וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיי: "זה לא משחק פשוט, להפועל יש היסטוריה וניסיון באירופה"

מאמן סנט אטיין לא מקל ראש ביריבה הישראלית, אך מאמין שקבוצתו תשכנע במשחק החזרה שלה לאירופה. פיינדונו צפוי לחזור להרכב

צילום ועריכת וידאו: עופר שכטמן

מאז 1982 מחכים אוהדי סנט אטיין לשוב לזירה האירופית. כמה מאות מהם הגיעו עם הקבוצה לישראל ויזכו לראות את אליליהם מופיעים עם תלבושת חדשה שעוצבה במיוחד למשחקי הקבוצה באירופה. התלבושת החדשה היא הומאז' למדים איתם שיחקה סנט אטיין במשחקה הראשון באירופה, במסגרת הגביע הלטיני ב-1957.

בהפסד הליגה 2:0 לקון ביום ראשון - הרביעי של הקבוצה בחמשת המחזורים הראשונים של העונה - איפשר המאמן לורן רוסיי מנוחה לכמה משחקני ההרכב הראשון שלו, ביניהם הכוכב הגינאי פסקל פיינדונו, הקשר ז'ופרה דרניס והבלם סילבן מונסרו. ההחלטה הזו של רוסיי רק מוכיחה את הרצינות התהומית בה לוקחים בסנט אטיין את ההשתתפות במפעל האירופי, בניגוד לרוב הקבוצות הצרפתיות שנוהגות בצורה הפוכה ומעדיפות את הליגה על גביע אופ"א. הגעגועים לאירופה חזקים מכל.

הצרפתים נחתו בארץ ומיהרו למסיבת העיתונאים המסורתית, לאחריה קיימה הקבוצה אימון על הדשא בבלומפילד. מאמן סנט אטיין, לורן רוסיי, אינו מזלזל ביריבה: "זה לא משחק פשוט, להפועל יש היסטוריה ונסיון באירופה. ראינו קלטות שלהם ויש להם כמה שחקנים טובים". רוסיי התייחס בהמשך לפתיחת העונה הרעה של קבוצתו. "נכון שהפסדנו משחקים בליגה, אבל שניים מהם היו בגלל טעויות שיפוט. אנחנו משתפרים ואנחנו מקווים להציג משחק טוב מחר".

המאמן הצרפתי דיבר גם על החום הצפוי בתל אביב. "ז'ראר פרננדז, איש הצוות המקצועי שביקר בבלומפילד בשבת, חשש בעיקר שמזג האוויר יהיה חם מידי, אבל אנחנו מתרגלים ומאמינים שיהיה בסדר. אנחנו מתרגשים לקראת המשחק במסגרת האירופאית", המשיך המאמן, "ומקווים להביא שמחה לאוהדים. נקווה לחזור לצרפת עם תוצאה שתקל עלינו לעלות לשלב הבא".

שלישיית הכוכבים שנעדרה ממשחק הליגה, בראשות פסקל פיינדונו שישוב לסייע לבפטימבי גומיס, אמורה לשוב להרכב מול הפועל תל אביב, ויחד איתם יפתח גם השוער ג'ודי ויויאני, למרות הנשיפות בעורפו מכיוונו של ז'רמי ז'אנו. בלייס מטוידי, העוגן במרכז המגרש של הירוקים ומי שנבחר בעונה שעברה לשחקן העונה על ידי אוהדי הקבוצה, התאושש מהפציעה שספג במשחק מול קון ויהיה כשיר למשחק. לעומתו, חלוצי הרכש קווין מיראלס וסבסטיאן גרקס פצועים ולא עלו על הטיסה לישראל, כמו גם הפורטוגלי פאולו משאדו והברזילאי ניבאלדו.

השחקנים חשים את הלחץ ההולך וגובר מכיוונם של האוהדים ובמיוחד מהתקשורת, שמחכה בפינה למאמן ולצמד נשיאי הקבוצה, ברנאר קאיאזו ורולאן רומייה, שכבר הספיקו להתעמת בעונה שעברה בנושא השארתו של רוסיי בתפקיד.

למרות אי שביעות הרצון מהמצב בליגה, יש התרגשות גדולה בקרב כל האנשים הסובבים את המועדון לקראת השיבה לאירופה. הקפטן לוק פראן, איש סנט אטיין מבטן ומלידה, סיפר על התחושות לקראת המאורע עוד לפני הטיסה לישראל: "אני כמובן עוד לא נולדתי אז, אבל הוריי סיפרו לי הכל וגם אנשים ברחוב לא מפסיקים לדבר איתי על זה. ברור שיש ציפייה גדולה".

הרכב משוער: ג'ודי ויויאני; לוק פראן, אפסטאתיוס טבלארידיס, סילבן מונסרו, מוהאמדו דאבו; בלייס מטוידי, כריסטוף לנדרן, ז'ופרה דרניס, פסקל פיינדונו, דימיטרי פאייה; בפטימבי גומיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully