וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות הכלבים חוזרים לג'ורג'יה

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

25.9.2008 / 14:29

הבולדוגס יתעמתו עם החבורה של סייבן מאלבמה, במוקד משחקי שבוע 5 בליגת המכללות. USC זוכרת היטב את אורגון סטייט

עונת המכללות תופסת תאוצה, ופתאום, מבלי ששמנו לב, אנחנו במחזור האחרון של ספטמבר, מה שאומר שנותרו לנו בסך הכל עוד 7-8 מחזורים של עונה סדירה (שבשפה שלנו, זה עוד שמונה סופי שבוע כפול שש עד עשר בירות. בקיצור העונה נגמרת בעוד חבית וחצי לערך – כל אחד. כן, ככה אנחנו מחשבים דברים. ותגידו תודה שלא חישבנו את זה בצ'ייסרים).

אבל ברצינות, ההבדל המרכזי בין העונה הקודמת לעונה שבינתיים הוא מימוש האיום. אם בעונה שעברה ראינו כאוס מוחלט מהמחזור הראשון ועד לאחרון, העונה אנו שמים לב להבדלי רמות גדולים בין הביג-12 וה-SEC לבין שאר הליגה (ויסלחו לנו אוהדי הטרוג'אנס, לא שממש אכפת לנו), שיצרו הרבה יותר סדר בהיררכיה, ובעצם קבעו לנו שהמשחקים הפנים חטיבתיים (שזה עתה החלו) הם אלו שיקבעו את הסדר הסופי של המועמדות לתואר. בשבוע הבא, אם ירצה האדוויל, תעלה כתבה בנוגע לחטיבות החזקות העונה, ועל סדר האירועים שאנו חוזים שיקרו, וזאת על מנת להכניס לכם קצת היגיון לספורט הכי מסובך שיש. אז מה יהיה לנו השבוע? ובכן...

USC עולה לאורגון

אורגון סטייט – דרום קליפורניה (1)

הבונים זוכרים עדיין איך לפני שנתיים הרסו לטרוג'אנס את העונה במגרשם הביתי, ושללו מהם את משחק האליפות. ההבדלים השנה הרבה יותר גדולים, מה שיעשה את האפסט הרבה יותר מתוק, והרבה פחות סביר.

אוקלהומה (2) – טי. סי.יו (24)

בראדפורד ושות' נתקלים לראשונה העונה במבחן אמיתי. טי.סי.יו בינתיים מממשת את ההבטחה שהייתה אמורה לקיים בעונה שעברה. הבעיה המרכזית שלהם היא העובדה שהיא לא נתקלה במשחק ריצה, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על איך לעזאזל עוצרים את ההתקפה האווירית, שכרגע נראית כהכי טובה בליגה. תוסיפו למשוואה את העובדה שהסונרס מארחים את המשחק, וקבלו אמנם מבחן ראשון לסונרס, אבל לצערו של רן – זה יהיה מבחן לבערך מחצית בלבד.

ג'ורג'יה (3) – אלבמה (8)

בלי לשים לב כמעט, קיבלנו בשבוע שעבר חמש קבוצות SEC מתוך הטופ-10 של אמריקה, דבר שלא קרה מאז הונהגה שיטת ה-BCS (אין לכם מה להתברבש – זה יוצא בדיוק עשור). המשחק הזה מפגיש את שתי הקבוצות המרשימות של ה-SEC משני צידי החטיבה. הקבוצה של סייבן כבר מזמן הבינה שהזמן שלה הוא כאן ועכשיו, וניצחון באתונה יעיף אותה לתוך חמש הראשונות, ויעשה את כתבות השטנה שלנו על סייבן להרבה יותר מסובכות. מצד שני, הבולדוגס מגיעים למשחק אחרי ניצחון חוץ במדבר של אריזונה סטייט (שהושג בקלות די מחפירה), וזה בלי שלקחנו בחשבון את הניצחון במגרש הביתי של ספורייר. מה שאומר שהחבר'ה של מארק ריכט רגילים כבר למשחקים קשים העונה. סייבן וקבוצתו אמנם ניצחו במחזור הראשון בקלמזון, אבל בינתיים נתנו הצגות מול קבוצות לא מוכנות. אנחנו מאמינים שזה בהחלט הולך להיות משחק המחזור, בין שתי קבוצות מדהימות, ושני מאמנים שמבינים המון בפוטבול. בואו נקווה שאי.אס.פי.אן יגיעו לאותה מסקנה בשבת.

פלורידה (4) – מיסיסיפי

טים טיבו התחיל להבין מה זה לנהל קבוצה. המופע של טיבו הוא כבר לא מופע יחיד, ולאט לאט הילד מתחיל להפנים את הכלים הנהדרים שיש מסביבו. שום משחק ב-SEC הוא לא קל, אבל הגייטורס אמורים לצעוד עוד שבוע בראש מורם.

לואיזיאנה סטייט (5) – מיסיסיפי סטייט

הטייגרס האלופים נראים עד עכשיו כקבוצה היחידה ב-SEC שבאמת משחקת למיצוי היכולת שלה, ועושה זאת בצורה אפקטיבית. מיסיסיפי סטייט יכולה לעשות צרות, אבל תסמכו על לס מיילס שיכין את הקבוצה שלו היטב (והנה הניחוס הראשון שלנו).

טקסס (7) – ארקנסו

עוד קבוצה שכנראה הבשילה שנה אחת מאוחר מדי היא הלונגהורנס. טקסס, שהייתה אמורה להיות בשלה לאליפות בשנה שעברה ואכזבה, בינתיים נראית מצוין, אפילו קולט "כמה שאני אובררייטד ואיפה וינס יאנג" מק'קוי עושה את העבודה נכון. המשחק הדחוי הזה (ותודה לאייק) מגיע בתזמון גרוע להורנס, בפתחו של מסע ייסורים ברחבי הביג-12. הפסד פה לא בא בחשבון מול ארקנסו, שעדיין לא מוצאת את עצמה.

ג'ו פא על כל הקופה

מישיגן – ויסקונסין (9)

ריץ' רודריגז פשוט לא יודע מאיפה זה בא לו. שבוע אחרי שבוע הוא נלחם על חייו ועל חיי הכבוד האבוד של הוולוורינס, ונראה כי הם יתנו פייט רציני ללוזריות של האייריש של השנה שעברה. הגיריות מאוד רוצים לסיים את העונה במצב הנוכחי – כקבוצה המדורגת הכי גבוה בביג-10 – ובינינו, יש להם סיכוי טוב לכך.

פן סטייט (12) – אילינוי (22)

ג'ו פטרנו והניטני ליונס עומדים מול המבחן הראשון שלהם העונה, ולמזלם זה מבחן בית. לג'וס וויליאמס לרוב זה לא ממש משנה (רק תשאלו את הבאקאייז על העונה שעברה) – הוא את המספרים שלו יעמיד. השאלה היא האם הליונס לא יילחצו מן העובדה שבפעם הראשונה לא ניצבת מולם קבוצה שנשברת. הקהל הביתי אמור לדחוף אותם לניצחון ולהשאיר את ג'ו-פא כמאמן עם הכי הרבה ניצחונות במכללות.

צפון קרוליינה סטייט – דרום פלורידה (13)

מה נאמר על השוורים של מאט גרות'י? בינתיים הם נראים נהדר. התקפית, הגנתית, אפילו המעודדות השתפרו. צפון קרוליינה סטייט דפקו לפיראטים של איסט קרוליינה את העונה, כך שיש להם קצת מה לעשות על המגרש. מצד שני, הברק לא מכה פעמיים.

אוהיו סטייט (14) – מינסוטה

מה הסיכוי שאם היינו שואלים אתכם בתחילת העונה מי מהשתיים תגיע למחזור החמישי עם אפס במאזן ההפסדים, הייתם עונים "מינסוטה"? בערך כמו הסיכוי שתומר יגיד לא לצ'ייסר בחינם. אבל הנה, קרה דבר (לא, תומר לא סירב לצ'ייסר, ותאמינו לנו – רן הרגיש את זה בכיס), ומינסוטה מגיעה למשחק בלתי מנוצחת, דבר שהולך להשתנות כבר בשבת, אבל זה הולך להיות מגעיל.

אובורן (15) – טנסי

הטייגרס היו רחוקים דקה-אפס-שתיים מניצחון על האלופה (הם רחוקים דקה-אפס-שתיים מניצחון כבר איזה חמש שנים). המתנדבים לא נראים בכלל כמו קבוצה ממנה הגיע פייטון מאנינג (מצד שני, לא שפייטון נראה כמו משהו השנה – אולי יש קשר), ופיליפ פאלמר נראה כמאמן שימיו ספורים. במגרש הביתי של הטייגרס, המשימה לא אמורה להיות מסובכת מדי.

ווייק פורסט (16) – חיל הים

תנו לנו לתמצת לכם את המשחק בשתי שורות: איכסה. כן, מצטערים, זה לא שתי שורות, אבל באמת איכסה.

יוטה (17) – וובר סטייט

מי? מה? למה? מה הסיכוי שהמורמונים יפסידו לראשונה העונה דווקא מול וובר סטייט? בערך כמו הסיכוי שאנחנו יודעים איפה וובר סטייט.

קלמזון (20) – מרילנד

קלמזון נראו סופסוף כמו הקבוצה שאמורה הייתה לקחת את הליגה בסערה בשבוע שעבר (אל תתלהבו, זה בסך הכל ה-ACC). מרילנד יודעת להרוס לקבוצות אחרות (אגב, היא יודעת להרוס טוב מאוד גם לעצמה), ויש לנו תחושה שזה יהיה מגעיל כמו חיי המין של תומר.

איסט קרוליינה (23) – יוסטון

הפיראטים התעוררו בשבוע שעבר מהחלום שהיה העונה שלהם עד כה. את העצבים הם ינס לשחרר על יוסטון, שדרך אגב – היא לא ממש שטיח.

יו.סי.אל.איי – פרזנו סטייט (25)

הברויינס הצליחו להשפיל את עצמם בפעם האחרונה שפגשו קבוצה מדורגת. הפעם הם יהיו במשחק, אבל שוב ירדו מנוצחים.

בירה לכל קבוצה

לסיקור השבועי שלנו החלטנו לשחק משחק קטן – משחק המטאפורות שהתחלנו בשבוע שעבר עם ההשוואה בין פוליטיקאים לקבוצות, והשבוע – קבוצות פוטבול והשוואתם לבירה. אז הנה זה בא:

קרלסברג – טוחנים לכם את המוח שזו הבירה הכי טובה? זה כי הם לא מבינים בבירות. ממש כמו דרום קליפורניה.

גולדסטאר – ביתית מאוד, אבל לא שווה הרבה מחוץ לבית. ע"ע פן סטייט.

מכבי – היסטוריה מפוארת שממנה נשארו רק הבדיחות. מישיגן.

ויינשטפן – בירת נישה, בירת חיטה, מאוד ספציפית. כמו משחק האוויר של טקסס טק או הריצה של נייבי.

קורונה – זו לא באמת בירה. טנסי.

סטלה – מכל הטררם נשארה בירה ממוצעת. טקסס.

לף – מכל הטררם נשאר רק קצף. אובורן.

פאולנר – מה זה?? חיקוי של משהו שהוא לא משהו? בקיצור – ווסט וירג'יניה.

טובורג – יציבה, אבל לא ממש מפוצצת. בתכל'ס תחליף טוב כשאין שום דבר אחר, או כל קבוצה מהפאק-10 שהיא לא הטרוג'אנס.

גינס – לא מערבבים שמחה בשמחה.

זהו, החזאים צופים לנו סוף שבוע גשום, ואנחנו מקווים שזה אומר מבול של שידורים ומשחקים איכותיים, כי בינתיים אנחנו מזיעים פה. מילא זה, אבל לראות את שלמה שרף מזיע זה כבר יותר מדי. וזה עוד לפני שהוא מתחיל לדבר. שיהיה סוף שבוע טוב לכולם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully