וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזבים את לאס וגאס

עו"ד אורי שלף

26.9.2008 / 11:30

ביטול המס המופחת על זרים אמריקאים הוא מכה לעסקני ליגת העל בכדורסל, שישתעשעו פחות בעיר התענוגות. הבלוג של אורי שלף

ליגת העל בכדורסל עומדת בפיתחה של עונה חדשה, כך לפחות אני מניח מהעובדה הפשוטה שהיא נפתחת בכל שנה. הקבוצות כבר החלו להחתים שחקנים, כך שמעתי מקרובי משפחה המקורבים לענף. והרי חידה לחג: ציין שם של זר חדש שהוחתם בליגת העל (למעט במכבי תל אביב). עקב הרף הגבוה שמציבה החידה השבועית יתקבלו כתשובה מלאה גם שמות פרטיים בלבד. הזוכה המאושר יזכה במנוי שנתי למשחקי אליצור קרית אתא ובקוקטייל יוקרתי עם בכירי המנהלת. אני מבקש בכל לשון של בקשה שגם אם סקרנותכם לא מניחה לכם ואינכם יכולים להרדם בלילה במחשבה על המנוי והקוקטייל, אנא אל תנסו להתקשר או לשלוח אליי אימייל - אין לי מושג מה התשובה.

עשרים שנה לאחור אני יכול למנות את שמם של כל השחקנים הזרים ששיחקו בישראל, אבל היום אני לא יכול לחשוב על שחקן אחד חדש שאת שמו אני יודע. ושלא יהיו לכם טעויות, אני מתעניין בליגת הכדורסל כתמיד ודואג לעקוב אחר העידכונים, אבל עם 50-60 זרים שנוחתים פה בכל קיץ מחדש, לך תזכור. ככה זה כשליגת העל בכדורסל, המייצגת את ענף הספורט מספר 1 בארץ, לא מעניינת אף אחד, אפילו לא אחרי עונה מופלאה בה מכבי מאבדת את כל התארים - תופעה שלא נחזתה במחוזותינו כבר 15 שנה. ככה זה כשהאולמות ריקים, הניהול חובבני ואין מחשבה לעתיד, ככה זה כשחולון כבר לא חולון, ירושלים כבר לא אלטרנטיבה והגליל, מסתבר, זה בכלל בגלבוע. ככה זה כשיש זרים ללא הפסקה וחוק רוסי שמקבע את הצבר הישראלי כמשרתם של זרים.

האמת, מה זה באמת חשוב? העיקר שהמנהלת ארגנה טקס מפואר להגרלת המשחקים בדיוק ביום בו שוחק טורניר בנדל המסורתי (שאגב, פורסם באתר המנהלת יחד עם שאר משחקי האימון של כל קבוצות הליגה) והכי חשוב שלא ישכחו לטוס למוסקבה לבחון שוב את המעודדות החינניות של צסק"א (שבזמן האחרון לא באמת אוכלת אותה). מספרים לנו שריבוי הזרים מגדיל את התחרותיות ומתבקש עקב משחקיהן של הקבוצות באירופה. אז מספרים. כמה קבוצות משחקות באירופה, שתיים?

טובעים במספרים

הסיבה האמיתית והידועה לכל היא שעל שכרו של זר משלמים פחות מס הכנסה, ולכן בחישוב פשוט הוא זול יותר מישראלי. כך, על ידי ריבוי הזרים, תופס העסקן הישראלי הממוצע שני ציפורים במכה: גם משלם פחות וגם מבלה באופן קבוע את חופשת הקיץ השנתית עם חבריו העסקנים במלונות מפוארים וכל זאת במסווה של מסע לגיוס שחקנים זרים בליגת הקיץ בלאס ווגאס. לא עוד!

השבוע פסק בית המשפט המחוזי כי אמנת כפל המס בין ישראל לארצות הברית, בעקבותיה שילמו הקבוצות מס מופחת על שחקנים זרים, אינה תקפה לגבי שחקני כדורסל אמריקאים. משמעותה הברורה של הפסיקה, שמאיימת לערער את שלוותם של הנופשים ושל האחראים על התפוסה במלונות עיר השעשועים של אמריקה, היא שמעתה כבר לא יהיה זול יותר להעסיק זרים. מה שמביא אותי להעלות מספר סוגיות מעניינות:

בהנחה עובדתית שתקציב הקבוצות לא יגדל, האם בעקבות העליה במחיר הזרים יקוצצו הוצאות האש"ל לחופשות העסקנים? או שמא בעקבות הצורך להביא זרים זולים יותר, יגדל תקציב הנסיעות שלהם וזאת כדי "להעמיק" את עבודת הסקאוטינג? האם יוחלט על ידי הקבוצות להוריד את מספר הזרים, לאבד את ציביונה של הליגה ולהסתפק בשחקנים תוצרת כחול לבן? אם כן, לאן יסעו עסקנינו בקיץ והאם גם שם יהיה קזינו?

קראתי שמנכ"ל עלום שם של קבוצה מליגת העל מזהיר כי אחת האפשרויות העומדות בפני הקבוצות היא לשלם את סכום המס במידה שיידרשו לכך, ופשוט לא לשחק עם זרים. מי שבעד שירים את היד... התקבל!

ועכשיו שאלה לסיום, נא להתרכז:

אם אחת האפשרויות העומדות בפני הקבוצות היא לשלם את סכום המס במידה שיידרשו לכך, זה אומר שישנה אפשרות אחרת בה הן לא ישלמו את סכום המס במידה שיידרשו לכך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully