וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליז-ברוורס: הולכים אל הלא נודע

30.9.2008 / 19:35

קשה לדעת למה לצפות מהפיליז ומהברוורס, במיוחד כשהאחרונים עולים עם יובאני גאייארדו במשחק הפתיחה. בטוח שיהיה מעניין

עונה עם הרבה נקודות דמיון עברה על הפיליז והברוורס בטרם הבטיחו את מקומן בפלייאוף. למעשה, המאבק בין השתיים לא מתחיל עכשיו, הוא החל כבר בסוף אוגוסט, כשהפיליז החלו לצמצם את הפער ממילווקי בקרב על הויילד קארד ולבסוף ללכת עם הברוורס ועם המטס ראש בראש. בשתי החזיתות ניצחה פילדלפיה, שגם עברה את המטס בבית המזרח וגם סיימה עם מאזן טוב יותר מזה של הברוורס. מה זה אומר לקראת המפגש הצפוי?

פילדלפיה פיליז

מאזן בעונה הרגילה: 70:92

מאמן: צ'רלי מנואל

רוטציה מסתמנת: קול המלס, ברט מאיירס, ג'יימי מוייר, ג'ו בלנטון

קלוזר: בראד לידג'


כשפילדלפיה מסתכלת על הכניסה של הברוורס ברגע האחרון לפלייאוף, היא לא יכולה להיות מרוצה. הפיליז זוכרים היטב כיצד פגשו את קולורדו המותשת, לכאורה, אשתקד ונכתשו בשל המומנטום הרצחני של הרוקיז. מילווקי באה במצב רוח דומה, ובפילדלפיה ישתדלו להרגיע אותה כבר במשחק הראשון. קול המלס, אחרי עונה טובה (10:14 עם ERA של 3.09) יוביל את הרוטציה, כשאחריו יגישו ברט מאיירס המשתפר וג'יימי מוייר, שועל קרבות ותיק שגם בגיל 45 המשיך להגיש ולהכיש (עונה של 7:16 עם ERA של 3.71). מבחינת פילדלפיה, כל הנוסחה תהיה "תנו את הכדור ללידג'". 41 שמירות מ-41 ניסיונות יש לקלוזר של הפיליז, ואם הכדור יגיע אליו יוכלו בעיר האחווה להיות רגועים. הבולפן, עם ג'יי סי רומרו וריאן מדסון כסט-אפים, היה סביר מאוד בסך הכל לאורך העונה.

ההתקפה של פילדלפיה היא החלק החזק שלה. ריאן הווארד התעורר בדיוק בזמן עם ספטמבר מטורף שכלל 11 הומראנס, פאט ברל הוכיח שהוא יכול לחבוט גם בקלאץ' ולפיליז יש סוס שחור בדמותו של ג'ייסון וורת', שעבר עונה נאה של 24 הומרים, חלקם הגדול קובע. צ'ייז אטלי דעך קצת אחרי האולסטאר (רק 12 הומרים) אבל עדיין שמר על קרוב ל-30 אחוזי חבטה וג'ימי רולינס היה רחוק מלשחזר את עונת ה-MVP שלו, בין היתר בגלל פציעות, אבל לאחרונה חזר לכושר ורשם 31.3 אחוזי חבטה בספטמבר, החודש הראשון העונה שבו הוא עובר את ה-30 אחוז. עם הרכב כזה בכושר כזה אפשר לישון בלילה.

מילווקי ברוורס

מאזן בעונה הרגילה: 72:90

מאמן: דייל סוויים

רוטציה מסתמנת: יובאני גאייארדו, סי.סי. סבאתיה, דייב בוש, ג'ף סופאן

קלוזר: סלומון טורס

די אם נגיד שאת המשחק הראשון בסדרה יפתח יובאני גאייארדו כדי להמחיש עד כמה רע מצב הרוטציה של מילווקי. דייל סוויים בנה על בן שיטס, אבל המרפק הפגוע של המגיש משאיר אותו מחוץ לסדרה, ומאמן הברוורס החליט להמר על הצעיר בן ה-22 שבשנה שעברה הראה ניצוצות, והעונה בילה ברשימת הפצועים לאחר שהספיק לפתוח בארבעה משחקים בלבד. הימור אדיר של סוויים, שיילך עם סי.סי. סבאתיה, האיש שלו יש את המניות הרבות ביותר לעליה לפלייאוף, במשחק השני.

סוויים זוכר את הפריחה של ג'ף סופאן ב-2006 עם סט. לואיס, כשאחרי עונה של 7:12 ו-ERA של 4.12 המגיש היה אחד מגורמי הזכייה בוורלד סירייס. נתוני הפתיחה (10:10 ו-ERA של 4.96) שוב לא מרשימים, אבל לכו תדעו אצל סופאן. כשהכדור יגיע לסלומון טורס, סוויים יצטרך להתפלל חזק, במיוחד כשהבולפן כולל גם את גיירמו מוטה, אריק גאנייה ודייויד ריסקי, כולם עגלות. בריאן שאוס נראה כמו הסט אפ האמין מתוך הארבעה.

בהתקפה, למילווקי יש את ריאן בראון (28.5 אחוז ו-37 הומרים) ואת פרינס פילדר (27.6 אחוז, 34 הומרים) כשני התותחים הכבדים. בכלל, לברוורס יש כוח בליינאפ, כשגם מייק קמרון, ג'יי ג'יי הארדי וקורי הארט סגרו עונה של 20+ הומרים. לברוורס ברור שהדרך ל-NLCS תעבור במחבטים שלהם, כי על הגשה כל כך חשודה קשה מאוד לסמוך.

התחזית

המפגש בין מנואל לסוויים נראה כמו מהדורה נוספת של הסרט "טיפשים ללא הפסקה". מנואל הוא מאמן חסר אינטליגנציה ויחסי אנוש, אבל לזכותו ייאמר שלהביא קבוצה עם מנטליות כל כך לוזרית כמו פילדלפיה פעמיים ברציפות לפלייאוף זה הישג. סוויים זכור בבוסטון בעיקר כאיש שהיה שולח רצים "אל מותם הוודאי" לבסיס הבית בעונת 2004. אלא שמאז ירדו מספיק גשמים בוויסקונסין, ולאחר שמונה למאמן במקום נד יוסט באמצע ספטמבר, עשה עבודה טובה בשיקום השורות ובזקיפות הקומה של שחקניו, שהצליחו לבסוף להשתחל פנימה. השאלה היא אם סבאתיה אחד יספיק למילווקי, כשהתשובה, על פניו, היא לא. פילדלפיה בחמישה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully