וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלני הריסות

14.9.2008 / 7:30

שרף יותיר אחריו עיי חורבות, הלפרין הוא פניו העגומות של הכדורסל הישראלי, ואין זה מקרה שאת התרסקות הנבחרת מובילים השניים שהפסידו למכבי ת"א את האליפות

הנקודה העצובה ביותר במשחק הנורא מול בריטניה היא שהפעם נראה היה ששחקני ישראל דווקא רצו מאוד לנצח. הם פתחו את הערב מלאי מוטיווציה, כשכל בריטי שחותך לסל חוטף מרפק, כשההתקפה זורמת יחסית, כשהגארדים מפרגנים לגבוהים במסירות אחרי הפיק-אנד-רול. יותם הלפרין, שנע בין הספסל לפארקט בשלושת המשחקים הראשונים, לא ירד מהמגרש והפגין נחישות. הילד העדין אפילו נצפה גוער בחבריו, רחמנא ליצלן. ובכל זאת, הבריטים ירדו איכשהו להפסקה ביתרון 53-40.

כי הבעיה של ישראל אינה נוגעת רק למוטיבציה, לתנאים ירודים בנסיעות לחו"ל או למאמן בינוני. אם אכן תרד לדרג ב', ישראל משלמת על שנים של זלזול במחלקות הנוער, של ליגת בתי הספר המיותרת, של שחקנים שלא לומדים לשחק כדורסל אלא לומדים תרגילים. היסודות הקלוקלים באים לידי ביטוי בקבלת החלטות רעה: במשך ארבע התקפות רצופות ברבע השני סיימה ישראל ללא נקודות, בעקבות שלושה איבודי כדור של פניני, רוט והלפרין והחטאה של טפירו. הגבוהים אמנם סובלים מנחיתות פיסית, אבל אין בכך משום תירוץ לחגיגה הבריטית בריבאונד.

ומכיוון שהחל מגיל 15 בערך, שחקן ישראלי ממוצע שומר בעיקר אזורית, כמעט אף אחד לא מסוגל לעצור שחקן באחד-על-אחד. נייט רייקינג האלמוני הצליח לחדור בקלילות על גבי שחקן יורוליג כהלפרין, וג'ואל פרילנד הנהדר עבר את עמית תמיר על קו הבסיס ברבע האחרון והטביע, כאילו הישראלי כלל לא קיים. ישראל הפסידה לבריטניה לא רק בשל נוכחותו של לואל דנג, אלא גם מפני שאין לנו שחקנים כפרילנד ומנסה-בונסו.

אין זה מקרה שאת הנבחרת מובילים שחקן ומאמן שאחראים יותר מכל אחד להפסד האליפות של מכבי תל אביב, לפני שלושה חודשים. שניהם משקפים את הפער העצום בין תדמיתו של הכדורסל לבין מצבו בפועל. הלפרין, שכמעט התנדב לברוח מהמגרש ברבע האחרון של המשחק ההוא מול חולון, הוא שחקן שהשתבשה דרכו. בגיל 24 אי אפשר להימלט מהעובדה שמי שהיה אמור להיות השחקן המוביל של הכדורסל הישראלי אינו טוב מספיק.

משחק בו קיבל הזדמנות, התאמץ ורצה, הסתיים עם שמונה נקודות עלובות, שלל החלטות רעות והחטאות של זריקות חופשיות. רק אלוהים יודע על מה חשבה אולימפיאקוס כשפתחה עבורו את הארנק. אם הלפרין הוא העתיד של הנבחרת, ייתכן שהיא צפויה להיתקע באזור הדמדומים של דרג ב' לאורך שנים רבות.

המקרה של שרף טרגי הרבה יותר. מאמן הנבחרת קיבל בשנים שקדמו לקאמבק שלו רמזים רבים שאולי עדיף שיוותר, שאולי הוא כבר לא בנוי לזה. אבל הוא חזר, ואחרי שהתרסק עם מכבי, הוא מוביל את ישראל לאחד הקמפיינים המבזים בתולדותיה. קצרה היריעה מלתאר את החלטותיו התמוהות של שרף בטורניר הזה, החל משיטת המשחק הלא מתאימה, דרך החזרה ההזויה לחמישייה של נאור וקוז'יקרו אמש, ועד לדיכוי השערורייתי של כספי. שרף יכול לעזור לכדורסל הישראלי הגווע בדרכים רבות, החל מסיוע בשיקום מחלקות הנוער ועד לניהול, אבל את ההתמודדות עם עיי החורבות שהותיר מאחוריו בנבחרת הוא חייב להשאיר למאמן אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully