וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואטנג צריך ללכת

29.9.2008 / 12:12

אם עטר רוצה להצעיד את בית"ר לאליפות שלישית ברציפות, הוא חייב להיפטר מהקשר הגנאי. דוד רוזנטל סוגר מחזור עם רחשים מהטלפון הנייד של בן שמעון

כוכב: אלי מחפוד

בספורט נהוג להתמקד בדרך כלל במנצחים, אבל יש מקרים שבהם דווקא המפסיד הוא זה שראוי לציון. חמש דקות הפרידו במוצ"ש האחרון בין אלי מחפוד לתיקו שכל כך הגיע לו ולהפועל פתח תקוה, אבל אז שלחה אותו הבעיטה הנהדרת של דמיטאר טלקיסקי בלי הנקודות והשאירה רק את המחמאות.

כשמחפוד, איש מן השורה שלא מתמצא בנבכי הפוליטיקה של הכדורגל הישראלי, החליף בהפועל פתח תקוה את אורי מלמיליאן באמצע העונה שעברה, ציפו ממנו להעלות אותה לליגת העל. משימה טריוויאלית? תשאלו בהפועל באר שבע או בהפועל חיפה, שם התשובה לא כזו ברורה. גם את העונה הזו פתחו בפתח תקוה עם הרבה סימני שאלה ועם סכסוך בין מחפוד לבין זאב זלצר, אבל אחרי ארבעה מחזורים אנחנו כבר מבינים שיש לנו קבוצה בונבון בליגת העל. שמעון אבו חצירא פורח, ג'וניור ויסה מגלה מה מצא בו יצחק שום כשהביא אותו לבית"ר, פטי נימבה משלים שלישייה התקפית קטלנית והצבע הכחול חזר לפנים החיוורות של המועדון, שבמשך כל כך הרבה שנים נחשב לחממת השחקנים הטובה בארץ. לפתח תקוה יש, אמנם, רק ארבע נקודות, אבל הכדורגל שהיא משחקת אמור לשחרר אותה מהתחתית כבר באמצע הסיבוב השני.

כוכבית: מאיר כהן

מאיר כהן הוא השורד האולטימטיבי בליגת העל. במשך שנים אמרו עליו שהוא לא שוער, שיש לו ידיים קצרות מדי, שהמקום שלו הוא בליגה הלאומית. ובכל זאת, כהן המשיך ללעוג למבקרים עד שקיבע לעצמו מעמד של קפטן בסכנין.

הבעיה היא שסכנין, ההפתעה הנעימה של השנה שעברה, היא לא אותה סכנין אחרי פרשת הבשמים והבריחה ההמונית של כוכביה. כאן בדיוק צריך כהן, שועל ותיק שמאחוריו שנים של קרבות תחתית, לנווט את הספינה המיטלטלת. בשני השערים הראשונים שספג ממכבי תל אביב אפשר להאשים את ההגנה, אבל גם לו היה חלק נכבד. בשער הראשון הוא יצא קדימה ואיפשר לקמאנאן להקשית מעליו, בשני הוא הלך אחורה במקום להסתער לכיוון בוזגלו, אותו היה מקדים לו היה יוצא. בתחילת המחצית השניה הקדימו שבחון וקמאנאן את כהן וכמעט עמדו מול רשת חשופה, ובאופן כללי הישרה השוער הרבה חוסר שקט על הגנה היסטרית ממילא והיה אחד הגורמים הראשיים להפסד.

נורה אדומה: דרק בואטנג

רבים סברו ועדיין סבורים כי דרק בואטנג הוא הזר הטוב ביותר שנחת בישראל בעשור האחרון. הגנאי הוא גרזן אמיתי, בלתי מתפשר, בעל הבנת משחק גבוהה, קשר אחורי משובח שבלעדיו יכלה ממלכת גאידמק לשכוח משלושת התארים שהשיגה בשנתיים האחרונות.

הבעיה הגדולה של בואטנג הייתה מד מצב הרוח שלו, שנע בקיצוניות בין אכפתיות לאפאטיות. אלא שבתקופה האחרונה הסיטואציה החמירה כשהמחוג נתקע על הצד של האדישות. זה התחיל בטעות שהובילה לקריסה בקרקוב, נמשך בתיזוזים שלו בין בית"ר לאנגליה ולגרמניה ובעימותים עם האוהדים, והאפיזודה האחרונה, בינתיים, הייתה האדום שקיבל מול מכבי חיפה, אדום שרק במזל ובחסדי השופטים היה הראשון שלו העונה, כי הרחקה מגיעה לו כמעט בכל משחק.

אין ספק שלראובן עטר יהיה קשה למלא את החור שישאיר בואטנג אם יעזוב בחלון ההעברות בינואר, אבל הצעד המתבקש יהיה להיפרד ממנו לשלום, כי כרגע הוא יותר מזיק ממועיל. כל תנועה שלו מראה שהוא לא רוצה להיות פה, ויותר מחוסר החדות של בן שושן, מהכבדות של שמעון גרשון או מהשטויות של קאלה, לבואטנג יש את המניות הגדולות ביותר לכך שפתאום נהייתה לנו פה ליגה.

מאחורי הכותרות: בן שמעון והטלפון הנייד

"העונש החל על רן בן שמעון", מסרו לנו בהתאחדות לכדורגל, "הוא איסור להיכנס לתחומי המגרש וכל שאר פעולותיו נעשו באופן חוקי". אז בן שמעון אכן לא נכנס לתחומי המגרש בקרית אליעזר, אבל דיבר במשך 90 דקות עם עוזרו מרקו בלבול, חילק הוראות בטלפון הנייד ואפילו תידרך את דן רומן לפני כניסתו של האחרון כמחליף.

לפני שלוש שנים נחשד ז'וזה מוריניו על ידי אופ"א שהעביר הוראות לספסל באמצעות מכשיר סלולארי בחצי גמר ליגת האלופות בזמן שהיה מורחק. המאמן הכחיש והפרשה חוסלה במהרה, אבל המסר היה ברור: אם אתה מורחק , אסור לך להשפיע בשום מהלך על המשחק, וזה כולל הוראות בסלולארי. לא ייתכן שמאמן שלא מורשה לעמוד על הקווים יוכל לתת הוראות מהיציע. זהו צחוק מהעונש, אבל אם ההתאחדות מאשרת, מה לנו כי נלין?

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

גם בכותרות

"בני יהודה לא תרד"

"אולי השופט שמע לוזון אחר שצעק"

המחזור הבא

מ.ס. אשדוד - הפועל תל אביב

כשיוסי מזרחי חזר לאשדוד בסיום העונה שעברה, הייתה תחושה של סגירת מעגל הכרחית. מזרחי לקח אליפות עם בית"ר ירושלים, הוביל את מכבי פתח תקוה למרכז הטבלה ומשם עבר לקפריסין, אבל לא הרגיש באף מקום טוב כמו באשדוד, שמצידה התגעגעה אליו אחרי הכישלון עם חזן והאפיזודה המצחיקה עם רביבו.

והנה, עברו להם ארבעה מחזורים, אשדוד של העונה נראית כמו אשדוד של השנה שעברה ומזרחי בבעיה: מקרייב לא פוגע, התכונה הנלוזה להתרפס בפני היריבות במשחקי חוץ רק החריפה ומתוך 12 נקודות אפשריות יש לקבוצה רק 3. ממחשבות על צמרת מתרכזים באיסוף נקודות.

עכשיו מזרחי ואשדוד חוזרים הביתה, מול קבוצה שהשאירה הרבה נקודות באיצטדיון הי"א בשנים האחרונות, הפועל תל אביב. החיבוק בין אלי גוטמן לאוהדים רק התעצם אחרי הניצחון על הפועל פתח תקוה, אבל המאמן, שעוד צריך לעבור בכבוד את המפגש עם סנט אטיין ביום חמישי, יודע כמה חשוב אפקט ההמשכיות. הפועל תל אביב עדיין צריכה להחליט לאן מועדות פניה העונה, והמשחק באשדוד יהיה סמן טוב לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully