וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגידו "לא ידענו"

28.9.2008 / 9:21

לשגיב ברעם כבר נמאס מלספר ולהעיד על אלימות המשטרה, הוא רק מבקש ממי ששלח אותה לתוך האצטדיונים בשם המלחמה באלימות, לא להרים גבה כששוטרי היס"מ יאשפזו מישהו במצב אנוש

אבי לוזון וחברי מזכירות ההתאחדות לכדרוגל, אבו וילן, אבי דיכטר וחברי הכנסת, ברכותיי. הצלחתם. כחודש בתוך עונת 2008/9 ניתן לראות סימנים ברורים למלחמה שלכם באלימות במגרשי הספורט. אבוקה אחת לא הודלקה אתמול בבלומפילד, רימון עשן אחד לא הושלך לכיוון כר הדשא, לא הושמעו קריאות גזעניות וגם לא קללות שלא היו כאן כבר לפני 30 שנה.

אבל המשטרה לא נחה לרגע ובכל זאת עשתה את עבודתה נאמנה, דאגה להראות שהיא נוכחת. זה נגמר ב-10 או 11 עצורים ובכמה פצועים, אבל אל דאגה מכובדים יקרים, הפצועים היו שייכים לכוחות האויב, אתם יכולים לישון בשקט.

לפני הכל חשוב לציין שהפועל תל אביב או האוהדים שלה הם לא הנושא, ממש לא. מי שסיים את השבת בבית החולים הם רק אותם אנשים שנפגעו כחלק מהפעולות הלגיטימיות לשמירת החוק של שוטרי היס"מ וכחולי המדים ואתמול אלו היו האוהדים האדומים. חבלות, צילומי רנטגן, איומים של שוטרים, זה העונש על מחאה לגיטימית בדמות שירת "לא רוצים שוטרים ביציע", על זריקת שקית גרעינים למגרש או על עמידה בדרכו של חוליגן במדים בדרך למטרה שהוא סימן.

לא הייתה אתמול כל סיבה לכניסת שוטרים ליציע, כל סיבה. בטח אם יושב ראש התאחדות שמקלל שופט לא זוכה אפילו לתשאול. ואם כבר הוחלט לעכב לחקירה את מי שזרק שקית גרעינים למגרש או את מי ששר משהו שלא מצא חן, איך קרה שמשטרת ישראל הגדולה לא הצליחה לעצור אדם אחד או שניים בצורה שקטה, אלא סיימה את האירוע עם לפחות עשרה עצורים בתוספת לשליחת אוהדים אחרים לבית החולים?

על שיקול הדעת של מי שמנהל את כוחות השיטור כבר אין חשק לכתוב, גם לא להרכיב כתבה מעדויות שונות על שוטרי יס"מ צמאי דם שמחכים ל"אוקיי" לרוץ במדרגות, לדרוס ולהרביץ. זה אף פעם לא עזר. הסיפורים האלו חוזרים על עצמם שוב ושוב, מדי מספר שבועות או מספר חודשים, עם הקהל של הקבוצה הזו או הקהל של הקבוצה השנייה. את המכות שסופגים אוהדים מחוץ למגרש, היכן שהשוטרים באמת צריכים להיות, הם לא מצליחים למנוע, אבל בתוך הכלוב, כשאין לאן לברוח, רק צריך לבחור בקורבן.

התקשורת לא מציגה את התמונה במלואה, אבל כן דואגת לפרסם את ההודעות הרשמיות והלקוניות של אגף הדוברות במשטרה והאנשים שיושבים בבית משוכנעים שאלו שפוקדים את האצטדיונים הם חיות שראויות לחינוך ביד קשה. ובעצם למה לא? הרי לאן שולחים שוטרי יס"מ אם לא לטפל במצבים מסובכים שעלולים להתלקח לכדי הפגנת ענק אלימה? כנראה שככה אתם, אבי, אבי ואבו, רואים את אוהדי הכדורגל בארץ, אחרת למה שוטרי היס"מ עדיין נמצאים בתוך האצטדיונים ולא רק מחוץ אליהם?

חודש בתוך עונת 2008/9 אנחנו כבר אחרי שתי תקריות מאסיביות של הכאת אוהדים בידי שוטרים. בשבוע שעבר זה קרה בקרית אליעזר, אתמול זה נמשך בבלומפילד. זה ככה שנים ומשום מה האווירה המתנשאת של מי שיושב בבית ומשוכנע שזה מה שמגיע לחיות הללו, שורה גם על מי שצריך לקבל החלטות, אבל מעדיף להישאר בצד הפופולרי, הצד שמשוכנע שהעדויות החוזרות ונשנות של אוהדי הכדורגל העל אלימות המשטרה הן בסך הכל צעקות "זאב, זאב".

אתם, השר לבטחון פנים ויושב ראש ההתאחדות, תהיו הראשונים להגיע לבית החולים להצטלם עם האוהד הראשון שלא רק יקבל טיפול בבית החולים, אלא גם יהיה מאושפז שם במצב אנוש אחרי שנפגע מאלימות המשטרה. אז תתחילו בוועדות חקירה, תקפיאו את הליגה ותעשו את כל הפעולות שבעצם נדרשות כאן ועכשיו. היום הזה לא רחוק, אבל אחרי שהתרתם את הדם של אוהדי הכדורגל בישראל בידי שוטרי יס"מ צמאי דם שצריכים להיות מחוץ לאצטדיון, אבל בטח לא בתוכו, רק אל תגידו "לא ידענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully