וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן גאידמק בבית"ר?

אסף שקד

8.9.2008 / 12:29

בבית"ר ירושלים חוששים מהחלטת בית המשפט ומהעובדה שהקבוצה לא תעבור בבקרה. אחד השחקנים: "זה מפחיד, קשה להתאמן ככה"

יום גורלי ממתין מחר (שלישי) לבית"ר ירושלים, או למעשה, לבעלים של הקבוצה ארקדי גאידמק, שיצטרך להסדיר מחדש את הערבויות של הקבוצה בבקרת התקציבים על מנת שזו תוכל לשחק מול מכבי תל אביב ביום ראשון הקרוב.

כזכור, גאידמק העביר לפני שבוע צ'ק בנקאי של בנק מזרחי טפחות על סך כ-7 מיליון דולר ובאמצעותו העביר את חוזי השחקנים בבקרה. יש לציין כי צמד החלוצים טוטו תמוז וסבסטיאן אבראו לא נכללו במסגרת העברת השחקנים ועד היום הם לא רשומים כשחקני הקבוצה.

אלא שכאן למעשה לא מסתיימת הבעיות של הבעלים. לצד כל הבעיות הכלכליות אליהן נקלע גאידמק על פי טענות כלי התקשורת, ביום חמישי האחרון קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב (לפחות באופן זמני, עד לדיון מחר שיתקיים בהשתתפות שני הצדדים) כי בנק מזרחי טפחות אינו מחויב לשלם להתאחדות לכדורגל סכום של 43 מיליון שקל שדרשה ההתאחדות לכדורגל מן הבנק מכוח ערבות בנקאית שהוציא הבנק לבקשת בית"ר ירושלים וארקדי גאידמק.

איפה כל הכסף?

הסיפור למעשה התחיל ביום ראשון, ה-31 באוגוסט, אז פגשה בית"ר את בני סכנין. באותו היום בשעות הצהריים, מספר ימים בלבד לאחר שתקציבה של בית"ר אושר ועבר בבקרה התקציבית, הגישה הרשות לבקרה תקציבית בהתאחדות הכדורגל דרישה לבנק מזרחי טפחות לשלם כ-43 מיליון שקלים מכוח הערבות של עונת המשחקים הקודמת 2008-2007. הדרישה נועדה לאפשר את השתתפות בית"ר ירושלים במשחקי ליגת העל.

בבנק מזרחי טפחות הופתעו לקבל את דרישתו של היו"ר לבקרת התקציבים, יאיר רבינוביץ', וביום חמישי הגיש הבנק לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה בהולה לבטל את דרישת הבקרה, וזאת מאחר שהערבות מיוחסת אך ורק לעונת המשחקים 2007-2008, עונה שהסתיימה ללא חובות, ולא מוטלת על הבנק חובה להאריך את תקופת הערבות.

מחר, כאמור, יתקיים הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, וזה יקבע האם על בנק מזרחי טפחות לשלם את הערבות הבנקאית גם העונה – דבר שיגרום לבית"ר לעבור בבקרה באופן רגיל, או שמא דרישתה של הבנק תתקבל וארקדי גאידמק יצטרך לגייס מחדש 43 מיליון שקל על מנת להעביר את הקבוצה מחדש בבקרה.


מתברר כי בשבוע האחרון פעל הבעלים של בית"ר ירושלים בפעילות לחיסול עסקיו בישראל. על פי פרסומים בכלי התקשורת בישראל, הפסיד גאידמק כ-800 מיליון שקלים בשנה החולפת ובשבוע האחרון מכר נכסים רבים שהיו בבעלותו, כולל חברות נסחרות בבורסה, נדל"ן ואף בתי מגורים. אם לא די בכך, על פי הדיווחים בתחילת השבוע קיבל גאידמק הלוואה של 76 מיליון שקל מאנשי העסקים האחים ויליגר, שאף רכשו ממנו נכסי נדל"ן בסך של 10 מיליון שקל ופועלים לרכישת נכסים נוספים.

לאור הקשיים הכלכליים והפרסומים הרבים, יצטרך גאידמק להעביר את הכסף לרשות לבקרת תקציבים עד מחר על מנת להעביר את הקבוצה במלואה בבקרה. במידה שלא יצליח לגייס 44 מיליון שקל, תיאלץ בית"ר ירושלים להגיע למשחק מול מכבי ת"א בסגל מצומצם מאוד - כנראה ללא השחקנים שהצטרפו השנה (פרננדז, יצחקי ואבראו) והמאמן ראובן עטר, שחוזהו טרם עבר בבקרה.

"תדע מה יהיה בעתיד"

המצב של גאידמק, מתברר, מחלחל גם לשחקני הקבוצה, שעוקבים בדריכות אחרי מדורי הכלכלה לאחרונה ומודאגים מהמצב אליו נקלע גיאדמק. "זה לא נעים לקרוא את כל מה שמפורסם בשבועיים האחרונים", אומר שחקן בכיר שמעדיף להישאר בעילום שם, "אתה קורא שגאידמק מחסל את עסקיו בישראל ונכנס לקשיים כלכליים, ואתה, כאחד שמקבל ממנו את הכסף, מתחיל להיכנס מעט לדאגות. עד עכשיו, ברוך השם, לא היו שום בעיות וקיבלנו את המשכורות שלנו, אבל לך תדע מה יהיה בעתיד. אני מקווה מאוד שנסיים את העונה הזאת בשקט וללא רעידות אדמה נוספות".

שחקן אחר, שחתום על חוזה מכובד בקבוצה, מספר על הניסיון להתנתק מהידיעות. "לא קל להתאמן כשברקע אתה כל הזמן שומע על הקשיים הכלכליים של גאידמק ועל זה שהוא כנראה יעזוב את הקבוצה. יש כאן שחקנים עם חוזי ארוכי טווח במועדון וזה טבעי שכל אחד יפחד שהחוזה שלו לא יכובד עד הסוף. זה לא פשוט להתנתק מכל הידיעות האלה. מי שיגיד לך שהשחקנים מתאמנים כאילו כלום לא קרה, ישקר לך. יש דאגות אצל חלק גדול מהקבוצה, אבל אני מקווה שככל שנתקרב למשחק מול מכבי ת"א, החששות האלה ייעלמו וכך נתרכז רק במשחק כי זה מה שחשוב עכשיו".

בהנהלת הקבוצה מנסים לשדר מסרים חיוביים. "אנחנו מאמינים שכבר מחר כל הבעיות מול הבקרה ייסגרו", אמר גורם בקבוצה, "גאידמק אמור לטפל בבעיות האלה מחר מול הבקרה על מנת שכל הקבוצה תעבור, כולל טוטו תמוז".

בתוך כך ממשיכה הקבוצה לקיים שני אימונים בכל יום כחלק מהחלטתו של המאמן ראובן עטר. עד כה לא עמד לרשותו של המאמן סגל מלא בעקבות ההיעדרות של שחקני הנבחרת (חמש בנבחרת הבוגרת, תמוז בנבחרת האולימפית ואבראו באורוגוואי), אך כבר ביום שישי תחזור הקבוצה לאימונים בסגל מלא והשחקנים שלא התאמנו עד כה בקבוצה יערכו הכרות עם המאמן החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully