וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צדיקים, אבל מלאכתם נעשית

19.9.2008 / 14:43

עשר של שבוע: הפיליז והמטס חייבים לשלוח זר פרחים למילווקי, שהשאירה אותם בתמונת הפלייאוף, הטווינס תלויים בעיקר בוייט סוקס

1. הסיפור הגדול של השבוע היה פיטוריו של נד יוסט ממילווקי ומינויו של דייל סוויים במקומו. מעבר לאנקדוטה המשעשעת במינויו של סוויים, האיש שעד היום נלעג בבוסטון בשל נטייתו להפוך בתור מאמן בסיס שלישי שחקנים לברווזים מתים על בסיס הבית, מדובר בסך הכל במהלך ראוי. יוסט לא הצליח להרים את הקבוצה, והעובדה שהיא בתמונת הפלייאוף לא מחפה על כך שזו כבר השנה השניה ברציפות שהיא קורסת בספטמבר. חלון ההזדמנויות של הברוורס הולך ונסגר, וכפי שזה נראה כרגע, אחרי שנתיים בצמרת היא תחזור לתהליך בניה ב-2009 בלי פלייאוף ראשון מ-1982.

2. הקריסה של הברוורס מייצרת תמונה שנראתה דמיונית למדי לפני חודש, לפיה יגיעו שתי העולות מבית ה-NL מזרח. פילדלפיה נמצאת במומנטום מטורף עם שבעה ניצחונות רצופים ועשרה ניצחונות ב-12 המשחקים האחרונים, אבל יש לה הרבה סימני שאלה, שהראשי בהם הוא בעמדת המאמן. המטס לא הצליחו לגלות עקביות לכל אורך העונה, סגרו פערים ואיבדו אותם בתקופות קצרות. בסך הכל, אפשר לומר שמן הראוי היה שרק קבוצה אחת תעפיל מהבית, אבל ה"ראוי" הזה לא שמע על מילווקי.

3. אחרי ריצה נאה בחלק השני של העונה, מינסוטה קיבלה ג'ט לג גדול מסדרה קשה של 14 משחקי חוץ שהסתיימה בתחילת החודש. הטווינס הם 10:6 בספטמבר ואיבדו סיכוי מעשי לעלות דרך הויילד קארד. האופציה היחידה היא לזכות בראשות בית ה-AL מרכז, אבל שיקגו מצליחה לשמור בציפורניים על המקום הראשון. ולא שהוייט סוקס כאלה מבריקים, עם 9:7 מתחילת החודש. מבחינת הגרביים, הם יכולים רק להיזכר בערגה ב-2005, העונה שאותה החלו ברעש גדול, שמרו בקושי על הבכורה בבית והיו דומיננטיים במיוחד בפלייאוף עם מאזן 1:11.

4. בתוך הדשדוש של סיאטל נעלמה קצת התרומה המדהימה של איצ'ירו סוזוקי לליגה בכלל ולמארינרס בפרט. האאוטפילדר הותיק רשם עונה שמינית ברציפות עם 200 חבטות, ואם זה נראה לכם עניין של מה בכך, רק נספר כי האחרון שעשה זאת הוא ווילי קילר, שעשה זאת ב-1901 במדי ברוקלין דודג'רס. אלכס רודריגז הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שרושם 35 הומרים ומכניס 100 רצים במשך 12 עונות ודרק ג'יטר עבר את לו גריג ועם 1,273 חבטות הפך לשחקן שחבט הכי הרבה ביאנקי סטדיום. לכל דבר אפשר להמציא סטטיסטיקה בבייסבול, אבל מההישגים של כל אלה אי אפשר להתעלם.

5. ככל שנקפה העונה היה לנו פחות ופחות מה לכתוב על בארי בונדס. מאמצינו למצוא משהו מעניין על מספר 5 הקבוע של המדור עלו השבוע בתוהו. שום דבר, כנים. וזה, אולי יותר מהכל, סיפור בפני עצמו.

פתאום שילינג

6. הרבה זמן לא שמענו את קורט שילינג. המגיש של הרד סוקס, שהיה מושבת כל העונה וספק אם יחזור לשחק, ביקר ביום חמישי קשות את מני רמירז, שעבר מבוסטון לדודג'רס בסוף יולי. "הוא נהג בחוסר כבוד כלפי המאמן טרי פרנקונה ומספר שחקני מפתח במועדון", אמר שילינג ל-WEEI, תחנת הספורט של בוסטון, "הוא העמיד את המאמן בסיטואציות לא נעימות בגלל חוסר הוודאות שעימה נאלצנו להתמודד כל יום. האיש התלבש בנפרד משאר השחקנים במשך שבע שנים, ואז פתאום הוא נמצא עם כולם בחדר ההלבשה וצועק שהוא רוצה לעזוב". מעניין מה תהיה התגובה של מני לעניין הזה.

7. ואם כבר רמירז, אי אפשר להתעלם מריצת ה-3:13 של הדודג'רס בספטמבר, שגם לרמירז היה בה חלק גדול. לוס אנג'לס מקדימה את אריזונה ב-3.5 משחקים כשלעונה שלה נותרו עוד תשעה משחקים בלבד, וסביר להניח שתהיה בפלייאוף. הכישרון של הדודג'רס לא גדול מדי בשום אספקט של המשחק, ומה שעושה את ההבדל הוא הניסיון של ג'ו טורה. אולי ביאנקיז הוא מיצה את עצמו, אבל את לוס אנג'לס הוא מביא לאוקטובר עם הרבה מומנטום, ומעניין אם למרות הבעיות והשחיקה היה מצעיד לשם את היאנקיז לו נשאר שם גם העונה.

8. לארבע מחמש המתמודדות על כרטיס הפלייאוף ב-AL - בוסטון, שיקגו וייט סוקס, מינסוטה והאיינג'לס - יש קלוזר דומיננטי שלא מוטל בספק. לטמפה ביי יש את טרוי פרסיבל, אבל הוא כמעט אף פעם לא בריא ודן ווילר הוא לא תחליף ראוי. המצב המעניין יותר נמצא ב-NL, שם מלבד לפילדלפיה (איזה רנסנס של בראד לידג'!) לכולן יש בעיות בעמדה. קרי ווד לא מדהים, אבל הוא לפחות שמר על מקומו כקלוזר של הקאבס מתחילת העונה. מלבדו, אף אחת מהמתמודדות האחרות לא משחקת עם הקלוזר שפתח את 2008. השאלה היא כמה יפגעו לואיס אייאלה (מטס), ג'ונתן ברוקסטון (דודג'רס), צאד קוולס (אריזונה) וסלומון טורס (מילווקי) בקבוצות שלהם, במידה שיגיעו לפלייאוף.

9. סיי יאנג ב-NL: טים לינסקאם - מאזן של 4:17 ו-ERA של 2.46. ברנדון ווב - 7:21 ו-ERA של 3.26. יוהאן סנטנה - 7:14 ו-ERA של 2.65. סי.סי. סבאתיה - 9:15 ו-ERA של 2.88.

10. זוכרים את דטרויט, זו שהייתה מועמדת מועדפת של המדור ושל רבים מהפרשנים ללכת רחוק לפני פתיחת העונה? ובכן, לטייגרס יש עדיין על מה לשחק. עם מאזן 80:71 הם מקדימים בשני משחקים בסך הכל את קנזס סיטי. אם הרויאלס, שטאטאו בארבעה משחקים את סיאטל, יתנו פיניש חזק לעונה, הנמרים יסיימו אחרונים ב-AL מרכז. גם זה הישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully