וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לטופ עוד ארוכה

26.9.2008 / 15:07

לא צריך למהר להשוות את דודי סלע לעמוס מנסדורף או הראל לוי בשיאו. הניצחונות על פרר ורוברדו לא מקריים, אבל הסבב יכול להיות אכזרי

ההישגים המרשימים של דודי סלע השבוע גרמו לרובנו לקפוץ מעל לפופיק בשלב מוקדם ולשאול את השאלה: האם אנחנו מדברים על עמוס מנסדורף הבא, או על הראל לוי הבא? אבל צריך לזכור דבר חשוב - הרבה טניסאים בסבב המקצועני עברו שבועות מוצלחים של טניס, גם כאלה שרחוקים מלהיות מוכשרים כמו המחבט הישראלי מספר 1. סלע עצמו הבטיח עוד לפני מפגש הדייויס מול פרו ששבוע או שבועיים של טניס טוב יסדרו אותו, אבל כדי להגיע למקומות שמנסדורף הגיע אליהם, או אפילו הראל לוי - צריך הרבה יותר.

את המילים הבאות אמר אחיו הגדול ומאמנו לשעבר של דודי סלע, עופר: "צריך לשמור על פרופורציות". והוא יודע על מה הוא מדבר. נכון שדודי סלע ניצח ב-48 שעות את המחבטים מספר 2 ו-4 של ספרד, מעצמת הטניס הגדולה בעולם. מצד שני, מדובר בשני שחקנים בעלי נתונים פיזיים דומים לשלו, שיודעים לשחק טוב על מגרשים קשים אבל מעדיפים חימר, ושלא נמצאים בשיא הכושר שלהם.

דויד פרר היה חייב את הניצחון מול דודי סלע כדי לשמור על מקום טוב לקראת גמר גביע המאסטרס בסוף השנה, אבל לאור התוצאות האחרונות שלו בסבב - ההפסד שלו לא היה כל כך מפתיע. רק לפני חודש הוא הודח בסיבוב השלישי של אליפות ארצות הברית הפתוחה על ידי קאי ניקישורי היפני, שדורג 126 בעולם. בשלבים מוקדמים יותר של העונה הוא אמנם זכה בתואר מפתיע בטורניר הדשא בדן בוש שבהולנד, אבל מאז אליפות אוסטרליה הפתוחה בתחילת העונה - הוא לא עבר סיבוב שלישי באף טורניר על מגרשים קשים.

דווקא הניצחון על טומי רוברדו היה מרשים יותר מכיוון שמדובר בניצחון שני על טניסאי טופ 20 השנה, כאשר בפעם הראשונה במיאמי, רוברדו היה בעיצומה של תקופה רעה. הפעם הוא הגיע אחרי שמינית גמר באליפות ארצות הברית הפתוחה, ותואר בסיום עונת החימר בבאסטד שבשבדיה. רוברדו קצת יותר גבוה מפרר, דומה בנתונים הפיזיים לפרננדו גונזאלס הצ'יליאני, וגם אוהב את הפור-הנדים כמוהו. מול סלע זה לא ממש עזר, והפעם גם יכולנו לצפות בזה בטלוויזיה.

עוד לפני המשחק מול ריינר שוטלר, יריב נוסף שסלע בהחלט יכול לנצח, הישראלי כבר הבטיח חזרה לאזור המקום ה-70 בעולם (בדירוג שיתפרסם ביום שני). ועכשיו אפשר לחזור להשוואות לעמוס מנסודרף והראל לוי. הניחוש שלנו? משהו באמצע. הראל לוי נתן שנתיים גדולות בתחילת העשור ובמרכזן שני שיאים: א. העפלה לגמר טורניר המאסטרס בטורונטו, שם הפסיד למראט סאפין. ב. העפלה לגמר טורניר הדשא בנוטינגהאם, כאשר לפני כן הוא גם הגיע לרבע גמר טורניר החימר ברומא, אחרי ניצחון על פיט סמפראס בסיבוב הראשון. כמו שאפשר לראות, הנתונים האלה מרשימים בהרבה מאלו של סלע, ושלא נדבר על מנסדורף, שזכה בשישה תארים בסבב המקצועני. לוי לא הצליח לשמור על יציבות בגלל פציעות, מנסדורף שמר על יציבות כמעט עשור שלם. סלע חזק יותר מלוי מבחינה מנטלית, ונכון להיום גם פיזית - הדרך למנסדורף ארוכה.

בכל מקרה, גם ב"סביבתו" של דודי סלע הדגישו השבוע - הניצחונות הגדולים באמת יהיו על המגישים החזקים ביותר במשטחים הקשים, בהם מצטיין דודי סלע. רוג'ר פדרר במקרה הסנסציוני, או איבו קרלוביץ' במידה שלא רוצים לפנטז. וכמובן, איך לא - אנדי רודיק. ניצחון על שוטלר בחצי הגמר יסדר כנראה לסלע מפגש מול המגיש העוצמתי ביותר בעולם בגמר טורניר בייג'ינג. זו תהיה הזדמנות מצוינת לבחון עד כמה סלע באמת קרוב לטופ 50, 30 או 20 שמדברים עליהם כל הזמן. אגב, רודיק כבר הפסיד פעם להראל לוי, ועוד על דשא.

  • עוד באותו נושא:
  • דודי סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully