וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר העונה השנייה

יצחק סולומון

23.9.2008 / 18:42

עם אפס בטור הכיבושים ויכולת רעה מאז תחילת העונה, בני סכנין וקרית שמונה לא מצליחות לשחזר את העונה שעברה וגם לא מבינות מדוע

"הבעיה היא שיש כאלה שעדיין חיים על העונה שעברה", אומר גורם בבני סכנין על פתיחת העונה הצולעת של קבוצתו. כך מרגישים גם בקרית שמונה, שפתחה אף היא את העונה בצורה מגמגמת. שתי הקבוצות עדיין חיות על זיכרונות העונה שעברה, מה שפוגע בהן מאוד בינתיים.

שתי העולות החדשות הצליחו בעונה שעברה מעל ומעבר, וזכו בכרטיסים לאירופה. קרית שמונה סיימה את העונה במקום השלישי וזכתה לערוך הופעה היסטורית בגביע אופ"א. סכנין, שסיימה את העונה במקום הרביעי, זכתה בכרטיס לאינטרטוטו, והספיקה לשחק מול דפורטיבו לה קורוניה הספרדית.

בשלב הזה בעונה שעברה היו לשתי הקבוצות שבע נקודות בקופה, כשהמשחק בין שתי הקבוצות במחזור השני הסתיים בתיקו. סכנין רשמה בפתיחה ניצחון חוץ בקרית אליעזר על מכבי חיפה, קרית שמונה פתחה עם שלישייה ללא מענה מול מכבי הרצליה. והיום? לאחר שלושה משחקי ליגה, לקרית שמונה יש שתי נקודות, לסכנין אחת, ומאזן שערי הזכות של שתי הקבוצות עומד על אפס.

"העונה יש משום מה הרגשה של שובע"

"מה שקורה אצלנו זו תסמונת העונה השנייה", אומר גורם בקרית שמונה, שמסביר: "בעונה שעברה, אצל רן בן שמעון, הכל הלך לנו. הייתה עונה חלומית. השחקנים הגיעו בהתלהבות ונלחמו בכל מגרש. המלחמה הביאה אותנו לאן שהגענו. העונה יש משום מה הרגשה של שובע, וזה לא מובן".

שחקן בכיר בקרית שמונה מוסיף: "לא יודע למה, אבל כלום לא הולך לנו. בעונה שעברה הכול הלך טוב, העונה לא. אנחנו מתאמנים טוב, עובדים רציני, אבל משהו לא מתחבר. אני מאמין שזה עוד יפרוץ. כשנתחבר עוד יגיעו התוצאות".

גם בסכנין נשמעות אותן זמירות: "כשעוזבים אותך שבעה שחקני הרכב, כולל שלושה סופר סטארים כמו יבוריאן, בוזגלו וקולמה, צריך לצפות שתהיה ירידה ביכולת הקבוצה. קשה למצוא שחקנים שייכנסו לנעליים שלהם, וזו לא משימה קלה".

"משהו לא דופק אצלנו ואני לא יודע מה", אומר שחקן בכיר בקבוצה, "אי אפשר להתעלם מהעובדה שעזבו אותנו שחקנים מצוינים, אבל לא ציפיתי לכזו פתיחת עונה. אני מקווה שאחרי השינויים האחרונים שעשינו, דברים יתחילו להשתנות".

"בכל מקום אומרים לך שאתה גנב"

למרות הפתיחה הלא מוצלחת, מאמני שתי הקבוצות זוכים לגיבוי מלא מהבוסים שלהם. מישל דיין זכה להתחבב על קהל אוהדי קרית שמונה בזכות אופיו הנוח. "הוא אחד משלנו. אין לנו טענות אליו", אומרים אוהדים בקבוצה, שטוענים "בכל אשמים השחקנים. הם אלה שלא נלחמים". דיין עצמו אומר שאין בקבוצה שלו לחץ ושהוא לא מקרין לחץ לשחקנים.

גם בסכנין ישנה המון סבלנות כלפי פרדי דוד. מי שמכיר את הבוסים, איזי שירצקי ומאזן גנאים, יודע שהם לא ימהרו לפטר מאמנים, ויתנו להם את כל הזמן שבעולם כדי להעלות את הקבוצה לדרך המלך. גורם בסכנין אומר: "מאזן לא מפטר מאמנים. כשהוא רוצה שמאמן יילך, הוא דואג שיילך לבד. לא הוא זה שיפטר מאמן".

בקרית שמונה יש הטוענים כי ההשתתפות בגביע אופ"א חזרה להם כמו בומרנג. "לשחקנים בקושי הייתה פגרה. לא היה להם זמן לנוח, לעכל את מה שעשו. יש כאלה שמרגישים כבר עכשיו שחוקים, משום שלא הייתה להם מספיק מנוחה בפגרה", אומר שחקן בכיר בקרית שמונה.

גם בסכנין חוזר התירוץ של פגרה קצרה, אלא שכאן הפגרה הייתה קצרה עוד יותר, בשל ההתארגנות המוקדמת לאינטרטוטו. אלא שכאן יש תירוץ נוסף: פרשת הבשמים בדיוטי פרי, לפני הטיסה למשחק בלה קורוניה. שחקן בקבוצה מודה: "מי שאומר שזה לא השפיע על הקבוצה לא יודע על מה הוא מדבר. זה לא נעים שבכל מקום מזכירים לך את הפרשה, אומרים לך שאתה גנב", הוא אומר.

בינתיים הבינו שני המאמנים כי עם הסגל הקיים לא יוכלו לשחזר את הישגי העונה החולפת, ועשו כל מאמץ כדי לשדרג את הסגל שלהם, רגע לפני סגירת ההעברות. פרדי דוד התחזק בקשר יחיאל צגאי ובחלוץ אבודו אוקוצ'ה, שהגיעו ממכבי נתניה, ובחלוץ רוברטאס פוסקוס מליטא. מישל דיין צירף את יעוזה אבובאקרי מכפר סבא ופול קסאניו מגאבון. האם מהם תבוא הישועה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully