולורדו, למי שלא זוכר, הגיעה בשנה שעברה לאוקטובר דרך משחקי מיני-פלייאוף ומשם לוורלד סירייס, וזה עוד לפני שדיברנו על הדוגמה הקלאסית של באקי "פאקינג" דנט והיאנקיז ב-1978, או אפילו של הסלטיקס, שזכו באליפות לאחר שתי סדרות של שבעה משחקים ועוד אחת של שישיה. האדרנלין וייצר התחרותיות שכבר נמצאים בגנים של קבוצה שעברה מלחמות מאבקים ארוכים עשויים להכריע את הכף לטובתה, במיוחד כשבדאג-אאוט נמצא אוזי גיין המוטרף, שיודע להדליק את השחקנים שלו ברגע הנכון.

פלויד (8:17 ו-ERA של 3.84) ודאנקס (9:11, 3.47) היו אמורים לפתוח בסדרה, אבל לאור הנסיבות יעלה גיין למשחק הראשון את חאווייר ואסקז הבינוני (16:12 ו-4.67) ואת מארק בהרלי (12:15, 3.79), שבדרך כלל אפשר לסמוך עליו אבל התפרקויות באינינגים המוקדמים לא נדירות אצלו. הבולפן של שיקגו הוא בגדר חשוד מיידי. ההגשה האמצעית מובלת על ידי מאט ת'ורנטון המצוין (ERA של 2.67), אבל אוקטביו דוטל וסקוט ליינברינק לא נותנים יותר מדי שקט. אם הבולפן הזה יצלח בשלום את המשימה, באינינג התשיעי יעלה בובי "החבית" ג'נקס. למרות רן בן שמעוניותו, ג'נקס הוא קלוזר מצוין ואמין (ERA של 2.67) שאת משרת הפול-טיים שלו החל בספטמבר 2005, אותה סיים עם הצלחת.

מי שראה את המשחקים האחרונים של הוייט סוקס הבין שההתקפה שם היא עסק בעייתי. כמו בטמפה ביי, גם לשיקגו אין חובט עם 30 אחוז. מה שכן יש לה הוא חובטים לא יציבים כמו קן גריפי ג'וניור, פול קונרקו וג'רמיין דיי, ואלכסיי רמירז אחד, קובני צעיר שטרף את הקלפים עבורה. בנוסף, החובט הטוב ביותר של הקבוצה, קרלוס קוונטין (28.8 אחוז, 36 הומרים) יחמיץ כפי הנראה את הפלייאוף בגלל שבר בכף היד, והגרביים יצטרכו להסתמך על הכוח של ג'ים ת'ומה ודיי, בתקווה שגריפי עוד יתעורר.

התחזית

אם בכל המפגשים האחרים יש פייבוריטיות די ברורות, פה יש בעיה. לטמפה ביי יתרון קל בהגשה ובחובטים, אבל חוסר הניסיון שלה ושל מאדון לעומת ההתלהבות של הוייט סוקס יוצרים תמונה מאוזנת. אף אחד לא יופתע אם טמפה ביי תעלה, ואפילו בסוויפ, אבל כרגע צריך לבחור צד והצד הזה הוא של שיקגו, בארבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully