וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל, מקצה שיפורים

7.9.2008 / 16:08

בין אם אהבתם את ההרכב של קשטן מול שוויץ ובין אם לא, כולכם תסכימו שמספר שינויים חייבים להיעשות לקראת יום רביעי וגם בכלל לקראת המשך הקמפיין. הנה כמה רעיונות

את הוויכוח על מה לא עבד מול שוויץ ומה החלק של קשטן במצבו של הכדורגל הישראלי, כפי שהוא השתקף במשחק מול שוויץ, אפשר להמשיך ולנהל עד המשחק מול מולדובה. בכל מקרה, בין אם המערך שבנה קשטן לנבחרת (4:2:3:1, שאמור להפוך ל-4:4:2) הוא נכון ביניכם, לכולם ברור כי מספר איושים חייבים להשתנות. הנה ההמלצות שלנו לקראת המשחק ברביעי ואולי גם להמשך הקמפיין.

בן דיין במקום זיו

כבר שנה שלמה שיואב זיו הגיע לרמה מסוימת ומתקשה להמריא. מהימור על מגן, הוא הפך למגן לגיטימי, אבל עדיין לא עבר את השלב המכריע בו הוא אמור היה להפוך למגן מצוין וספק אם כבר יעבור. אחרי יותר משנתיים בתפקיד, הוא עדיין מפוזר מדי בהגנה, וההגבהות שלו מגיעות ליעדן באחוזים מאוד נמוכים. זיו היה אמש החוליה החלשה של קשטן ולא נתן את התמיכה שמגן נבחרת אמור לתת. בן דיין, למזלו, לא פתח את העונה בכושר של העונה שעברה, אבל גם ככה מגן נתניה טוב יותר ממנו. בטח בטווח הארוך, כשבן דיין יחזור לכושר. להבדיל מזיו, בן דיין ראוי להיות מגן נבחרת: הוא מגביה מצוין, חזק יותר פיזית, טוב יותר הגנתית, ומסכן הרבה יותר את השער. בטווח הקצר, לא אמורים להרגיש הבדל בין זיו לבן דיין – אולי מעט יותר הגבהות טובות לרחבה, אם זה לא מפריע לכם. בטווח הארוך נרוויח מגן נבחרת אמיתי.

ברדה במקום גולן

ההחלטה הכי תמוהה של קשטן מול שוויץ היתה הספסול של אליניב ברדה, הליגיונר הכי חם. הפער בין ברדה לגולן לא עושה כמובן הבדל גדול בין נבחרת מפסידה לנבחרת מנצחת, הבעיות אצל קשטן בלטו הרבה יותר בהיבטים הקבוצתיים ולא האישיים, אבל עדיין: ברדה, כמו טועמה, חייב להתנדנד קצת פחות בנוגע למעמדו בנבחרת. יש לנו מעט מאוד שחקנים שמסוכנים לשער ברמות האירופיות.

צרפו לזה את השיפור במשחק של בניון במחצית השנייה כשהוא מתופקד דווקא באמצע, והנה ביקורת בונה לקשטן: גולן לספסל, בניון מתחת לחלוץ, ברדה באגף ימין כשהוא מחליף כל הזמן מקומות עם בניון ויכול לנצל את הערמומיות שלו גם באזור ה-16. כמה משחקים גדולים עומר גולן כבר נתן בנבחרת? יש לו 26 הופעות בנבחרת, לברדה יש 9 והוא גם בכושר טוב יותר. את מי שווה לנסות עכשיו?

כיאל ממשיך במקום אוחיון

לא ברור מה יותר מגעיל במשחקי הנבחרת: אותם אנשים שאחת לארבע שנים באים ודורשים בביטחון שנעלה למונדיאל, למרות שהם יודעים שלא נעשה כאן כלום כדי שזה יקרה, או איך שמתייחסים כאן לשחקנים צעירים שמקבלים הזדמנות ראשונה בנבחרת. פעם זה גל אלברמן, פעם זה שמואל קוזוקין.

לדעתי, הבחירה של קשטן בבירם כיאל על פני משה אוחיון היתה נכונה גם למשחק מול שוויץ וגם למשחקים הבאים מהם ייעדר אלברמן. נכון, אוחיון טכני, אבל מה עוד? החבילה של כיאל שלמה יותר, ונראה שיש לו פוטנציאל גבוה יותר. אוחיון לא ניצל עד היום אף הזדמנות בנבחרת כדי להראות לנו שהוא ראוי. בואו ניתן לכיאל הזדמנות הוגנת להראות שהוא יכול לתת יותר מאוחיון. לדעתי האישית, הוא הרבה יותר מיכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לא לוותר על קולאוטי

בן סהר נראה מול שוויץ כמו היורש של בניון, רק שאסור להפעיל על הילד הזה לחץ מוגזם כבר בשלב הזה. מי שיבקש מסהר להציל את הכדורגל הישראלי מעצמו ולעלות במקרה לטורניר חשוב, עושה נזק גם לילד וגם לענף שזקוק לטיפול רציני יותר מהחלפת מאמן כזה או אחר.

סהר הוכיח לא מעט עד כה שהוא הרבה יותר מסוכן כמחליף. הוא שחקן מאוד חכם שיודע לקרוא את העייפות של היריבה והמערך שלה בשלהי המשחק, וגם כשחקן צעיר הרבה יותר נוח להתחיל על הספסל כשאת המתח המעיק אתה פורק בחימום ולא במשחק עצמו. מעבר לכך, לקשטן אסור לוותר על קולאוטי בהמשך הקמפיין, גם אם ייעדר מול מולדובה. מי כמונו - הישראלים שזרקו את החלוץ הארגנטיני ממכבי חיפה כבר אחרי שלושה מחזורים - מודע לעליות ולירידות ביכולת של קולאוטי. אבל כשהוא חוזר לעצמו יש לנו מעט מאוד חלוצים ברמה הזאת. לא מוותרים אחרי מחצית אחת על נקודת האור היחידה ומלך השערים בקמפיין הקודם. מגיע לו קצת יותר אמון. בטח כשיש לו גיבוי טוב על הספסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully