וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור של הפועל ת"א נדחה, הקבוצה תפנה לבג"ץ

קרן שמש

10.9.2008 / 23:34

בית הדין של ההתאחדות דחה את הערעור הראשון על עונש אירוח משחק ללא קהל, אבל האדומים לא הסתפקו בכך ויערערו לבג"ץ

הפועל תל אביב מתכוונת לעתור לבג"ץ אחרי שהיום (רביעי) דחה בית הדין של ההתאחדות את ערעורה על העונש שהוטל עליה, אירוח משחק ללא קהל.

האדומים טוענים כי ההליך המשפטי שהתנהל על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל נוהל בצורה רשלנית ומתנשאת וכי מצד אחד לא דרש בית הדין מתובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, להוכיח את טענותיו ומצד שני לא אפשר לקבוצה להביא שום ראיה לתמוך את טענותיה. עוד טוענת הקבוצה כי הגדיל לעשות בית הדין העליון אשר קבע בריש גלי ומתוך פגיעה חמורה בעקרונות הצדק הטבעי שאינו מסוגל לבצע את התפקיד המוטל עליו.

כזכור, בהפועל ניסו לדחות את הדיון בערעור אך ההתאחדות סירבה. הפועל ערערה על העונש שספגה לארח את המשחק הקרוב מול מכבי חיפה ללא קהל, לאחר שהורשעה בהתפרעות אוהדים וקריאות גזעניות לעבר שחקן הכח עמידר ר"ג, איב ג'ידה, במשחק בין הקבוצות לפני שבוע וחצי.

הדיון התקיים בפני שלושה דיינים, שפרסמו את ההחלטה הבאה: "נראה לנו כי העבירות בהן מדובר הן חמורות ביותר ולכן העונש שהוטל אינו מהעונשים החמורים, מה עוד שמדובר בשתי עבירות והעונש הוא רק אחד. לדעתינו נהמות באשר הן, הן חמורות וממילא פסולות ואין בית הדין המשמעתי חייב להיכנס לסוג או טיב הנהמות, מה עוד שזה דבר בלתי אפשרי כשלעצמו. כפי שכבר אמרנו, אנו סבורים שהעונש שהוטל על המערערת הוא מידתי ואף אינו חמור במיוחד, מסיבה זו הערעור נדחה"

עו"ד אבי חימי, נציג הפועל תל אביב, ביקש מהדיינים לקיים דיון חדש, ולהציג ראיות חדשות בטענה שהפועל תל אביב קיבלה את הזימון לבית הדין 24 שעות לאחר המשחק מול הכח עמידר ר"ג, ולא היה לה זמן להכין את טענות ההגנה באופן מושלם. עו"ד חימי טען: "ההחלטה לא לאפשר לדחות את הדיון, יכולה לעלות לנו במאות אלפי שקלים, וקשה לנו לשאת אותה מבחינה כספית".

בהפועל ביקשו להוכיח שהקריאות לעברו של ג'ידה לא היו על רקע גזעני. עו"ד חימי אמר בדיון: "אין הודאה של הפועל על הטענות. הנהמול לא היו גזעניות. במשך שנים יוסי אבוקסיס ספג נהמות בכל פעם שנגע הכדור, אך זה לא היה על רקע גזעני, ולכן יכול להיות שגם אם היה מדובר בשחקן צרפתי הוא היה סופג אותן נהמות".

לגבי רימון העשן שנזרק אמר עו"ד חימי: במשחקי בית שלנו נמצאים 20 חוקרי פרטיים, שאנו נותנים להם כרטיסים, במטרה לעקוב אחר התנהגות האוהדים ולמנוע התנהגויות מסוג זה. במשחק חוץ אין לנו את האפשרות הזו. אנחנו משלמים על פעולות מנע 20 מיליון שקלים בשנה. הגרעין הקשה של האוהדים הציע 5,000 שקל למי שיסגיר את זורק הרימון. אנחנו נשלם 25 אלף שקל למי שידווח על זורק הרימון".

תובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, הגיב: "מדובר בשתי עבירות חמורות בהן הקבוצה הורשעה, העבירה של קריאות גזעניות, אני באופן אישי רואה כחמורה יותר. בית הדין המשמעתי בחר לאחד את שתי העבירות וקבע מהן עונש אחד, כשאת העונש של התנאי הוא לא הפעיל. העונש הוא קל והיה צריך להיות כפול, לכן אני מבקש לדחות את הערעור של הקבוצה ולהשאריר את העונש הקיים". כאמור, הדיינים החליטו לדחות את הערעור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully