וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה האולימפית החדשה

1.10.2008 / 10:02

בוואלה! ספורט ממש לא מתכוונים להירדם בכל מה שקשור לספורט האולימפי ולכבוד השנה החדשה - קבלו היכרות עם הדור הבא

כמו בכל שנה מעוברת, ראש השנה מסמל את תחילתה של השנה הפוסט-אולימפית. עבור רוב האנשים, זה אומר להוריד את רף ההתעניינות בספורטאים הטהורים ביותר לרמת המינימום, ולחזור להתעניין בהם בשנה הטרום-אולימפית הבאה, בתקווה שיהיו שווים משהו.

אנחנו ממש לא מתכוונים להזניח את הספורטאים האולימפיים בשום תקופה, וכדי לפתוח את השנה העברית כמו שצריך, נגיש לכם את הרשימה המצומצמת והמובחרת של הדור הבא - הצעירים שכבר הוכיחו שיש להם את הכשרון להשתייך ביום מן הימים לרשימה המכובדת של הספורטאים האולימפיים הישראלים הגדולים בכל הזמנים, אולי כבר בלונדון 2012.

אתלטיקה קלה

דמיטרי קרויטר - עוד לפני גיל 16, הפך הקופץ לגובה המוכשר הזה לתקווה הגדולה ביותר של האתלטיקה הישראלית, שמחפשת נואשות את הכוכב הגדול הבא, שימלא את מקומו של אלכס אברבוך הפורש. קרויטר, שמוגדר בשנתיים האחרונות כילד פלא בארץ ובעולם, שבר השנה כמה פעמים את שיאי ישראל לילדים (עד גיל 16) וגם לקדטים (עד גיל 18) בקפיצה לגובה, וניתר ל-2.12 מ', תוצאה שמעמידה אותו במקום מכובד מאוד גם בקרב בני גילו בעולם. חוץ מזה, מדובר באתלט מוכשר בצורה בלתי רגילה בתחום הקפיצות. ב"זמן הפנאי" שלו, הצליח קרויטר לשבור גם את שיא הקדטים בקפיצה משולשת (14.64 מ') ואת שיא הילדים בקפיצה לרוחק (7.01 מ').

טרס שצ'רנקו - ללא ספק התוצר המוכשר ביותר של פנימית הנוער "הדסה נעורים" שבשרון, שעושה בשנים האחרונות עבודת קודש בטיפוח ספורטאים מצטיינים. שצ'רנקו, שמתחרה בריצת ה-400 משוכות, אחראי למעשה להישג הטוב ביותר שנקבע על ידי רץ ישראלי בהיסטוריה של אליפויות העולם לנוער. לאליפות ישראל בקיץ האחרון הוא הגיע עם שיא אישי בינוני, אבל שיפר אותו ביותר משניה כדי לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם לנוער. בתחרות בפולין, הוא הוסיף קיצוץ משמעותי נוסף לשיא שלו, והעמיד בסופו של דבר את השיא הישראלי לנוער על 51:35 שנ'. התוצאה הזאת סידרה לו את המקום השישי המכובד באליפות העולם. כעת הוא יעבור לתחרויות הבוגרים, והמשימה שלו בקיץ הקרוב תהיה לקצץ כמעט שניות נוספות מהשיא, כדי לייצג את ישראל באליפות העולם בברלין.

שחיה

יוליה בנך - תלמידת התיכון מפנימיית המחוננים בוינגייט לא רק מאיימת על מעמדה של אניה גוסטמלסקי בשחיה הישראלית, אלא גם על מעמדו של המליסט האולימפי שחר צוברי, שהפך לאח"מ מספר 1 בעיר אילת. אז גם בנך אילתית, גם היא צנועה ואוהבת מים, אבל היא מתכוונת לפרוץ לתודעה דרך הבריכה, אולי זו שנבנית בלונדון. בנך קיבלה קרדיט גדול מאיגוד השחיה והשתתפה כבר ב-2008 באליפות אירופה לבוגרים, כשהיא בת 16 בלבד. הילדה לא איכזבה, והצליחה לשבור גם את שיאי ישראל לבוגרות במשחי החזה. התחרות שבה הרשימה יותר הקיץ הייתה אליפות אירופה לנוער שהתקיימה בבלגרד, שם השיגה מדלית ארד (100 חזה) ועלתה בסך הכל לשלושה משחי גמר, כשהיא קובעת שני שיאים ישראלים לבוגרות.

נמרוד חייט - הילד בן ה-17 ממודיעין פיספס אמנם ב-15 מאיות את משחה הגמר באליפות אירופה לנוער, אבל אם אפשר לסמן מישהו בקרב שחייני הנוער הבאים, זו הכתובת. חייט, שמתמחה במשחה ה-200 פרפר, החליט ללכת בעקבותיו של נמרוד אחר, שפירא-בר אור, וללמוד את השנה האחרונה שלו בתיכון אמריקאי, במטרה לשלב זאת עם אימוני שחיה ברמות הגבוהות ביותר. חייט לומד בשנה הנוכחית בתיכון בניו ג'רזי, ומקווה להשתתף כבר בקיץ הקרוב באליפות העולם לבוגרים ברומא.

שייט

אייל לוין וים אמיר - העובדה שצמד שייטי ה-470 כבר זכה באליפות העולם לנוער וסיים השנה במקום החמישי באליפות אירופה לבוגרים, לא ממש עוזרת להם. בענף מספר 1 של הספורט הישראלי, המאבק הקשה ביותר שלהם יהיה כדי להפוך לצמד הישראלי הבכיר. כמו שזה נראה, יהיה להם קשה מאוד לעשות את זה לקראת לונדון 2012, מאחר וגידי קליגר ואודי גל לא מתכוונים ללכת לשום מקום, ויעשו הכל כדי לתקן את הפאשלה ממשחקי בייג'ינג 2008. בכל מקרה, עם שני צמדים כל כך מוצלחים, לנו בטוח יהיה מעניין.

שחר יעקב - במקרה של אלוף העולם לנוער בדגם הלייזר, החיים בארץ אמורים להיות קצת יותר קלים, מאחר וליעקב אין יותר מדי מתחרים ישראלים בדגם שהולך ותופס תאוצה אצלינו. השייט מהיישוב גן השומרון הדהים באליפות העולם בקרואטיה, ובשנה הקרובה הוא אמור לעשות את ההסבה בין דגם הלייזר המיועד לנוער, לזה של הבוגרים שמידותיו גדולות יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ג'ודו

טומי ארשנסקי - הג'ודוקא בן ה-16, שמתחרה בקטגורית המשקל הנמוכה ביותר, זגה בשנה אחת באליפות אירופה לקדטים, ובמדלית הכסף באולימפיאדת הנוער האירופית. ארשנסקי החיפאי משתייך למרכז לטיפוח מחוננים במכון וינגייט, כשאחד ממאמניו שם הוא אביו פאבל.

שחר לוי - הג'ודאית שזכתה בעבר באליפות אירופה לקדטים ובמדלית הזהב באולימפיאדת הנוער האירופית, איכזבה באליפות אירופה האחרונה לנוער, בה סיימה במקום התשיעי בלבד. עם זאת, ההישגים הקודמים שלה מציבים אותה כאחת התקוות של הג'ודו הישראלי ללונדון 2012, בטח שבג'ודו הנשי.

קליעה

אלכסיי קירייבסקי - ה"אקדוחן" הישראלי הראשון זכה אי פעם במדליה באליפות אירופה לנוער. זה קרה ב-2007, כשקרייבסקי בן ה-20 היה רחוק ב-0.2 נקודות בלבד מהמנצח האיטלקי.

דניאל רוט - היא אמנם בולטת בדור הבא של הקלעיות הישראליות, שמעולם לא רשמו הישג יוצא דופן. היא אמנם כבר זכתה בעבר במדלית כסף באליפות אירופה לנוער והכיחה את עצמה בירי שלושה מצבים, אבל מה שמעניין בדניאל רוט הוא שבמידה והיא אכן תצליח לקראת לונדון 2012 - תמיד יזכרו אותה בתור פליטת הריאלטי מ"היפה והחנון". רק בשביל זה שווה להחזיק לה אצבעות, על ההדק.

אופניים

שלומי חיימי - ענף אופני ההרים תפס תאוצה בארץ בשנים האחרונות, ומי שבונים עליו כיום בוועד האולימפי הוא הרוכב הזה מכוכב יאיר. בגיל 19, הוא כבר הספיק לחתום בקבוצה מקצוענית בשוויץ, ולסיים במקום השביעי באליפות העולם לנוער. כמו שזה נראה כיום, הדרך להפוך לרוכב האופניים הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים - קרובה מתמיד.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully