וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון זוכה מחמת הספק

28.9.2008 / 17:00

יו”ר ההתאחדות לכדורגל, שהואשם בבית הדין על דבריו לשופט במשחק נוער, יצא נקי. בית הדין: "לא מן הנמנע שעסקינן בטעות זיהוי. המסקנה היא ששופט המשחק עלול היה לטעות ביחס לזהות הצועק לעברו בשל המרחק"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

לראשונה בתולדות הכדורגל שלנו, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עמד הערב (ראשון) לדין משמעתי. אבי לוזון הגיע הערב (ראשון) לבית הדין, ושמע טענות קשות נגדו מצד השופט שירן זילברמן, שאמר בפני הדיינים כי יושב ראש ההתאחדות קרא לו "זבל, אפס". בסיום הדיון, יצא לוזון כשידו על העליונה, כשבית הדין קבע שעל פי הראיות שבפניו לא ניתן להרשיע את היו"ר, שזוכה מחמת הספק.

בית הדין קבע, לאור העדויות שהובאו לפניו, כי "לא מן הנמנע שעסקינן בטעות זיהוי המסקנה היא ששופט המשחק עלול היה לטעות ביחס לזהות הצועק לעברו בשל המרחק, ועקב כך נוצר הספק ביחס לזיהוי אך אין בכך משום מסקנה כי השופט בדה את הדברים או פועל שלא בניקיון כפיים". עוד נכתב בהחלטה, כי העובדה שלוזון נלחם על חפותו בסעיף אישום קל, מעידה על ספק באשמתו.

כידוע, לפני שבועיים הגיע לוזון למשחק נוער בין מכבי פתח תקווה להפועל כפר סבא, ובמהלכו, כך על פי דו"ח השיפוט של זילברמן, גער לעברו יו"ר ההתאחדות "זבל, אפס". זילברמן לא התעלם מהדברים, ציין אותם בדו"ח השיפוט והעביר אותו לגורמים הממונים.

לוזון הכחיש את הדברים בשימוע שנערך לו על ידי תובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, אלא שזה החליט כי לוזון יואשם בהתנהגות בלתי הולמת של ממלא תפקיד. העונש במקרה כזה עשוי להיות נזיפה, קנס או הרחקה מכמה משחקים.

כך או כך, הציג לוזון הערב את העדים שלו, שטענו כי לא שמעו אותו אומר את הדברים הקשים שמיוחסים לו. גם קוון המשחק הגיע ואמר שהוא לא ראה ולא שמע. לוזון תקף את זילברמן ותהה איך הוא היחיד ששמע את הדברים האלה. הדיינים ניסו להוריד את האש כלפי השופט ומיקדו את לוזון בטענותיו, כשבראשן הוא הדגיש פעם אחר פעם כי "לא היו דברים מעולם".

העדים שהביא לוזון שכנעו את בית הדין כי הדברים אותם ייחס זילברמן ללוזון אכן נצעקו מהיציע, אך לא נאמרו על ידי לוזון. בית הדין ציין כי ברור לו שמדובר בעדים המקורבים ללוזון ולמכבי פ"ת, אך אין בכך משום לפסול את אותן עדויות.

לוזון הבהיר: "לא היו דברים מעולם"

בפתח הדיון לוזון הבהיר היטב בפני הדיינים ישראל שמעוני, חיים אלחדיף ודוד לב את עמדתו ואמר על הדברים המיוחסים לו כי "לא היו דברים מעולם. אני אוכיח את חפותי". מיד לאחר הדברים עלה זילברמן אל הדוכן ונתן את גירסתו לדברים, כשאמר: "בדקה ה-64 הרחקתי שחקן של מכבי פתח תקווה ויו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, עמד מאחורי השער במרחק 20 מטר ממני וצעק לי 'זבל, אפס'".

בהמשך התפתח עימות מילולי בין השניים, כשלוזון זעק בזעם לעבר זילברמן: "אם כתבת בדו"ח שקיללתי בסוף המשחק, איך הקוונים לא שמעו?". זילברמן השיב לו: "הם היו עסוקים באירוע אחר ולא יכלו לשמוע". לוזון לא ויתר ואמר: "זה מראה על עוד טעויות בדו"ח. יש מישהו במדינת ישראל שמוכן לתמוך בך? היית שופט ליגה ארצית, כעת אתה בליגה א'".

מיד לאחר חילופי הדברים הקשים עבר להעיד שלומי בן אברהם, קוון המשחק, שהבהיר כבר בפתח הדברים שלו: "לא שמעתי את לוזון מקלל את השופט". לוזון התבקש להכניס עדים ומשבץ השופטים, יצחק רוזנברג, שהיה משקיף נתן את גרסתו ואמר: "ישבתי ביציע, לא שמעתי את לוזון מקלל אבל גם לא זיהיתי אותו".

גם העד הבא שהביא לוזון, יגאל ממן, אוהד שהיה במשחק, ראה דברים שונים מהשופט ואמר: "עמדתי ליד לוזון, ליד השער, הוא לא קילל. הוא כן העיר הערות לשחקנים. במחצית הוא דיבר עם השופט, בנימה רגילה. כשהשופט לא הרחיק להם שחקן ממש התעצבנו, אבל לוזון לא קילל. אני עצמי צעקתי לשופט 'אפס'. אני היחיד שצעקתי".

גם חבר הנהלת ההתאחדות, אריק קרמר, העיד לטובת לוזון ואמר: "אבי ישב, לא שמעתי אותו מקלל". סלע מנדל, חבר הנהלת ההתאחדות ששימש בעבר כגזבר מכבי פתח תקווה, נתן גיבוי ללוזון ואמר: "ישבתי על הספסל ליד אבי לוזון במחצית השנייה. הוא ישב ולעיתים קם. אני זוכר שאמרו 'אפס', היו קריאות זעם, לא מצד אבי".

לוזון סיכם את טענותיו ואמר: "שנים לא הייתי בבית הדין, השופט ירד ליגה. הוא שגה לפי דו"ח המבקר". הדיין ענה ליו"ר ההתאחדות ואמר לו: "זילברמן הוא לא זה שעומד כאן לדין". לוזון הבהיר שוב את עמדתו והדגיש: "חרטתי על דגלי כיושב ראש לצאת במסע נגד אלימות וגזענות, להעביר חוקים לכנסת. אז שאני אתנהג הפוך מזה? יש לי מנכ"ל וסמנכ"ל שהנחתי אותם ללכת לפי יושר והגינות וללא משוא פנים".

על השאלה של אלחדיף מדוע לדעתו אותו שופט ירצה להאשימו במה שלא עשה, לטענתו, ענה לוזון: "ראשית, אני רוצה לומר שלבני משפחת לוזון קולות דומים לשלי, יכול להיות שאחד מהם צעק, ולא אני. דבר שני, למה? ניסיתי לחשוב על זה ומצאתי קונספירציה: השופט הזה ירד ליגה, הוא לא ידע מה לעשות וכשראה אותי עם המבקר מחליף משפט, הוא בטח אמר לעצמו שהמבקר בטח יקטול אותו ולכן הוא צריך לעשות משהו. לכן הוא החליט שלוזון. אני לא מוצא דרך אחרת למה שהוא עשה. מבחינתי, או שהוא טעה, או שהוא טועה או שהוא משקר. בכל פעם שאני נמצא במגרשים אני נזהר שלא להתבטא לטובת קבוצה מסוימת. גם כשהייתי במשחק בין בני יהודה לקרית שמונה נזהרתי כי גיא לוזון מאמן.

אלחדיף השיב לו ובכך סיכם את הדיון: "בשיא הכנות, שמעתי את השופט זילברמן ולא הייתי אומר עליו את המילה שקרן. אמרת עליו הרבה דברים חמורים. אתה טוען שלא אמרת לו את אותם דברים, הייתה לך הזדמנות להגיד אחרת, עכשיו אתה משאיר אותנו עם ההחלטה".

כאמור, ההחלטה שהתקבלה זיכתה את לוזון מחמת הספק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully