וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך ואפשר לעלות למונדיאל"

11.9.2008 / 9:09

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, נחת עם הנבחרת בארץ והרים חזרה את הציפיות אחרי הניצחון על מולדובה. סיני: "הראינו נחישות ורצון". בנבחרת מחמיאים לקשטן על החילופים

יותם רונן

צילום ועריכה: עופר שכטמן

הנבחרת נחתה בארץ אחרי המסע וארבעת הימים האינטנסיביים. עם לא מעט שמחה מארבע הנקודות שהושגו הגיעו בזה אחר זה ראשי הנבחרת ושחקניה, כשהם מאושרים מהמידע שהגיע משוויץ על ההפסד ללוקסמבורג. מאמן הנבחרת, דרור קשטן, סירב לדבר וחלף על פניהם של העיתונאים מבלי להחליף מילה.

עוזר מאמן הנבחרת, משה סיני, אמר עם הגעתו: "ראינו מה קרה לשוויץ מול לוקסמבורג והיום הפערים הצטמצמו. אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל מצב בהמשך". סיני נשאל אם הוא לא מרגיש פספוס על אותן נקודות שהלכו לאיבוד מול שוויץ, ואמר: "אני חושב שצריך לראות את זה שהצלחנו להשוות אחרי פיגור של 2:0 וזה מראה על נחישות ורצון. את הדברים האלה אנחנו לוקחים. אני בדקתי את התוצאות של לוקסמבורג בשנים האחרונות, זו לא נבחרת הכי חזקה בעולם אבל גם לא אחת שצריך לזלזל בה. גם הצוות המקצועי והשחקנים מבינים שכל נבחרת היא חזקה, אין לנו משחקים קלים וצריך לעשות את הכל על מנת לנצח ולא להגיע שאננים".

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, הוסיף: "אני שמח ומאושר. אני עדיין חושב שנבחרת ישראל צריכה ויכולה לעלות למונדיאל. היא צריכה לנצח את שלוש הנבחרות הפחות טובות בבית ואם זה יקרה, אני כמעט בטוח שנעלה למונדיאל. אני מעדיף להתעסק בשמחה שלנו ולא בצרות של שוויץ".

משה אוחיון: "היו הרבה תוצאות כביכול מוזרות כמו ההפסד של שוויץ. אין משחקים קלים וגם לנו לא מצפים משחקים קלים, לא בחוץ ולא בבית. לא צריך לבכות על חלב שנשפך בארץ מול שוויץ. אם היו לנו עוד כמה דקות גם היינו מנצחים. נכון שהמשחק לא היה ממש גדול מול מולדובה, קיבלנו שער בדקה הראשונה אבל חזרנו מהר מאוד. יש עוד המון משחקים וגם שוויץ יצברו נקודות. אנחנו צריכים להסתכל על עצמינו ובכל משחק לעלות ולנצח".

מאור בוזגלו, שנכנס במקום בן סהר שנפצע בשלב מוקדם ובישל את שני השערים, אמר: "אני חושב שהראינו אופי. נפל בחלקי להיות שותף לזה, הראינו בגרות. לא היינו ביכולת הכי טובה שלנו. אין משחקים קלים פה, אבל יש אווירה מצוינת. אנחנו שמחים ביחד וזה מה שחשוב. התעלינו על עצמינו".

כצפוי, השאלות אל ניר דוידוביץ' התעסקו בעתידו בנבחרת, וזה נשמע מפויס יותר מערב תחילת הקמפיין: "כל עוד לא אמרתי אחרת, אני אשאר. אני שחקן נבחרת ישראל וזהו. אני אצא ללוקסמבורג, גם כשוער שני". על המשחק אמר: "טוב שניצחנו. היה משחק קשה ואחרי שראינו את התוצאות של הבית, זה ברור שלא יהיה קל".

מחמיאים בעיקר לקשטן על החילופים

לאחר הניצחון אתמול, בנבחרת ישראל הרבו לדבר בעיקר על דבר אחד: החילופים של דרור קשטן. מתברר כי בשני המשחקים הראשונים של הקמפיין, קשטן ערך שבעה חילופים, כולל החילוף של עומר גולן בברדה לפני המשחק נגד מולדובה, ואילו חמישה מהם הניבו את השערים שנכבשו במשחקים. כזכור, במשחק מול שוויץ, הכניס קשטן למגרש את אליניב ברדה, שתרם רבות למשחק, את בן סהר, שכבש שער שוויון והיה מעורב בשער הראשון שנכבש, ואת משה אוחיון במקום בירם כיאל, שבישל את השער המשווה.

נגד מולדובה, הסבירו בנבחרת, ההספק היה עוד יותר מדהים: לפני המשחק, עומר גולן היה זה שקיבל את חולצת ההרכב מקשטן במקום ברדה החולה, וכבש את שער השוויון. הפציעה של בן סהר גרמה לקשטן להכניס למגרש את מאור בוזגלו, שבישל את שני השערים, ומחליף מוקדם נוסף, קלמי סבן במקום קוזוקין, היה זה שכבש את שער הניצחון.

גורם בנבחרת אמר לאחר המשחק: "כולם קטלו את קשטן אחרי המשחק הראשון, אבל הוא הוכיח שהוא מסוגל לנצח משחקים בעזרת מהלכים שלא כולנו הסכמנו איתם". אותו גורם התייחס גם להפסד של שוויץ ללוקסמבורג ואמר: "זה לא גורע ממה שעשינו נגדם, בדיוק להיפך - זה מראה שכל נבחרת יכולה להפתיע כל נבחרת".

בישראל לא היו מרוצים ממשחקו של השוער דודו אוואט, שהירבה להשמיט כדורים ונראה חסר ריכוז. בשלב זה, מתוך שיחות של ניר דוידוביץ' עם שחקנים, לא יודיע שוער מכבי חיפה על פרישה, ויחכה למשחק נגד לוקסמבורג, אז, אם אוואט עדיין לא ימצא קבוצה, ההערכה היא כי לדוידוביץ' יהיו סיכויים טובים לפתוח.

במחצית נראה הבלם דקל קינן בהלם מההחמצה שלו, ואמר לשחקנים: "איך לא הבקעתי?". השחקנים ענו: "זו היתה הצלה גדולה של השוער". הקשר תמיר כהן לא ישחק מול לוקסמבורג, במשחק שייערך ב-5 באוקטובר, בשל צבירת כרטיסים צהובים. בנבחרת בונים על גל אלברמן, שאמור לחזור להרכב, ולשחק לצד משה אוחיון או בירם כיאל. בנבחרת לא היו מרוצים אתמול מההופעה של שמואל קוזוקין ואמרו כי ניכר היה שהמעמד גדול עליו. יחד עם זאת, בנבחרת מודעים לעובדה שזה אולי מה שהביא לניצחון (בעקבות החילוף של קלמי סבן). ואולי הכל מתוכנן בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully