וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקב בעניין מלמעלה, בראש טבלת הבונדסליגה: מרטין יול

19.9.2008 / 14:55

דווקא תחת מנג'ר על כמו חואנדה ראמוס, שהגיע לשנות את ההיסטוריה, השיגה טוטנהאם את פתיחת העונה הגרועה ביותר ב-34 השנים האחרונות

בפנים דואגות ורציניות, אל מול עשרות כתבים וצלמים, קיים השבוע מנג'ר טוטנהאם, חואנדה ראמוס, מסיבת עיתונאים. "אנחנו חייבים להשתפר", הודה, "זה יכול לקחת גם 10, 12 או 15 משחקים, אין גבולות". הספרדי ניצל את הבמה ופנה לאוהדים: "צריך להיות להם ביטחון בקבוצה וכולם צריכים להיות סבלניים. אני לא יודע אם נסיים בין ארבע הראשונות, אבל הכל אפשרי. יש עוד 34 משחקים".

על פניו, הציטוטים של ראמוס נשמעים כמו משפטים שאומר כל מאמן כדורגל שקבוצתו נמצאת במשבר. המסרים שהוא מעביר שכיחים בקרב מאמנים שנמצאים בלחץ, אבל המעניין הוא שבמסיבת העיתונאים, ראמוס, לראשונה ב-11 חודשיו בוייט הארט ליין, דיבר באנגלית. "זה ממש לא צירוף מקרים שראמוס ניצל את הרגע בו הוא נמצא תחת לחץ, לקיים מסיבת עיתונאים ראשונה באנגלית", עקצה את הספרדי כותרת המשנה ב"טלגרף". מי כמו הכתבים האנגלים יודע לזהות מצוקה של מאמן.

67 מיליון ליש"ט הוציאה בקיץ טוטנהאם על רכש. שמות גדולים כמו: לוקה מודריץ', הורליו גומס, רומן פאבליוצ'נקו וג'ובאני דוס סנטוס הציתו את הדמיון של אוהדי הספרס. תוסיפו לכך יכולת מצוינת במשחקי ההכנה, והרי קבוצה עם רף ציפיות מרקיע שחקים. ההפסד הביתי 2:1 לאסטון וילה ביום שני, הותיר את התרנגולים במקום האחרון, עם נקודה אחת בלבד לאחר ארבעה מחזורי ליגה. הפתיחה הגרועה ביותר בהיסטוריה של טוטנהאם ב-34 השנים האחרונות. ולא שהן היו 34 שנים טובות.

ובתוך הקלחת וסיר הלחץ של הקבוצה הלונדונית פועלים ארבעה כוחות. כל אחד מהם מושך את המועדון לכיוון שלו ודואג להטיח האשמות, ישירות או מרומזות באחר. מצד אחד של התרס, עומד היו"ר והאיש החזק במועדון, דניאל לוי. בצד השני עומד ראמוס, המנג'ר האהוב ועטור התארים כשלצידו, עוזר המאמן הדומיננטי והכריזמטי, גוסטבו פוייט. באמצע, עומד המנהל הספורטיבי, דמיאן קומולי. אם היינו עוסקים בתכנית ריאליטי , אחד מהם היה מועמד להדחה ונשלח על ידי הצופים הביתה. גם במציאות העגומה בוייט הארט ליין לא נראה סביר שהארבעה ימשיכו לחיות אחד עם השני זמן רב. השאלה היא באיזה מקום טוטנהאם תהיה כשזה יקרה, והאם היא תאבד עוד עונה, אפילו כשעל הקווים שלה נמצא אחד המאמנים הטובים באירופה.

קומולי נגד ראמוס. ולהיפך

בעונה שעברה, אחרי פתיחת עונה שכללה שבע נקודות מ-10 משחקים, התכנסו חברי הדירקטוריון לדון בשאלה מי יחליף את מרטין יול. השם החם שהועלה היה הארי רדנאפ, אך המנהל הספורטיבי, קומולי, היה זה ששכנע את היו"ר לוי לנסות לצרף פיגורה בדמותו של ראמוס. "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להביא אותו", אמר קומולי ללוי. האחרון השתכנע. קומולי לא ידע שהוא חופר לעצמו בור גדול, שעשוי להביא לפיטוריו.

קומולי הצרפתי שימש בעברו כמאמן קבוצת הנערים של מונאקו. מאוחר יותר עבד במשך שבע שנים כסקאוט הראשי של ארסנל, והוא נחשב לאיש שגילה את קולו טורה ועמנואל אבואה. בספטמבר 2005, הגיע ללונדון להחליף את פרנק ארנסן, שעבר לצ'לסי. בלונדון מספרים שקומולי לא הסתדר גם עם יול, המנג'ר הקודם, אבל מערכת היחסים שלו עם ראמוס עכורה במיוחד. השניים לא מסכימים על שום דבר, ומרבים להחליף ביניהם עקיצות בתקשורת.

הסכסוך החל כבר בינואר 2008. ראמוס סירב לקבל את חוות דעתו של קומולי, שהמליץ על מספר שחקנים לחיזוק, מה שיצר מתיחות גדולה בין השניים. בקיץ זה כבר הגיע לסף פיצוץ. הספרדי סירב בכל תוקף למכור את הכוכב הבלתי מעורער של טוטנהאם, דימיטר ברבאטוב, שחוזר במשך כל הקיץ על ידי מנצ'סטר יונייטד, ונמכר רק בתוספת הזמן לפני סגירת חלון ההעברות. לאחר שהבין שהמהלך נחוץ מבחינה כלכלית, ראמוס דרש מחליפים ראויים: סרחיו גרסיה ודייגו מיליטו מסראגוסה, או אנדריי ארשבין מזניט סנט פטרסבורג.

קומולי נכשל לצרף את השניים הראשונים, כשהמליץ על רומן פאבליוצ'נקו, ענה לו ראמוס: "תביא לי אותו ואת ארשבין ביחד, או אף אחד מהם". הסוף ידוע, פאבליוצ'נקו נחת בלונדון ורק אחרי ששיחק במדי ספרטק מוסקבה במוקדמות הצ'מפיונס, מה שהופך אותו לקאפ-טייד (לא יכול לשחק עם הספרס בגביע אופ"א). ארשבין נשאר בזניט. ראמוס הביע השבוע תסכול גדול: "הקבוצה התרגלה לשחק עם ברבאטוב ורובי קין בחוד. עכשיו המצב שונה, ואנחנו צריכים להתחיל הכל מהתחלה", אמר הספרדי, לפני שירה חץ: "בחלק מהעמדות אנחנו טובים יותר מאשתקד, ובחלק לא". "אני מאוכזב מפתיחת העונה שלנו, אבל אופטימי", סתר קומולי את ראמוס. "כשאני רואה איזו איכות יש לנו בסגל, אני בטוח שתהיה לנו עונה טובה".

כולם נגד ראמוס

בסגל של טוטנהאם יש שחקנים המזוהים ישירות כשחקנים "של ראמוס", למשל שחקני הרכש החדשים, ושחקנים "של קומולי", שהובאו על ידי המנהל הספורטיבי למועדון במהלך שנותיו. כחלק ממלחמת השליטה בין השניים, ראמוס בוחר להתעלם לחלוטין משחקני קומולי, כמו: קווין פרינס בואטנג, ריקרדו רושה ואדל טארבט, שאפילו לא נחשבים עבורו לשחקני סגל מורחב, וכמעט ולא מתלבשים למשחקים.

ההתנהגות הקטנונית הזו, מאפיינת את הקדנציה של ראמוס בטוטנהאם. "ירשתי סגל בכושר גופני לא טוב, עם שחקנים שסובלים מעודף משקל", אמר המנג'ר לאחר שקיבל את הקבוצה. "היום, האמרה הזו מתפרשת כניסיון זול של מאמן להרוויח זמן", נכתב השבוע ב"אינדיפנדנט". מה שעוד עומד בעוכריו של ראמוס הוא מאזן עלוב, שלושה ניצחונות ליגה ב-18 משחקים מאז הזכייה בגביע הליגה בפברואר 2008. הפתיחה האיומה של העונה, רק מוסיפה על הסיומת הגרועה של העונה הקודמת.

ראמוס נמצא תחת ביקורת קשה על ידי העיתונאים האנגלים. הוא ידוע כמנג'ר שאוהב להחליף תפקידים לשחקנים, לשנות מערכים, ולהחליף הרכבים מדי שבוע. במשחק הליגה האחרון מול הוילה, הוא פתח עם ארון לנון, הקשר, בחוד. גם דיוויד בנטלי, שעלה 15 מיליון ליש"ט מבלקבורן, כבר תופקד אצלו כקשר באגף במהלך משחקי פתיחת העונה.

השינויים שראמוס עשה בסגל של טוטנהאם מרחיקי לכת, ביחס לזמן המועט בו הוא נמצא במועדון. ב-11 חודשים הספיק הספרדי להחליף למעלה מ-10 שחקנים. הוא שחרר בין היתר את השוער פול רובינסון, ג'רמיין דפו, סטיד מלברנק ופסקאל צ'ימבונדה. שחקני הרכש החדשים רחוקים מלספק את הסחורה. פרשני הכדורגל בלונדון טוענים כי מודריץ' ודוס סנטוס אינם מתאימים לפיזיות של הפרמיירליג, והיכולת העלובה שמציג השוער גומס, ממצטייני העונה שעברה באיינדהובן, מעלה געגועים לרובינסון הלא יציב.

הקבוצה החדשה שלו, על שלל כישרונותיה, רחוקה מלהיות מחוברת. החלוץ, דארן בנט, אמר השבוע: "לא היה לנו זמן להכיר אחד את השני". בעיתונים צחקו: "נסו לדמיין שחקן מארסנל, צ'לסי, יונייטד או ליברפול אומר את זה". העובדה כי ראמוס קיבל במהלך הקיץ כמעט כל מה שרצה, מעלה תהיות לגבי ההלנות הבלתי פוסקות שלו בנושא מדיניות הרכש של המועדון. יחד עם זאת, גם הספרדי יודע שהוא לא יוכל להמשיך להאשים את המלחמות הפנימיות בכישלונות על הדשא. ואם אתם רוצים להמר שראמוס לא יסיים את העונה, ויליאם היל הורידו לאחרונה את היחס ל-9:4.

פוייט נגד ברבאטוב

ועוד לפני שראמוס הפתיע את כולם והפליא כשהחל לדבר השבוע באנגלית, בתוך המועדון נשמעה ביקורת חריפה כלפיו, על חוסר הרצון ללמוד את השפה המקומית. מי ששימש כפה של ראמוס, הוא עוזר המאמן גוסטבו פוייט, טיפוס לוחמני כשלעצמו. האורוגוואי, שכשחקן שיחק בטוטנהאם שלוש עונות לקראת סיום הקריירה, הוא טיפוס דומיננטי במיוחד בוייט הארט ליין. לאחרונה, נקשר שמו כמועמד המוביל לרשת את קווין קיגן בניוקאסל, כשבאנגליה משוכנעים שכבר בקרוב הוא יקבל משרת מנג'ר ראשונה בפרמיירליג.

בראיון ל"דיילי מייל" השבוע, הצביע פוייט על האשם במצב של טוטנהאם. תאמינו או לא, האצבע של פוייט הפונתה לעבר אחד שכבר לא נמצא במועדון, ברבאטוב. "זו סיטואציה קשה כאשר אתה מחכה ומחכה עד ליום האחרון, ברגע שהיה ברור לכולם שהוא לא יהיה כאן. הוא לא היה מרוצה ואי אפשר היה לעבוד איתו בקיץ", הטיח פוייט אשמה בחלוץ הבולגרי.

האמירה הזו של פוייט שוב ממחישה את האבסורד שבהתנהלות טוטנהאם. התרנגולים קיבלו 30.75 מיליון ליש"ט עבור הבולגרי, סכום שעזר לממן את ההוצאות הקפריזיות של ראמוס. יתרה מזאת, טוטנהאם הייתה שותפה מלאה לסאגה המתמשכת כשסירבה למכור והתעקשה שברבאטוב יישאר בלונדון במהלך כל חודשי הקיץ. ההלנות של פוייט, כמו גם אלה של זה שיושב לידו על הספסל, אינן ברורות כלל ועיקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לוי נגד כולם, וכולם נגד לוי

כשדניאל לוי, יו"ר טוטנהאם, יפתור את הפלונטר הזה, הוא יחשוב על שני אנשים: סרגיי רברוב ומרטין יול. האגדה בלונדון מספרת שלוי מתעורר בלילות מסיוטים על רברוב, החלוץ עליו שילם 11 מיליון ליש"ט ושחרר ללא תמורה, לאחר שיובש על הספסל בתקופת המנג'ר גלן הודל. לוי הוא אחד שאוהב עסקאות משתלמות, אוהב שהסחורה מעלה את שוויה. מקרה רברוב עבורו הוא קו אדום. לוי אמנם השקיע השנה כ-67 מיליון ליש"ט, אבל חובה לציין שהמועדון גם הכניס כ-62 מיליון ליש"ט ממכירתם של ברבאטוב וקין, ולכן לוי ציפה להצלחה גדולה ברכש.

בעונה שעברה, לאחר פתיחת העונה הגרועה, חיפש לוי את ראשו של יול. היום, בסיטואציה גרועה עוד יותר, יושב יול בביתו, מעשן סיגר ומתפוצץ מצחוק על הנעשה בקבוצתו הקודמת, בעוד הוא מוליך את טבלת הבונדסליגה עם המבורג. הביקורת השלילית שספג בעקבות פיטוריו של ההולנדי אהוב הקהל, שלקח את הספרס למקום החמישי, יהפכו את לוי לשקול יותר בבחירה שלו. ספק גדול אם לוי יחליט ללכת לעוד מהלך נמהר של פיטורי מאמן. בייחוד כשמדובר במאמן נערץ כמו ראמוס, שהביא למועדון את התואר הראשון שלו מאז 1999, שהקהל עדיין מאמין בו, ובמיוחד לאור הקשיים וההבאה המתוקשרת שלו מסביליה לפני פחות משנה.

בגלל כל אלה, ראשו של קומולי נראה הרבה יותר נוח, ובאנגליה מעריכים שהוא אכן יהיה זה שישלם את המחיר, אבל אם תשאלו את אוהדי טוטנהאם, יכול מאוד להיות שמבין הארבעה דווקא לוי הוא זה שיעמוד להדחה. "כשמועדון נמצא בבעיות, מחפשים את המכנה המשותף שגורם להם, במקרה שלנו, הנוכחות של לוי וקומולי", כתב אחד האוהדים. "לוי נכשל. האוהדים לא רוצים אותו, ולמה שלא תהיה לנו המילה האחרונה? הבוס שלו (הבעלים ג'ו לואיס – ע.מ) בטוח לא מרוצה ממה שקורה בטוטנהאם", הוסיף אוהד אחר. האוהדים, בדיוק כמו שהצהיר המאמן שלהם, כבר ירדו מהחלומות על טופ 4. מקום שביעי יתקבל שם בברכה. טוב, בכל זאת, מדובר בטוטנהאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully