וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר-גאידמק: תחילת הסוף?

עדי שימחוביץ' ואסף שקד

10.9.2008 / 17:02

השופט אלטוביה מגן קיבל את גרסת הבנק מזרחי טפחות, ופסק כי הבנק לא חייב להעמיד ערבות לבית"ר ירושלים. בית"ר בצרות: נכון לעכשיו, תתייצב במשחק מול מכבי תל אביב ביום ראשון ללא מאמן, וחלק מכוכביה

יום דרמטי ומלא עצבים, התלבטויות ומאבקי אגו הגיע לסיומו, והוא לא מבשר טובות לארקדי גאידמק או בית"ר ירושלים. השופט אלטוביה מגן מבית המשפט המחוזי בתל אביב פסק לטובת גרסת בנק מזרחי טפחות, וקבע כי הבנק לא חייב להעמיד ערבויות לבית"ר ירושלים, והדאבליסטית בצרות צרורות.

כזכור, בנק מזרחי טפחות ביקש להוציא צו מניעה על ערבות בסך כ-43 מיליון שקלים לבית"ר ירושלים, סכום שהיה אמור לאפשר לה לעבור בבקרה התקציבית ולפתוח את העונה. אחרי שהשופט דחה את הדיון מאתמול להיום, הוא מיהר להציע הצעת פשרה בין הצדדים.

ההצעה אמרה כי הערבות תוארך, ובמקביל יפקיד גאידמק 8 מיליון דולר כבטוחה בחשבון נפרד שבו לא יוכלו הבנק וגאידמק להשתמש אלא להבטחת הערבות לבית"ר ירושלים. בנק מזרחי טפחות מסר בתגובה כי הפשרה שהסתמנה היתה אמורה להיות כמחווה לאוהדי בית"ר ירושלים. אלא שכשעתיים אחרי שקיבלו בנק מזרחי טפחות את הפשרה, והיו בטוחים כי הבעלים של בית"ר ירושלים יעשה כמוהם, החליט גאידמק לדחות את הפשרה.

עו"ד יוסי שגב, נציגו של גאידמק בבית המשפט, אמר אחרי החלטתו של הבוס: "הצעת הבנק מתחמקת ולא אמיתית". בעצם הויתור על הצעת הפשרה, חיכה גאידמק להחלטת השופט, בתקווה שהיא תעשה איתו חסד. אלא שלא כך היה, וכעת נמצאת הדאבליסטית בצרות צרורות.

ארקדי גיאדמק שוחח הערב עם יו"ר בקרת התקציבים יאיר רבינוביץ', והבטיח להעביר עד יום חמישי בצהריים 10 מיליון שקלים במזומן על מנת לאשר את כל תקציבה של בית"ר ירושלים לעונה הקרובה. הכסף שאמור להעביר גיאדמק לא יספיק על מנת להעביר את ראובן עטר וסבסטיאן אבראו.

השופט מגן כתב בהחלטתו: "עיסקת היסוד היא עיסקה לכל עונת משחקים בנפרד, כקבוע בתקנו. מר גידאמק ידע כי הבטוחות שהעמיד נגד הערבות המדוברת משמשות אותו בפעילותו בבנק בקשר עם עסקאות ופעילותיות אחרות ולמעשה אף הוא, משעה שלא יצר חציצה מובהקת בין הבטוחות שנועדו לפעילות הציבורית בקשר עם בית"ר ירושלים לבין פעילותו העיסקית, יצר פתח לעמדת הבנק".

בבקרה ובבית"ר לומדים את ההחלטה

בעקבות החלטת בית המשפט בעניין גאידמק ובנק המזרחי, ייאלץ הבעלים של בית"ר ירושלים להפקיד מחדש סכום של יותר מ-40 מיליון שקלים, כשבבקרת התקציבים נתנו לו ארכה בנושא עד יום שישי הקרוב. במשרדי בקרת התקציבים אמרו מיד לאחר פסק הדין: "זהו מצב שטרם נקלענו אליו ונצטרך להתייעץ עם היועץ המשפטי שלנו על מנת לבחון את הנושא. טרם נתקלנו בבעיה מהסוג הזה, ולכן רק בהמשך נהיה חכמים לדעת כיצד לפעול".

כמו כן, הסבירו בבקרה כי תקציבה המאושר, נכון לעכשיו, של בית"ר ירושלים עומד על כ-80 מיליון שקלים. במידה וגאידמק לא יצליח לגייס את שאר הכסף, שאגב לא כולל את החוזים של ראובן עטר וסבסטיאן אבראו על סך כ-5 מיליון שקלים, תצטרך בית"ר להסתדר עם הסכום שאושר, וייתכן אף שהבקרה תיתן לה ארכה של מספר ימים על מנת להחליט אילו שחקנים ואנשי מנהלת להכניס במסגרת התקציב של 80 מיליון השקלים.

יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, שעודכן בפסיקה, אמר: "נהיה חכמים יותר להגיב, אחרי שנבדוק את כל הדברים שמסביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully