וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שווה כל ההתלהבות?

אסף שקד

15.9.2008 / 14:18

למרות משחק מלא מרץ מול מכבי תל אביב, בית"ר סיימה משחק ליגה שני ללא כיבוש שער. פלא שהחלוצים מתחננים בפני אבראו שיישאר?

אם יש סיפור שממחיש יותר טוב מהכל את מצוקת השערים בבית"ר, הוא התרחש קצת לפני שריקת הפתיחה למשחק מול מכבי תל אביב. בדיוק אז הגיע סבסטיאן אבראו לאזור חדרי ההלבשה, מלווה במתורגמן הישראלי שלו. בזה אחר זה פנו אליו מספר שחקנים והתעניינו בסטטוס שלו מול הקבוצה. חלק מהם, כולל שחקני התקפה איתם הוא מתחרה על ההרכב, לא היססו לומר לו: "אנחנו חייבים אותך איתנו, אתה כוח בשביל הקבוצה, אנחנו רוצים מאוד שתישאר".

איפה עוד תראו שחקני התקפה מנסים לשכנע שחקן זר שיושב על המשבצת שלהם שיישאר? כנראה בבית"ר ירושלים, שמאזן השערים שלה בשני המחזורים הראשונים עומד על האפס. למרות משחק מלא בהתלהבות, לא מעט מצבים קורצים, ניכר כי בית"ר חסרה רגל מסיימת. חלוץ שלא עולה ויורד יותר מדי בכושרו, אלא מספק את הסחורה באופן קבוע ומתרגם את היתרון במגרש ליתרון על לוח התוצאות. אז מה מפריע לבית"ר לכבוש?

הבעיה: הכל נופל של שני שחקנים

180 דקות ליגה לא ספגה ההגנה של בית"ר ירושלים, נתון מעודד מאוד לקבוצה שרק לפני כחודשיים ספגה חמישה שערים על אדמת פולין ועברה זעזוע ממנו לא יצאה עד היום. אלא שבעוד שההגנה מעט התייצבה, דווקא ההתקפה מתקשה להתאושש. זה לא רק 0 שערים בליגה, אלא גם מיעוט האנשים שמסכנים את השער והתלות במעט מדי שחקני התקפה. שני השחקנים היחידים שסוחבים עד כה את העגלה הם אבירם ברוכיאן עם צמד מול ויסלה קרקוב ושער שוויון מול מכבי חיפה בגביע הטוטו, וטוטו תמוז עם שלושער מול בני יהודה בגביע הטוטו. שאר השחקנים לא מתחלקים בעומס וכאשר השניים לא כובשים, בבית"ר בבעיה.

גורמים במערכת לא לחוצים וטוענים כי "מי שראה את המשחק מול מכבי תל אביב היה יכול לשים לב שבאמת הגענו לכמה הזדמנויות טובות, אבל רק חוסר מזל מנע מאיתנו שער ראשון העונה". אלא שמספר שחקנים בכירים בקבוצה לא מתעלמים מהבעיה המתפתחת. "בעונה שעברה היה לנו חלוץ זר בדמותו של רומולו והוא היה אחראי על הרבה שערים שכבשנו", אומר אחד משחקני החוליה הקדמית של בית"ר."השנה לא זכינו למשהו דומה. כל הבלאגן סביב אבראו לא בדיוק עוזר לנו. זה נכון שגם בלעדיו יש לנו בהחלט התקפה טובה, אבל אנחנו חייבים חלוץ זר שיביא לנו מימד אחר במשחק".

דרוש: חלוץ יציב, לא חלוד, סקורר

ללא חלוץ זר, בית"ר נשענת על שלושה כובשים צעירים, לכל אחד בעיה משלו. טוטו תמוז היה במומנטום בסיום העונה שעברה, אותו הוא גרר לחודשים הראשונים של הקיץ, אבל בינתיים נראה שהמומנטום הזה נעצר. תמוז, עדיין חלוץ צעיר ולא מספיק יציב, היה רגיל לשבת בעונה שעברה על הספסל, רחוק מעול החלוץ המוביל של בית"ר. עמית בן שושן עדיין סובל מחוסר האמון בו, יותר מדי מתנדנד בין הספסל למגרש, מה גם שהוא לא הסקורר שיכול לסחוב את בית"ר.

את זה אפשר לצפות מהצלע השלישית בהתקפה, ברק יצחקי, אבל הוא סוחב חלודה מהתקופה בה לא שיחק בגלל שלא עבר בבקרה. יצחקי עדיין מחפש את מקומו מאז שחזר לבית"ר, אבל חבריו בטוחים: "כשברק חד, אף אחד לא יכול לעצור אותו. הוא מודע לזה שהוא עדיין לא בשיא היכולת שלו ואני בטוח שכשהוא יחזור לעצמו נרשום הרבה שערים לזכותנו. אסור לשכוח שאנחנו כמו קבוצה חדשה עכשיו, עם מאמן חדש, שיטת משחק חדשה ושחקנים שצריכים לחבר את עצמם מחדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בדחיפות: חלוץ זר

נשארנו עם סבסטיאן אבראו, כרגע על תקן תייר בבית"ר ירושלים. אין זה פלא שראובן עטר אמר מפורשת בסיום המשחק מול מכבי תל אביב שהוא רוצה את אבראו העונה. המאמן החדש יודע שבית"ר כנראה צריכה חלוץ זר שייכנס לנעליים של רומלו. עטר רוצה מבית"ר שלו המון התקפה ששואבת את כוחה מהקהל, התקפה של שני חלוצים במרכז, אבל בלי שחקנים שיידעו לשים את הכדור ברשת, להתלהבות שהוא מנחיל אין משמעות בטבלה.

"עטר המאמן הוא בדיוק כמו עטר השחקן", מספר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "הוא רוצה שנשחק כמו שהוא שיחק כשהוא היה שחקן – עם הרבה התלהבות, המון יופי והרבה לחימה. מול מכבי תל אביב היה אפשר לראות את זה. שיטת המשחק שלו גם שונה לחלוטין משום, ואני מאמין שנחזור לכבוש כבר במשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully