וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 כוכביא

15.9.2008 / 14:53

ענבל מנור בירר, ליקט, חקר וברר, ובפינה חדשה בוואלה! ספורט יציג לכם מדי שבוע את ה-11 של המחזור מכל הליגות הגדולות באירופה

בכל סוף שבוע הם כובשים את המסך, מספקים אלטרנטיבה לכדורגל אמיתי ואיכותי, ומצליחים לבלוט בין שלל הכוכבים ברחבי היבשת. לא קל לבחור נבחרת אחת מבין מאות שחקנים, אבל פינה חדשה בוואלה! ספורט תנסה ללקט עבורכם את הטובים שבטובים ולהגיש לכם מדי שבוע את ה-11 של המחזור בליגות האירופאיות. תיהנו.

שוער: אלבנו ביצארי - קטאניה

השוער הארגנטינאי של קטאניה למד על בשרו כמה אכזר הוא משחק הכדורגל. ביצארי נתן הופעה הרואית בסן סירו, מנע בגופו שערים בטוחים של זלטאן איברהימוביץ', זינק, הציל, הדף ושלט ברחבה, אבל בסופו של דבר נכנע דווקא לשני שערים עצמיים של חבריו. האמת היא שקיים ספק גדול באשר לחוקיות השער השני (מראשו של כריסטיאן טרליצי), והחלטה מפוקפקת של הקוון קבעה שהכדור עבר את קו השער ומנעה מביצארי וקטאניה סנסציה, אבל כך או כך, אין ספק שהאיש של המשחק היה האיש הגדול עם הכפפות, שמעבר ליכולת השיא, גם סחט מחמאות מז'וזה מוריניו. "בלי השוער שלהם היינו מבקיעים לפחות חמישייה", הילל "המיוחד" את ביצארי.

מגן ימני: מייקון - אינטר

עם סיום המחצית הראשונה איבדה אינטר את סולי מונטארי בכרטיס אדום. בהיעדרו, מי שתפס את המושכות היה דווקא המגן הימני, מייקון, שניהל מצוין את המשחק, היה נייד, תמך בהתקפה, נכנס לאמצע ואיים על השער, תוך שהוא יורד בזמן להגנה ועוזר לאינטר להימנע ממבוכה גדולה בחלק האחורי. מייקון הפגין במשחק הזה את הגדולה שלו תוך שהוא נותן הצגת תכלית של מגן קלאסי - מצד אחד שחקני קטאניה לא הצליחו לעבור אותו, מהצד השני הם התקשו לעצור את הפריצות שלו. יחד עם ריקרדו קווארסמה, לאינטר יש אגף ימין קטלני במיוחד.

בלם: ריקרדו קרבאליו - צ'לסי

הפורטוגלי פתח לא טוב את המשחק מול מנצ'סטר סיטי, כשביצע את העבירה שהובילה לשער של רוביניו, אבל שלוש דקות לאחר מכן קרבאליו כיפר על הטעות, כשהחזיר את חבריו למשחק עם שער יקר ערך. שער השוויון היה רק סיפתח למשחק הגנה משובח, שהכניס את קרבאליו לנבחרת המחזור של כל עיתוני אנגליה. הסיטי אולי חולמים על ליגת האלופות, אבל מי שהחזיר אותם לקרקע היה הבלם המשתבח, שדאג לשמור על השקט בהגנה הכחולה גם לאחר הרחקתו של ג'ון טרי. צ'לסי כבשה עוד שני שערים בדרך לניצחון, והסיטי, ששואפת להיות "צ'לסי החדשה" עם המיליונים שמוזרמים מאבו דאבי, בינתיים תיאלץ להמשיך לחכות. אולי כדאי להם לקנות את קרבאליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

בלם: דומניקו קרישיטו - גנואה

את השם הזה חלוצי הנבחרת הצעירה של ישראל צריכים לשנן היטב. בלם האזוריני תסכל את חלוצי מילאן ומנע מהרוסונרי להתקרב לשער של גנואה. ולא מדובר בסתם חלוצים; קרלו אנצ'לוטי שלף את כל האסים שלו, וניסה את שבצ'נקו, בוריילו, פאטו, רונאלדיניו וקאקה, אבל קרישיטו וגנואה הסתדרו מצוין בדרך ל-0:2 חלק ומוצדק והנחילו הפסד שני למילאן מפתיחת העונה. קרישיטו, 21, הפגין עוד משחק יציב, מיתג את עצמו כאחד הבלמים השקטים בסרייה A ומסתמן כעוד חוליה במסורת ארוכה של בלמים איטלקים משובחים. עכשיו בואו נראה אותו מסתדר עם טוטו תמוז, יובל אבידור ואיתי שכטר.

מגן שמאלי: הייקו ווסטרמן - שאלקה 04

שאלקה אומנם ספגה שלושה שערים ואיבדה יתרון 0:3 בדרבי מול בורוסיה דורטמונד, אבל המגן/בלם הגרמני יכול לרשום לעצמו הישג מדהים: שער שלישי בארבעה משחקים מעמדת ההגנה. ווסטרמן בן ה-25, שעד לפני שנתיים עןד שיחק בארמיניה בילפלד, מתחיל אט אט לתפוס את מקומו כאחד משחקני ההגנה המובילים בבונדסליגה. אם לשפוט לפי משחק ההגנה של הנבחרת ביורו, תפיסת מקום בהרכב הנבחרת נראית עניין של זמן עבור ווסטרמן, שהיה בסגל בשוויץ ואוסטריה אבל לא שיחק. האם קם יורש לאבי כהן הירושלמי?

קשר: אנצו מארסקה - סביליה

האיטלקי בן ה-28 הוא אחד השחקנים הפחות מוערכים בקבוצה של מנולו חימנז, אבל בשבת בלילה מארסקה רכש מחדש את ההערכה אליו, היה המצטיין במגרש והוביל את סביליה לניצחון דרמטי 3:4 על ספורטינג גיחון. לא רק שהוא ניהל את המשחק בצורה מושלמת – מארסקה הזין את החלוצים בכדורים מצוינים, היה מעורב בכל מהלך מסוכן, וקינח בשער נפלא בבעיטה אדירה ברגל שמאל לקורה ופנימה. סביליה פיגרה 2:0 בדקה ה-20 אבל הפגינה רוח לחימה וחזרה למשחק בסערה, ואם מארסקה הצליח להיות האיש של המשחק בין שלל הכוכבים על המגרש במשחק דרמטי והרב השערים, הרי שהוא הרוויח ביושר את מקומו בנבחרת המחזור.

קשר: אנדראה גסבארוני - גנואה

אם דומניקו קרישיטו היה מעוז ההגנה בניצחון גנואה על מילאן, הרי שאנדראה גסבארוני היה האדריכל בקישור. בהופעת הבכורה שלו מול הקהל הביתי בגנואה, גבסארוני בן ה-27 עשה את כל מה שמצפים מקשר – גם בחן את כריסטיאנו אביאטי, גם חילק מסירות נפלאות לדייגו מיליטו וג'וזפה סקאלי, וגם גרם לקישור האחורי של מילאן למבוכה אחת אחרי השנייה. בדקה ה-85, כשהוחלף גסבארוני, לקהל בסטאדיו לואיג'י פראריס לא נותרה ברירה אלא לקום על רגליהם ולהריע לשחקן המצטיין של המשחק.

קשר: ז'וניניו - ליון

אף פעם אל תספידו את הכוכבים המזדקנים, גם אם נראה לכם שהם מעבר לשיא. בקיץ העריכו הפרשנים שדקות המשחק של ז'וניניו בליון יירדו משמעותית תחת הדרכתו של קלוד פואל, בשבת הברזילאי הוכיח להם שהם שוב טעו. הקשר בן ה-33 שלף מרגל הנפץ שלו שתי הברקות נפלאות, והחזיר את ליון לחיים לאחר פיגור מוקדם 2:0 מול ניס. בדקה ה-39 כבש ז'וניניו שער מצמק בבעיטה חופשית מופלאה, ובדקה ה-73, ברגע של גאונות, הקפיץ הברזילאי כדור חופשי מקו מחצית המגרש, ניצל טעות חמורה של השוער וקבע שוויון דרמטי. ליון הספיקה גם לנצח בדקה האחרונה, וז'וניניו הוכיח שוב שיש על מי לסמוך.

קשר: פארק צ'ו יאנג - מונאקו

בדקה ה-90 לפני סגירת חלון ההעברות צירפה מונאקו את הדרום קוריאני האלמוני בן ה-23, שעלה שני מיליון יורו מפ.צ סאול. הקיצוני השמאלי של נבחרת דרום קוריאה לא יכול היה לחלום על פתיחה טובה יותר מול הקהל הביתי באיצטדיון לואי השני. פארק בישל שער וכבש בניצחון מונאקו 0:2 על לוריין, וסחט מחמאות מהמאמן, ריקרדו, שבעצמו הופתע מהיכולת של שחקן הרכש שלו. אז נכון שהמהלך להבאת פארק למונאקו היה שיווקי מאחר שהמועדון סובל מבעיות כלכליות ומנסה לכבוש נתחים מהשוק האסייתי, אבל בקצב הזה, נראה שבמונאקו ירוויחו מהשידוך הזה הרבה יותר מקצת מזומנים.

חלוץ: אלכס פריי - בורוסיה דורטמונד

קפטן נבחרת שוויץ נפצע במשחק הפתיחה של היורו ונעדר שלושה חודשים, בשבוע שעבר הוא חזר להפסד המשפיל של נבחרתו מול לוקסמבורג, אבל את הקאמבק הרשמי הוא רשם בליגה. פריי נכנס במחצית כמחליף והוביל את דורטמונד לחזרה מדהימה מפיגור 3:0 מול שאלקה. פריי כבש צמד שערים, הראשון בבעיטה נפלאה ממרחק והשני בפנדל בדקה ה-89, והוסיף גם בישול. לשמחת אוהדי דורטמונד, הקבוצה ממשיכה להיראות נפלא תחת הדרכתו של המאמן יורגן קלופ. לצערו של קשטן, פריי בכושר טוב הוא בשורות רעות במיוחד לנבחרת ישראל לקראת המשך הקמפיין. נקווה שיירגע עד למשחק מולנו בציריך.

חלוץ: עמנואל אדבאיור - ארסנל

החלוץ הטוגולזי הנפלא של התותחנים היה שקט בשלושת המחזורים הראשונים, אולי כהמשך לקיץ הסוער והמותח שעבר עליו. בשבת במשחק החוץ מול בלקבורן אדבאיור פרק את כל התסכול שלו ורוקן את המחסנית עם שלושער נפלא: הראשון בנגיחה, השני בפנדל והשלישי לאחר שחלף בקלילות אופיינית על פני רובינסון. ארסנל, שפתחה את העונה עם ניצחון דחוק והפסד בפולהאם, סופרת כבר 0:7 בשני מחזורי הליגה האחרונים. אדבאיור שבקיץ היה עסוק בעיקר ברצונות לעזוב, נכנס לעניינים בדיוק בזמן, ערב פתיחת הצ'מפיונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully