וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת ההצלבה. הגרסה הישראלית

11.9.2008 / 16:01

באיזו עוד מדינה השוער הראשון של הנבחרת הצעירה, שעלתה השבוע להצלבה, הוא בכלל שוער שני בליגה שניה? רק במדינה של אוהד לויטה

דצמבר 2006, בתחנת טוטו קטנה בכפר סבא, נבנה רגע השיא בקריירה של אוהד לויטה. אושרי לוי נחשד במכירת משחק (ויצא בסופו של דבר זכאי) והשוער הצעיר שרק עלה ממחלקת הנוער קיבל את אפודת השוער הראשון. מאז, לויטה ידע עליות ומורדות, משחקים גדולים לצד טעויות של שוער בתחילת הקריירה ובעיקר סימן שאלה אחד גדול. העונה שעברה הייתה העונה הכי מדאיגה בקריירה שלו. לויטה הראה ניצוצות של שוער טוב, אבל הקבוצה שלו ירדה ליגה. היום, כמה חודשים אחרי שאלי אוחנה ירד עם הקבוצה ליגה, השוער עלה עם הנבחרת האולימפית למשחקי ההצלבה של אליפות אירופה אחרי התיקו בדואיסבורג, וכמו כל הקריירה שלו עד עכשיו, הוא התיישב בקצה הספסל של הפועל כפר סבא."זה אחד המקרים הכי מוזרים ששמעתי עליהם בכדורגל", סיפר השבוע אחד מחבריו לקבוצה. "שוער ראשון באולימפית ששיחק בעונה שעברה בליגת העל, לא פותח במדי הקבוצה שלו בליגה הלאומית? איפה נשמע דבר כזה?". רק בישראל.

מי שוער העתיד של ישראל?

לכפר סבא, שנמצאת בעיצומו של הליך המכירה לידי משפחת ספיר, יש שוער ש"מתים לגזור עליו קופון". קוראים לו בוריס קליימן, רק בן 17 אבל במשחק האחרון מול עירוני קריית אתא הוא ידע לשמור על שער נקי. למחרת, לויטה הבין שהקריירה שלו בסכנה. גם אם ישראל תדיח את אוסטריה או איטליה בשלב הבא, הוא עשוי למצוא את עצמו בלי אפודת השוער הראשון בליגה הלאומית.

למחרת המשחק בקריית אתא, לויטה לא התאפק. הוא ביקש מהמאמן סלובודאן דראפיץ' להיפגש בדחיפות וביקש לדעת מה מעמדו בקבוצה. דראפיץ' הבהיר שהוא בונה עליו לעונה הקרובה, אבל המסר מכיוון הבעלים, אלי טביב, היה שונה. הבעלים שמוזכר כמועמד להצטרף להנהלת הפועל תל אביב רוצה את קליימן בשער ומאמין, ע"פ גרסת גורמים בקבוצה, שזה השוער הבא של ישראל. דראפיץ' מאמין בלויטה ואפילו הבהיר לו שהוא, מבחינתו, השוער הראשון. האם ההבטחות הללו יתממשו במשחק הקרוב בוינטר מול הפועל רמת גן? בינתיים הכל בגדר תעלומה, אבל בינתיים הנה סוד קטן: לויטה היה שוער בכל הנבחרות עד לאולימפית, אבל אף פעם לא כשוער ראשון.

"זאת גאווה גדולה מאוד לשחק עבור הנבחרת", אמר השבוע השוער לאחר התיקו בגרמניה, במהלכו הפגין יכולת טובה והקנה הרבה בטחון לצעירים. "אני בטוח שיש המון אנשים שהיו מוכנים להתחלף איתי. אני צריך לעבוד קשה בשביל לשמור על זה. יש בי רצון מאוד גדול להשיג משהו גדול שלא השגתי, לשחק באליפות אירופה". אחד משחקני האולימפית סיפר: "סיפור כזה יכול להתרחש רק בישראל. הוא מגיע ונותן הופעה טובה מול נבחרת גרמניה עם אחת ההתקפות הכי מפחידות ביבשת, ובשבת הוא יורד לליגה הלאומית ועשוי לפתוח על הספסל. במדינות אחרות באירופה שוער הנבחרת האולימפית הוא שוער מחליף אצל האלופה או שוער ראשון בקבוצה אחרת בליגה הראשונה. יש לאוהד הרבה נקודות בהעפלה של נבחרת ישראל להצלבה".

"הציעו לי להיות שוער משנה לפול רובינסון"

בכפר סבא לא מעוניינים להרחיב בנוגע לשוערים שלהם. המנכ"ל גבי קצרה אמר בשבוע שעבר כי קליימן יתחרה על אפודת השוער הראשון עם לויטה, מאמן השוערים קיבל איסור להתראיין וכרגע לא ברור האם המדיניות של כפר סבא היא לשדרג את השוער הצעיר בכל מחיר, או לא. אבל זאת כבר שאלה אחרת.
"אוהד ממורמר לאחרונה ובצדק", מספר שחקן בקבוצה. "הוא מגיע לאימונים,עובד קשה ועושה עבודה טובה. אמרנו לו לפני כמה ימים שאין לו מה להיות מודאג. שוער צעיר לא יכול לעמוד בלחצים של המגרשים הקטנים בליגה הלאומית, הוא יאכל שמה שש חתיכות. צריך שוער עם קצת ניסיון וברור שיתנו לו הזדמנות. למה הוא נשאר? כי הוא אוהב את הפועל כפר סבא".

אוהד לויטה, איך זה ששוער האולימפית לא מבוקש על ידי קבוצות גדולות?

"קודם כל יכול להיות שזה ייקח זמן. אני בהחלט מכוון גובה והמטרה היא לשחק באירופה בסופו של דבר. אני לא מספיק בקיא מה קורה בנבחרות אחרות ואיך השוערים הללו מצליחים בליגה הראשונה, אבל יודע טוב יותר מכל אחד אחר מה טוב בשבילי".

למה השוער הישראלי מתקשה להתפתח, להגיע לרמות הגבוהות. זו בעיה מנטלית?

"נוצר איזה מיתוס שהשוער הישראלי הוא פחות טוב מהאירופאי, או פחות חזק או פחות אמיץ. יש פה שוערים טובים, בכל קבוצות הגיל: איתמר ניצן, תום אלמדון ויוסי שקל קיבלו דקות בקבוצות שלהם. יש לנו דור מאוד מוצלח של שוערים: לירן שטראובר, אוהד כהן, שביט אלימלך, יצחק קורנפיין שפרש, וזה עוד מבלי לספור את דודו אוואט וניר דוידוביץ'. היום מאמנים מפחדים לתת לצעירים צ'אנס".

בגלל זה ניסית את מזלך באירופה?

"ההצעה הגיעה אחרי שקלטת שלי הגיעה לבלקבורן והחליטו לזמן אותי למבחנים. האופציה לא נסגרה למרות שאין העברות יותר. הם הציעו לי להיות שוער משנה לפול רובינסון. לא ציפיתי להתחיל ישר כשוער ראשון".

אתה מסוגל להתמודד ברמות האלה?

"זה יבוא עם הזמן. צריך לצבור ניסיון ברמות הגבוהות ולאט לאט לטפס. אני מאמין שאם הייתי חותם באנגליה, יכולתי להתמודד ברמות האלה. אבל שוב, צריך לתת לזה זמן. אי אפשר להשוות את רמת האימונים באנגליה לישראל".

גוזרים קופון

בסוף השבוע פנה אביו של השחקן למשפחת ספיר, זו שאמורה לרכוש את כפר סבא, אם לא יצוצו עוד מכתבים מאיימים מיו"ר העמותה שאול דור. הרוכשים החדשים הבהירו כי אין להם עדיין וטו בקביעת ההרכב וכי עליו להתאזר בסבלנות. "אוהד שוער מעולה", אמר השבוע גורם במשפחת ספיר. "אבל עליו להתאזר בסבלנות. נכון שהוא שוער הנבחרת האולימפית, אבל לפעמים צריך להסתכל על הכדורגל כעסק. על מי אפשר לגזור קופון ועל מי לא. קליימן הוא שם חם. אם נטעה איתו אפשר לאבד אותו וחבל".

לויטה עצמו מחכה למשחק בוינטר, שעשוי להוות עבורו פרשת דרכים אמיתית. אם ישחק, ההערכה היא שסימני השאלה לגביו יוסרו והוא עשוי להוביל את הקבוצה לליגת העל. אם לא ישחק במחזורים הקרובים, ייתכן והוא יבקש להציב אותו ברשימת ההעברות.

"כולם יסכימו ששוער אולימפית זה שחקן שצריך לחטוף", שאלנו אותו השבוע. "את זה צריך לשאול את אלה שאתה מצפה מהם לחטוף. אני מתרכז בעצמי, בלעבוד קשה. לשפר אלמנטים של המשחק שלי. לאן זה יוביל? נראה. אני צריך לשפר דברים, אבל לא רוצה לדבר כאן על החולשות שלי", ענה השוער בצניעות.
ולמה לקחו ממך בנבחרת את סרט הקפטן?

"אני חולק אותו עם ליאור ז'אן. מוטי איווניר רצה שהקפטן יהיה שחקן במרכז המגרש וזה לגיטימי. אני לא מתעסק עם זה בכלל".

מה עם כפר סבא?

"אסור לי לדבר עליהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully