וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינדרלה המומה

29.9.2008 / 14:18

אחרי שהדהימה את ארסנל, האל סיטי הקטנה עשתה היסטוריה כששלחה שני נציגים לנבחרת המחזור באירופה, לצד רונאלדיניו, פאנוצ'י וטורס

עוד סוף שבוע סוער הסתייים בליגות אירופה, עם מבול של שערים בבונדסליגה (כרגיל), עם שערורייה גדולה בדרבי של ברצלונה בלה ליגה (משה בוחבוט לא לבד), עם סנסציה מופלאה של האל הקטנה מול ארסנל בפרמיירליג (אנחנו בעד הפתעות), וניצחון מתוק של מילאן על אינטר ומוריניו בדרבי הלוהט של איטליה. מבין כל אלה, ענבל מנור בדק, ברר ובחר את ה-11 של המחזור באירופה, במערך 3:3:4 התקפי במיוחד.

הגנה

שוער: איקר קסיאס – ריאל מדריד

הבלאנקוס הסתבכו במשחק החוץ הקשה ב"מיגל רואיז דה לופרה" של בטיס. במחצית השנייה הירוקים-לבנים, שעדיין לא ניצחו העונה, חיפשו הכרעה, ונתקלו בקסיאס בעוד יום מצוין. השוער עצר פנדל (ונכנע לכדור החוזר), רשם מספר הצלות מרהיבות, וכל זאת שהקבוצה שלו משחקת ב-10 שחקנים לאורך רוב דקות המחצית השנייה מול קבוצה ביתית מובהקת. למזלה של ריאל, שעדיין לא מגלה יכולת מרהיבה מפתיחת העונה, יש לה בסגל ווינר נוסף, רוד ואן ניסטלרוי, שסיים הופעה אישית איומה בשער ניצחון בדקה ה-90. אבל עם כל הכבוד להולנדי, שלוש הנקודות חתומות על איש אחד, איקר קסיאס.

מגן ימני: כריסטיאן פאנוצ'י – רומא

משהו רע עבר על הג'אלורוסי מפתיחת העונה. עם 7 נקודות מ-15 אפשריות בליגה והפסד ביתי מביך לקלוז' בצ'מפיונס, הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי פשוט לא מצליחה להתרומם. אולי אחד הדברים המרכזיים שיעידו על כך הוא כושר ההבקעה המדהים של פאנוצ'י. המגן בן ה-35 תמיד היה ידוע בנטיות ההתקפיות שלו, אבל שלושה שערים בשישה משחקים הם מספרים שגם חלוצי רומא מתקשים להגיע אליהם עד כה. ביום ראשון מול אטאלנטה פאנוצ'י כבש ורשם משחק הגנתי מצוין. ספאלטי בוודאי יעדיף לראות את שחקני ההתקפה שלו מתעוררים, בינתיים הוא נאלץ להסתפק בפאנוצ'י.

בלם: ויניצ'יוס – האנובר

לפני המשחק בין האנובר לבאיירן מינכן ניגש מאמן האנובר, דיטר הקינג, לבלם שלו ונתן לו משימה: לוקה טוני. ויניצ'יוס הפנים והעלים לחלוטין את החלוץ האיטלקי מהמגרש. הבלם הברזילאי, שמתחיל עונה שביעית בהאנובר, לא נתן לטוני לגעת בכדור, נדבק אליו והציג משחק ספורטיבי להפליא, ללא עבירה גסה אחת. האנובר המשיכה את פתיחת העונה האיומה של הבווארים עם ניצחון מוצדק של 0:1, בעוד יורגן קלינסמן ואולי הנס ממשיכים להיות אובדי עצות לגבי קבוצת המיליונים שלהם. מנגד, אישם בישראל, לותר מתיאוס ממשיך להתפוצץ מצחוק ממרומי ליגת העל.

בלם: ניקולאס פארחה – אספניול

עמוק בתוך הדקה ה-103 יצאה ברצלונה להתקפה האחרונה שלה במונז'ואיק. ניקולאס פארחה, הבלם הארגנטינאי של אספניול, ירד לתיקול נקי מול סמואל אטו, אבל השופט השערורייתי שרק לפנדל, אותו כבש ליאו מסי. עבור פארחה, שחקן הנבחרת האולימפית של ארגנטינה, שהגיע העונה לאספניול מאנדרלכט, היה זה סיום טראגי למשחק ענק. פארחה הציל פעמיים מקו השער, והציג משחק הקרבה מדהים כש-10 שחקני אספניול נאבקו ב-11 שחקני ברצלונה, בקומץ המכוער ביציעים ובשופט שגורם לנו לרצות לחבק באהבה את משה בוחבוט ואיתן תבריזי. לאספניול ממש לא הגיע להפסיד את המשחק, אבל היא יכולה להתנחם בכך שיש על מי לסמוך במרכז ההגנה.

מגן שמאלי: אנדי דוסון – האל סיטי

אנדי דוסון חגג בשבת את ההופעה ה-400 שלו בקריירה, שעברה בעיקר בסקאנטורפ ובהאל סיטי. עד תחילת העונה, דוסון, כמו מרבית שחקני העולה החדשה, לא דרך על מגרשי הפרמיירליג. בשבת החבורה הלוחמת של המנג'ר פיל בראון השיגה את תוצאת השנה בפרמיירליג, עם 1:2 מדהים באמירויות על הכוכבים של ארסנל. דוסון בן ה-30 הופקד על האגף הימני של ארסנל, בו משחק תיאו וולקוט. במספר גלישות חכמות, שליטה בכדורי הגובה ומשחק הגנה מבריק דוסון וחבריו להגנה מנעו מהתותחנים לאיים על השער, והשאירו את ארסן ונגר מתוסכל. האל סיטי, סוג של סיפור סינדרלה מודרני שמתפתח באנגליה, כבר במקום השישי בפרמיירליג.

קישור

קשר: חואן מאטה – ולנסיה

מה ששינוי מאמן יכול לעשות לקבוצה. בעונה שעברה ולנסיה נראתה נורא, נלחמה נגד הירידה, פיטרה מאמנים וסיפקה שערוריות וכותרות שליליות. בקיץ דובר על מכירת חיסול של הכוכבים ומועדון שבדרך להתרסקות כלכלית, אבל חמישה מחזורים מפתיחת העונה, ולנסיה היא הקבוצה המרעננת של הליגה. תחת הדרכתו של המאמן הצעיר, אונאי אמרי, שהגיע מאלמריה, העטלפים מציגים כדורגל התקפי מלהיב והקהל במסטאיה מצביע ברגליים. חואן מאטה, הדבר הבא בולנסיה, רק בן 20, נתן הצגה של איש אחד בניצחון הגדול 2:4 על דפורטיבו לה קורוניה. מאטה נגח את הראשון ובישל את שלושת השערים הנותרים. שיתוף הפעולה של עם וייה וחואקין מצוין, וולנסיה חזרה להוליך את הטבלה בקצב צבירת נקודות של אליפות.

קשר: ג'ובאני – האל סיטי

בתחילת שנות ה-2000 הוא עוד כיכב בברצלונה, לפני שעבר לבנפיקה ונעלם קצת מנוף הכדורגל העולמי. בעונה שעברה הוא חזר למנצ'סטר סיטי, אבל נראה רע מאוד. בהאל סיטי החליטו להמר על הקשר הברזילאי הנפלא וקיבלו תמורה מלאה. ג'ובאני, 28, חוזר לחיים בקיי.סי סטדיום. בשבת הוא הנהיג את הקבוצה לניצחון הגדול על ארסנל, במשחק שקט ופנטסטי בקישור. ג'ובאני ניצל את השטחים והחופש ששחקני האל קיבלו מהמארחים כדי להביא את הטכניקה הנפלאה שלו לידי ביטוי וגם קינח בשער מדהים בבעיטה מ-30 מטרים. ג'ובאני נבחר על ידי כל כלי התקשורת באנגליה לשחקן המצטיין של המשחק בציון ממוצע של 9.

קשר: מסוט אוזיל – ורדר ברמן

ורדר ברמן ממשיכה לדבר בחמישיות. שבוע אחרי ה-2:5 על באיירן מינכן, הגיע 4:5 מדהים לא פחות מול הופנהיים. הקבוצה של תומאס שאף איבדה יתרון של 1:4 בדקה ה-30 וגם נותרה ב-10 שחקנים, אבל עוד רגע של גאונות מאת הכוכב העולה של הכדורגל הגרמני הבטיח את הניצחון. אוזיל פרץ לרחבה ושלח פצצה לחיבורים שסגרה את המשחק, ובכך השלים צמד שערים מדהימים ביופיים. גם בשבוע שעבר הרגל של אוזיל הייתה מאופסת באליאנז ארנה עם שני טילים לחיבורים של מיכאל רנסינג. אוזיל, ילד הפלא של נבחרת גרמניה הצעירה, נכנס להופעה שנייה ברציפות בנבחרת המחזור.

התקפה

חלוץ: רונאלדיניו – מילאן

רק לפני שבועיים, נראה היה שהקריירה של רונאלדיניו בדרך הבטוחה לאבדון. הפנומן איבד את מקומו בהרכב הרוסונרי, נופה מנבחרת ברזיל ושוב נצפה מבלה במועדונים עד שעות הצהריים של היום למחרת. מילאן פתחה את העונה בצורה עלובה, ופרויקט השחקנים הוותיקים שלה העלה גיחוך. פציעה של מרקו בוריילו החזירה את רונאלדיניו להרכב בדרבי דלה מדונינה, והקימה אותו לתחייה. זה לא רק שער הניצחון בנגיחה, רונאלדיניו נראה נפלא. הוא ניהל את המשחק של מילאן עם מסירות מדהימות, איים על השער בלי הפסקה, והזכיר את רונאלדיניו של הימים הטובים. פרה הסכסוך עם רייקארד. כשהוחלף בדקה ה-83, קמו כל אוהדי הרוסונרי בסן סירו להריע לאליל החדש. עכשיו נותר רק לקוות שהוא לא חגג את הניצחון בעוד מסיבה פרועה.

חלוץ: מאורו זראטה – לאציו

אי אפשר להתעלם מההצלחה של מוליכת הסרייה A. לאציו כבשה 13 שערים בחמישה מחזורים, מציגה כדורגל התקפי ומשובח ומזכירה את הקבוצה המדהימה של סוון גוראן אריקסון בתחילת שנות ה-2000, לפני ההתרסקות הכלכלית. על כל ההצגה מנצח זראטה, שחקן ששייך בכלל לאל-סעד מקטאר, והגיע לאולימפיקו בהשאלה. בלאציו הוא מכונה "מסי החדש", ועם שישה שערים בחמישה משחקים, וצמד שערים בניצחון 1:3 בטורינו, אפשר להתחיל להבין למה. בשקט בשקט ביציעי הקורבה נורד כבר מתחילים לחלום על הסקודטו. ספק אם החלום הזה ריאלי, אבל מה שבטוח הוא שבלאציו נולד יורש למרסלו סאלאס. חלוץ אמיתי שהתאקלם באיטליה באופן מושלם, ומשכיח את הפציעה הקשה של מלך השערים הבלתי מעורער של לאציו, תומאסו רוקי.

חלוץ: פרננדו טורס – ליברפול

בשעה טובה, פרננדו טורס חזר מהיורו, התאושש מהפציעה והגיע לליברפול. הקבוצה של רפא בניטז עדיין לא נראית טוב, עדיין מגמגמת בהתקפה, אבל בניגוד לשנים קודמות, משיגה תוצאות. פתיחת העונה של ליברפול רחוקה מלהרשים, אבל מבט על ארסנל ומנצ'סטר יונייטד נותן לרדס תקווה שהעונה הם סוף סוף יהיו פקטור במאבק האליפות. אל ניניו הגיע לעבודה במשחק בגודיסון פארק, כשצמד שערים נפלאים בתוך ארבע דקות סידר לליברפול ניצחון 0:2 בדרבי. כשרובי קין עדיין מחפש שער בכורה עונה, טורס התעורר בדיוק בזמן כדי לנצח את אחד המשחקים החשובים ביותר לאוהדים. כדי להשיג את המטרות הנדרשות מבניטז, באנפילד צריכים את טורס של העונה שעברה. צמד השערים בשבת הראו שהוא בדרך הנכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
  • עוד באותו נושא:
  • האל סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully