וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו אטו מחא להם כפיים

24.9.2008 / 12:52

שום דבר לא יעצור את חגיגות העלייה של ספורטינג חיחון, אחת התופעות הכי מיוחדות בספרד. תבוסות ביתיות? היסטוריה איומה של גזענות? הם ממשיכים לשיר וגם ימשיכו אחרי שיפסידו הערב לריאל מדריד

גם אחרי השער השישי של לאו מסי לרשת קבוצתם ביום ראשון, האוהדים של ספורטינג חיחון לא הפסיקו לעודד. "ספורטינג, ספורטינג", הם שאגו בקריאות שרק התגברו אחרי כל שער חובה, "אני ספרדי, ספרדי, ספרדי", המשיכו להקניט את שחקני ברצלונה ואת האוהדים המעטים שלה שהצפינו לאסטוריה, למרות שקבוצתם ספגה את התבוסה הביתית השנייה בגודלה בהיסטוריה של המועדון 6:1.

"הם זרמו מכל רחבי העיר, נשפכים מבארים כשהם לבושים אדום ולבן. כבר לפני שבוע הוכרז שהכרטיסים למשחק אזלו. זה היה לילה גדול. לילה לו הם המתינו יותר מעשור", תיאר סיד לאו מ'גרדיאן' את ההתרגשות ברחובות חיחון לקראת המשחק.

הערב (רביעי) תתייצב ספורטינג חיחון בסנטיאגו ברנבאו למשחק הליגה הרביעי שלה העונה. עם אפס נקודות ו-12 שערי חובה, כשהיא מגרדת את התחתית של טבלת הלה-ליגה ומולה רוד ואן ניסטלרוי והחברים, קשה להאמין שהמאזן שלה ישתפר. ביום שבת הרוחיבלנקוס האסטורים יארחו את ויאריאל וימשיכו בכוננות הספיגה, אבל השבוע הזה בכל מקרה יהיה השבוע של ספורטינג חיחון. לא משנה כמה היא תקבל, את החגיגה הזו אף אחד לא יעצור. לפחות לא בינתיים.

מקום 14 באוהדים

ב-15 ביוני האחרון זה קרה. מירב הליגות האירופאיות כבר הסתיימו, אליפות אירופה הייתה מצויה בעיצומו של שלב הבתים, אבל בחיחון, עיר נמל בת כ-275 אלף תושבים הממוקמת על קו החוף הצפוני של ספרד, התכוננו לסרט משלהם, המשחק האחרון של עונת 2007/8 בליגת המשנה בספרד, מול אייבר. ניצחון יהיה שווה עליה.

עוד לפני המשחק גייסה מועצת העירייה כ-250 אנשי ביטחון במסווה שישמרו על הסדר. שוטרי תנועה התמקמו ברחובות העיר וכוחות של מכבי אש ואמבולנסים נכנסו לכוננות. חברת הניקיון בשירות העירייה, עשתה באותו זמן הכנות אחרונות לקראת המבצע שבעקבותיו "חיחון תתעורר כאילו לא קרה דבר במהלך הלילה", כדברי ראש העיר והכל היה מוכן. השחקנים לא איכזבו וניצחו 0:2. ספורטינג שוב בלה-ליגה.

במחקר שערך העיתון 'אל פאיס' לפני כמה שנים, נמצא שספורטינג מדורגת במקום ה-14 בספרד בכמות האוהדים ואחרי הניצחון על אייבר אלפים פרצו למגרש עם השריקה האחרונה, מאות קפצו לבריכות המים בפסאו דה בגוניה וכ-300 אלף התגודדו בפלאזה דל מארקס, מתחת לפסלו הגדול של דון פלאיו, מקים את שושלת המלוכה האסטורית. הפסטיבל יצא לדרך.

הנקודה השחורה

ספורטינג חיחון ירדה לליגת המשנה ב-1998, אחרי 27 שנים רצופות בקדמת הבמה, בהן הספיקה לסיים כסגנית האלופה ב-1979. 13 נקודות צברה הקבוצה באותה עונת ירידה ארורה, שיא שלילי. צרות כספיות לא התירו למועדון לבצע חזרה מהירה ללה-ליגה ובעשר השנים הבאות ראו האוהדים קבוצות קטנות כמו ויאריאל, אלמריה וחטאפה מתמקמות בדיוק במקום אליו הם מפללים. לכן אחרי עשור של גלות מהליגה הבכירה, חיחון הפכה לאחוזת דיבוק ברגע שהקבוצה הבטיחה את עלייתה ופצחה בפסטיבלים שנמשכים עד היום.

את מסיבת קבלת הפנים שלהם ללה-ליגה, ערכו האוהדים באל מולינון בסטייל ששמור להם, קריאות ונהמות גזעניות כלפי שחקן שחום העור, חופרה גרון האקוודורי, שחקנה של חטאפה האורחת, שלפחות חזרה הביתה עם ניצחון 1:2. ספורטינג הסתפקה בשער ליגה ובקנס כספי לא משמעותי.

זוהי הנקודה השחורה של אוהדיה המצוינים והקולניים של ספורטינג.אותה חבורה לא קטנה של אוהדים גזעניים, אלו שב-1995, אחרי שהקבוצה החתימה את רשידי יקיני הניגרי, מרחו על קירות האצטדיון כתובת גרפיטי בה נכתב: "אדום-לבן כן, שחור לא".

הגזענות בהמתנה

הגזענות היא החדשות של אתמול בכדורגל הספרדי וכמעט מדי שבוע נשמעות באצטדיונים ברחבי המדינה קריאות גזעניות כאלו ואחרות לכיוונם של שחקנים שחומי עור, אבל האוהדים של ספורטינג יכולים לפחות "להתגאות" בכך שהם לא שוחים אחרי הזרם. הם תמיד היו כאן והאולטרה בויס, קבוצת האוהדים המזוהה עם הימין הלאומני והקיצוני בספרד, בראשם.

למרות זאת, ההד התקשורתי והפסקת המשחק מול חטאפה על ידי השופט פרז בורול, שדרש מראשי ספורטינג לדאוג להפסקת הנהמות, עשו את שלהם לפחות בינתיים. כשאוהדים בעלי פוטנציאל נפיץ מתנהגים יפה, הם ראויים לחיזוקים חיוביים. אחרי הניצחון הגדול אנשי ברצלונה הפליגו במחמאות למארחת. "האוהדים של ספורטינג הם דוגמה לאיך צריכים להתנהג אוהדים ולאיך מעודדים עד הסוף", התרשם פפ גווארדיולה.

גם לאו מסי ורפא מארקז ("אל מולינון הוא אצטדיון אמיתי") החמיאו ואפילו סמואל אטו מחא כפיים לכיוון יציעי המארחת, אולי בגלל שנמלט מקריאות גזעניות לעברו באחד מהמקומות בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר לשמוע אותן. פסטיבל הלה-ליגה של ספורטינג לא עצר גם אחרי תבוסת 6:1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המסיבה עדיין נמשכת

"אחרי 10 שנים, אל מולינון חוזר לארח את הכדורגל הטוב בעולם", כתב בבוקר המשחק מול בארסה אוהד הקבוצה, ויקטור ריברה, "בשבוע בו אוהדי הרוחיבלנקוס יהנו מכדורגל נהדר, השחקנים של הקבוצה יסבלו ממפגשים עם ברצלונה, ריאל מדריד ו-ויאריאל, שלוש הראשונות בעונה שעברה".

הלה-ליגה הייתה צריכה קבוצה כמו ספורטינג חיחון, זו שבשורותיה גדל דויד וייה, בגלל 103 שנות ההיסטוריה שלה ובגלל האווירה המיוחדת באצטדיונה הביתי. בחיחון עצמה היו זקוקים ללה-ליגה כדי להחזיר את התשוקה הרדומה לכדורגל ואת תחושת השייכות לליגה של הגדולות.

"ספורטינג תשתתף הלילה במסיבה שהיא חלמה עליה", המשיך ריברה באותו טור, "ברצלונה תהיה הקבוצה הגדולה הראשונה שתתארח כאן אחרי עשור. 10 שנים שהיוו עונש קשה מדי בשביל האוהדים שהיו רגילים לכדורגל ברמות הגבוהות ביותר על בסיס יומי". רגע לפני שהיא נכנסת לקרבות האמיתיים של העונה מול קבוצות בסדר הגודל שלה, לשאלות סביב עתידו של המאמן מנואל פרסיאדו ולקרבות הירידה העצבניים, ספורטינג חיחון עדיין חוגגת את חזרתה ללה-ליגה. גם ההפסד הצפוי מול ריאל מדריד לא צפוי להפסיק את המסיבה.

sagivbaram@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully