וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אימפריות נופלות

12.9.2008 / 15:14

בלי ביטחון אחרי האולימפיאדה, בלי דקות משחק לכוכבים בליגה, בלי הצלחה גדולה בעמדת המאמן ובלי עוזר המאמן הדומיננטי שעזב לווסטהאם, הנבחרת הצעירה של איטליה מגיעה עם הרבה בעיות להצלבה מול ישראל

"אין תירוצים ואני לא מחפש תירוצים. אנחנו בחוץ, לא עשינו מספיק בהתקפה, ואני מצטער בפני הועד האולימפי", כך אמר מאמן האזוריני, פיירלואיג'י קזיראגי, רגע אחרי שהנבחרת שלו הודחה ברבע הגמר הטורניר האולימפי לאחר הפסד 3:2 לבלגיה.

עד אותו משחק, נראתה הנבחרת של קזיראגי כמועמדת מובילה למדליה. היא הציגה כדורגל משוחרר, הניעה כדור וכבשה שערים מרהיבים. אז עשה קזיראגי טעות טקטית ראשונה. המשחק השלישי בשלב הבתים מול קמרון הסתיים ב-0:0 כששתי הנבחרות שיחקו לרוחב והשתדלו לא להפריע אחת לשניה להעפיל לרבע הגמר.

המשחק ההוא הכניס את האזוריני לספין שלילי, שעדיין מסתחרר. הביקורות המוצדקות על התצוגה המגעילה מול קמרון פגעו בשחקנים באופן ישיר והביאו להפסד ברבע הגמר מול בלגיה. קזיראגי, שלא התבייש להשפיל מבט אל מול האומה, קיבל את הגיבוי מיו"ר ההתאחדות, ג'יאנקרלו אבטה, על מנת להוביל את הנבחרת לאליפות אירופה 2009 בשבדיה.

בחודש הבא תצא ישראל לאיטליה למשחק הראשון מבין שניים בפלייאוף העלייה לאליפות אירופה, כך קבעה היום (שישי) ההגרלה במאלמו. איטליה היא בהחלט אחת הנבחרות הקשות שהנבחרת שלנו ומוטי איוניר יכלו לקבל כמשוכה אחרונה לפני האליפות. בטוח שאיטליה הייתה אחת הנבחרות שהופיעו לו בחלומותיו השחורים, אבל בפועל, מדובר בנבחרת עם הרבה בעיות, עייפה, עם שחקנים שלא רואים דקות בליגה, וכוכבים בהתהוות, אבל במיוחד עם בעיה גדולה בעמדה עיקרית, עמדת המאמן.

מי עוזר של מי?

קזיראגי עמד תחת זכוכית מגדלת כבר לפני אוליפיאדת בייג'ינג. הנבחרת שלו כשלה באליפות אירופה 2007 (בה גם השתתפה ישראל, שסיימה עם 0 נקודות), והעפילה לאולימפיאדה רק דרך משחק פלייאוף מול פורטוגל, אותו ניצחה בפנדלים. הציפייה מהמאמן הייתה להביא מדליה. ההדחה המוקדמת העמידה אותו באור מביך, במיוחד לאור ההישגים אותם הביא קודמו בתפקיד, קלאודיו ג'נטילה שזכה במדלית ארד באתונה, ובאליפות אירופה ב-2004.

במשחק מול ישראל יחסרו האזוריני את עוזרו של קזיראגי, חברו הטוב ויד ימינו, ג'אנפרנקו זולה, שמונה השבוע למנג'ר ווסטהאם. כשזולה קיבל את הטלפון מלונדון, הוא פנה לקזיראגי ואמר לו: "בוא תהיה העוזר שלי". קזיראגי התלבט ולבסוף אמר לא. "אני מאבד מאמן גדול וחבר אמיתי, אבל אני לא רוצה לעזוב את הנבחרת".

ראוי לציין, כי זולה היה באזוריני יותר מעוזר מאמן. מערכת היחסים בין השניים קרובה מאוד, ולזולה היו סמכויות מקצועיות נרחבות ביותר. למרות שקזיראגי הוא זה שעמד באור הזרקורים, לטוב ולרע, רבים מפרשני הכדרוגל האיטלקי, הגדירו את זולה "כאחד משני המאמנים של הנבחרת, שסמכותו שווה לזו של המאמן הראשי". נגד ישראל קזיראגי יצטרך להסתדר לבד, ולא שלפני זה דברים הלכו לו חלק.

איטליה נראתה בשני המשחקים האחרונים של המוקדמות, כמו נבחרת בפוסט טראומה. 1:1 ביתי מול יוון, שלח את את האזוריני למלחמה בקרואטיה. הפסד היה מוריד אותם למקום השני, אך הנבחרת התגוננה וסחטה 1:1, שהוציא הרבה חיוכים, וגם אנחת רווחה גדולה מקזיראגי שאמר: "יש לנו נבחרת גדולה, השלמנו את המשימה". לצורך ההשוואה, לפני בייג'ינג איטליה איבדה נקודות רק במשחק אחד בבית 1 של המוקדמות.

סבסטיאן ג'יובינקו, מכוכבי הנבחרת, הביע תרעומת וגם שלח חיצים של ביקורת: "אנחנו צריכים ללמוד לקרוא משחקים טוב יותר כי אנחנו חוזרים על אותן טעויות כמו בבייג'ינג", אמר ג'יובינקו. "אנחנו עושים טעויות טקטיות, ממשיכים לתקוף ולא שומרים על היתרון".

מהפכה בסגל

בקמפיין הנוכחי רשאים לשחק רק שחקנים שנולדו מאוחר יותר מה-1.1.1986. ילידי 1985 ששיחקו בבייג'ינג, כמו: ריקרדו מונטוליבו, הקפטן, אנטוניו נוצ'רינו והבלם, אנדראה קודה והשוער אמיליאנו ויויאנו, סיימו את הגיל המותר, ובנבחרת בוצע רענון שורות מסוים. לשער נכנס שוער המשנה, אנדראה קוניסלי, שמשמש רק כשוער שני באטאלנטה.

סרט הקפטן הועבר למרקו מוטה, שחקנה של אודינזה. מוטה הוא מגן ימני מוכשר, אך לא שחקן הרכב בקבוצה שלו. קזיראגי מעדיף אותו על פני לורנצו דה סילבסטרי מלאציו, שלא היה טוב בבייג'ינג. את מקומו של הבלם קודה, תפס מרקו אנדראולי, שחקן שנמצא בבעלות משותפת של אינטר ורומא ומושאל לויצ'נזה מהליגה השניה. אנדראולי נחשב לאחד הבלמים המבטיחים של הכדורגל האיטלקי, למרות שלא מצא את מקומו באינטר וברומא. מבחינת קזיראגי, מדובר באחד השחקנים האהובים ומהווה באנקר בהרכב. באגף השמאלי של ההגנה, נמצא את פאולו דה צ'ליה, שנאבק על מקומו בהרכב של יובנטוס.

הקישור של האזוריני מלא בכשרונות צעירים, שסובלים מבעיה אחת, שמאפיינת את הנבחרת בכללותה, היעדר דקות משחק. העובדה כי מדובר באחת הנבחרות המוכשרות שידע הכדורגל האיטלקי בשנים האחרונות, הפכה את כוכבי האזוריני לשחקנים מבוקשים בשוק.

אם בעונה שעברה, שיחקו סבסטיאן ג'יובינקו, קלאודיו מרקיסיו, לוקה צ'יגאריני ואיגנציו אבאטה בקבוצות שירדו לסרייה B, השנה הם הפכו לסחורה חמה בשוק, אבל נאלצים להתמודד עם מלחמה גדולה על ההרכב.

הכוכב הגדול והבלתי מעורער של הנבחרת הוא סבסטיאן ג'יובינקו. ילד בגובה 1.65 מ', שבעונה שעברה שיגע את איטליה עם שערים מרהיבים במדי אמפולי. העונה הוא חזר למחזיקת כרטיסו, יובנטוס, אבל מתקשה להסתגל ולקבל דקות משחק אצל קלואדיו רניירי. בינתיים, ג'יובינקו, שנחשב ליורש של דל פיירו בדלה אלפי, גם מתקשה להגיע לסיכום על חוזה חדש ומפלרטט עם קבוצות אחרות. ארסנל, צ'לסי וסמפדוריה, שהציעה תמורתו את אנטוניו קסאנו, כבר הביעו עניין.

קלאודיו מרקיסיו, מי שמכונה באיטליה "מרקו טארדלי הבא", סובל מבעיה דומה. גם הוא חזר מעונת השאלה באמפולי ליובנטוס הגדולה, שם הוא נלחם על מקומו בהרכב עם כוכבים גדולים כמו כריסטיאן פאולסן ומומו סיסוקו. בינתיים מרגיע רניירי לגבי כל הילדים ומבטיח: "כולם יקבלו את הצ'אנס שלהם".

ליד ג'יובינקו ומרקיסיו אפשר למצוא את דניאלה דסנה, שהצטרף בקיץ לסמפדוריה ותפס את משבצת הקשר האחורי, כשלצידו במרכז המגרש משחק לוקה צ'יגאריני, שחקנה של אטאלנטה. שחקן שהשתחל לאחרונה לסגל הנבחרת הוא אנטוניו קנדרבה, שמשחק בליבורנו מהליגה השנייה. דסנה וצ'יגאריני מהווים דוגמא לשחקנים שלקחו החלטה אחרת, העדיפו את הקבוצות הקטנות, וזוכים לדקות משחק.

גם לאיטלקים יש טוטו תמוז

בשורה אחת מרגיעה את קזיראגי. מריו באלוטלי, ילד הפלא מאינטר והגרסה האיטלקית לטוטו תמוז, סוף סוף קיבל את האזרחות האיטלקית וזומן מיד לסגל. באלוטלי, רק בן 18, סבל קשות מהביורוקרטיה באיטליה, מה שעלה לו במקום בסגל לבייג'ינג.

הילד נולד באיטליה לזוג מהגרים מגאנה. כשהיה בן שלוש, אימצה אותו כחוק משפחת באלוטלי. מריו גודל כאיטלקי, אך באיטליה סירבו להעניק לו אזרחות עד שמלאו לו 18 שנה. החלוץ המופלא, אחד החביבים על ז'וזה מוריניו באינטר, לא הסכים בשום אופן לוותר על החלום של ללבוש את החולצה הכחולה, וסירב לכל הצעה לשחק עבור גאנה.

הופעת הבכורה שלו עבור האזוריני הסתיימה עם שער ב-1:1 הביתי והמאכזב עם יוון. "חיכיתי כל כך הרבה זמן ללבוש את החולצה הזו", אמר החלוץ על סף דמעות בסיום המשחק. "השער הזה מיוחד עבורי כי אני איטלקי ולא גנאי". בארץ המגף קוראים למרצ'לו ליפי לזמן אותו לסגל הבוגרת, אבל המאמן הוותיק לא מתלהב: "יש לו עוד זמן".

קזיראגי מחזיק מאוד מבאלוטלי, ולראייה, לאחר זימונו הידרדר מאוד מעמדו של חלוץ קליארי, רוברטו אקוופרסקה, שנופה מהסגל למשחקים האחרונים. מחלוץ פיורנטינה, פאולו אוסבלדו, ביקש קזיראגי לשנות תפקוד כי: "באלוטלי וג'יובינקו ישחקו לפניך".

יחד עם באלוטלי, אמור לפתוח בחוד ג'יוזפה רוסי. חלוץ ויאריאל, שכבש ארבעה שערים בבייג'ינג, סובל מפציעה אך אמור להחלים בזמן. דווקא לרוסי סיכוי טוב יותר לקבל את הזימון לסגל של ליפי, שהצהיר לאחרונה כי רוסי ישחק במוקמדות המונדיאל. לאיוניר רק נותר לקוות שזה יקרה.

חמש פעמים אלופת אירופה

הנבחרות הצעירות משתנות כמעט מדי שנה בגלל שהן תלויות בשנתונים, אבל לאיטליה היסטוריה מרשימה מאוד של זכיות וזוכים. הנבחרת הצעירה של איטליה זכתה חמש פעמים באליפות אירופה עד גיל 21, כולן בשני העשורים האחרונים. איטליה זכתה שלוש פעמים ברציפות ב-1992, 1994 ו-1996 וכמו כן בשנת 2000 וב-2004. הפעם האחרונה שאיטליה נותרה מחוץ לאליפות הייתה ב-1998.

בין השחקנים שזכו באליפות אירופה לנבחרות צעירות ניתן למצוא בין היתר שמות כמו אנדראה פירלו, ג'יאלנלואיג'י בופון, פרנצ'סקו טוטי, אלסנדרו דל פיירו, דניאלה דה רוסי ורבים גדולים ואחרים. הנבחרת הנוכחית, כאמור, כוללת גם היא שמות גדולים שעוד ידובר בהם. מוטי איוניר ושחקניו ינסו לעשות את אחת הסנסציות המדוברות באירופה, ולעלות לאליפות בשבדיה על חשבון כוכבי האזוריני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully