וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולסי פרי אושפז באיכילוב, מצבו יציב

יניב בינו

26.9.2008 / 16:17

כוכבה לשעבר של מכבי תל אביב הובהל ביום חמישי בערב לבית החולים, כשהוא סובל מקרע באבי העורקים. הרופאים ייצבו את מצבו

אולסי פרי, כוכב העבר של מכבי תל אביב, הובהל אמש (חמישי) לבית החולים איכילוב בתל אביב. פרי, 58, סבל מכאבים חזקים בחזהו ובגבו, ואובחן כשהוא סובל מקרע באבי העורקים.

רופאי בית החולים הצליחו לייצב את מצבו של השחקן. פרי נמצא כעת במצב יציב ובהכרה מלאה. השחקן לשעבר עתיד לעבור הליך רפואי. דוברת בית החולים איכילוב אמרה כי משפחתו של פרי מסרה כי הוא "מוקף בחברים רבים ומשפחה וכי הם אופטימיים כשהוא נמצא בידיים הכי טובות".

פרי נולד בשלושה ביולי 1950- בניו יורק. כשהיה בן 26 הצטרף למכבי תל אביב כסנטר הקבוצה. הוא הצליח להשתלב בצורה מצוינת, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה חברתית. כבר בעונה הראשונה שלו בקבוצה, קצר עימה הישגים נהדרים דוגמת הניצחון האגדי על צסק"א מוסקבה 79:91 בווירטון. בסיומה של אותה ענה הניף פרי עם מכבי את גביע אירופה לאלופות בפעם הראשונה.

ארבע שנים לאחר מכן, בשנת 1981, היה פרי שותף בכיר לזכייה השנייה של הקבוצה בגביע האלופות, תחת שרביטו של המאמן האמריקני רודי ד'אמיקו. הצהובים השלימו עונה חלומית עם זכייה גם באליפות המדינה, גביע המדינה והגביע הבין יבשתי. עד 1985, השנה בה פרש ממשחק פעיל, הספיק לזכות פרי בשני גביעי אירופה לאלופות, בגביע הבין יבשתי, בשבע אליפויות ובשישה גביעים. במשחקיו באירופה קלע פרי 2,077 נקודות.

יותר משחקן כדורסל

בתשע השנים בהן שיחק במכבי תל אביב היה פרי יותר משחקן כדורסל. הוא הפך לאייקון תרבות. פרי היה בן זוגה של הדוגמנית המצליחה תמי בן עמי, והוא נחשב תמיד לדמות אהודה ופופולרית. במהלך הקריירה שלו במכבי פרי אף התגייר וקיבל את השם אלישע בן אברהם.

בצד הישגיו הספורטיביים הסתבך פרי בכמה תקריות אלימות. כמו כן זכור בעיקר האירוע בו רדף אחרי חברו לקבוצה, ארל וויליאמס, דווקא כשהוא מנסה להרגיע אותו, אחרי שהאחרון זינק ליציע כדי לחבוט באחד האוהדים שזרקו חפצים וסיננו קללות.

בשנות ה-80' הסתבך פרי בפרשיות של החזקה וסחר בסמים. מכבי ניסתה להשתיק את אחת הפרשות, אבל העיתונות הצליחה לחשוף את השימוש שלו בסמים. ב-1985 נעצר בהולנד יחד עם בן דודו, קנט ג'ונסון, כשברשותו כמות גדולה של הרואין. הוא הוסגר לארצות הברית, שם ריצה 10 שנות מאסר בכלא.

כיום מתגורר פרי בישראל ומנהל סניף של רשת בורגראנץ'. הוא שותף בבעלות ובניהול של מחנה כדורסל במכון וינגייט - "כדורסל של כוכבים". ב-2005 התמנה למנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי חיפה בכדורסל. בשנת 2007 החל לאמן את קבוצת הפועל דימונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully