וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים לנצל את ההגרלה הנוחה

יאניס פרגולופולוס, "צ'מפיון"

5.9.2008 / 14:22

לכוכבי הנבחרת והמאמן המעוטר שלנו לא תהיה עוד הזדמנות, בטח לא כזאת, להוביל את יוון למונדיאל השני שלה. יאניס פרגולופולוס, "צ'מפיון", מתכונן לפתיחת המוקדמות

זה אולי יישמע מוזר לחלק מהקוראים, אבל בדיוק כמו לישראל, גם ליוון יש הופעה אחת בלבד במונדיאל. זה קרה ב-1994, בגביע העולם שנערך בארה"ב. מאז, למרות השדרוג הגדול שחל בכדורגל שלנו ושהגיע לשיאו עם הזכייה ביורו 2004, יוון לא הצליחה להעפיל לטורניר הגדול באמת של הכדורגל העולמי. לכן התחושות הן שההגרלה הנוכחית, שזימנה לנו מפגש עם ישראל ושוויץ, מהווה הזדמנות יוצאת מן הכלל לשחזר את ההישג ולהעפיל למונדיאל 2010 בדרום אפריקה. בדיוק כמו שאתם מרגישים.

יוון מגיעה לטורניר הזה אחרי התוצאות הרעות שרשמה ביורו האחרון. למרות שהגענו לטורניר הזה במצב רוח טוב יחסית, כאלופי אירופה, הכל השתבש אחרי המשחק הראשון מול שבדיה. הנבחרת הפסידה 2:0, שיחקה כדורגל נוראי וספגה ביקורות קשות מכלי התקשורת. שני ההפסדים הבאים, מול רוסיה (1:0) וספרד (2:1), התקבלו בהבנה גדולה יותר. בסופו של דבר, צריך להודות שהן הציגו כדורגל הרבה יותר איכותי מכפי שהציגה יוון. בכלל, עוד לפני היורו ידענו שמדובר בהגרלה אכזרית. לכן התחושות לא היו מאוד קשות, אפילו שיוון לא הצליחה להשיג ולו נקודה אחת לפני שהודחה עוד בשלב הראשון.

דבר אחד חיובי יצא מכל הסיפור: היורו האחרון שם בפרספקטיבה הנכונה את ההישג המדהים של הכדורגל היווני ביורו 2004. צריך להודות שהיה מדובר בנס, וניסים לא קורים בכל יום.

מאמן ששונא שינויים

הטורניר הקרוב יהיה כנראה האחרון של נבחרת יוון תחת אוטו רהאגל. זו המשימה האחרונה שרהאגל עדיין לא עמד בה – העפלה למונדיאל. לפני כמה ימים אמר יו"ר ההתאחדות היוונית שמדובר במאמן הטוב ביותר שהיה כאן מאז ומעולם. רהאגל ספג ביקורות מסוימות אחרי המשחק ההוא מול שבדיה, אבל עדיין זוכה כאן להרבה מאוד כבוד. יש לו את השיטה שלו, צורת המשחק שלו, ובאופן כללי לא מדובר באדם שאוהב שינויים. לכן אני לא חושב שהנבחרת תעבור שינוי דרמטי בקמפיין הקרוב. הכוונה היא שהנבחרת תמשיך לשחק כדורגל מבוקר יחסית, במערך 4-4-2.

עיקר כוחה של נבחרת יוון הוא בחוליית ההגנה. אחד השינויים הגדולים ביותר הוא בפרישה של השוער הוותיק ניקופולידיס. בנוסף, ישנם עוד ארבעה שחקנים חדשים בנבחרת, וגם ינאקופולוס לא זומן, כי בינתיים אין לו קבוצה. בסך הכל האווירה טובה והשחקנים מאוד מחוברים אחד לשני. יש בנבחרת הזו לא מעט שחקנים שנמצאים יחד הרבה שנים ולמדו אחד את השני היטב. יש ליוון חבורה של שחקנים טובים, שהם גם אנשים רציניים שמתייחסים ברצינות רבה למשחקי הנבחרת. אני לא זוכר מקרה של שחקן שזומן והעדיף שלא להגיע. לשחק בנבחרת אצלנו זו זכות, ושחקנים רבים נאבקים עליה.

רהאגל מקבל כבוד גדול מהשחקנים שלו. כולם יודעים שהקהל שוב יעמוד מאחורי הנבחרת. למרות היריבות הסבירות, אנחנו לא מצפים לראות כדורגל יותר מדי התקפי. לא מאמין שנראה את יוון מבקיעה הרבה. זו השיטה של רהאגל. התחושה היא שאם כל המשחקים יסתיימו ב-0:1 קטן לטובתנו, כולם יהיו שמחים.

מצד שני, יש גם לא מעט שחקנים שרשמו ביורו האחרון הופעה ראשונה בנבחרת, וראינו שהתוצאות לא היו מאוד טובות. ישנם גם שחקנים שמגיעים לקמפיין הזה כשהם במצב אישי לא טוב – כאלו שחוזרים מפציעות, כמו סייטארידיס, שלא שיחק כמעט בעונה שעברה באתלטיקו מדריד, או חריסטאס שכמעט ולא משחק בנירנברג. גם גקאס לא בתקופה הכי טובה. אלו שחקנים מאוד משמעותיים, ואנחנו לא יודעים עדיין כיצד כל הדברים הללו ישפיעו על התפקוד שלהם בנבחרת.

שחקנים לפני פרישה

מחר הנבחרת תשחק מול לוקסמבורג, ורהאגל אמר: "אסור לאבד נקודות במקומות כאלה, למרות שהם מסוכנים מאוד". הוא יודע למה הוא אומר זאת. בתחילת הקמפיין הקודם של מוקדמות גביע העולם הנבחרת הפסידה 2:1 לאלבניה, ואחר כך רשמה רק שתי תוצאות תיקו מול טורקיה בבית ומול אוקראינה בחוץ. בדיעבד, אפשר לומר שהנבחרת נקלעה לבור שלא הצליחה לצאת ממנו עד סיום הטורניר. לכן אסור לה לאבד נקודות מול הנבחרת החלשות יותר. צריך לזכור גם שהנבחרת מגיעה אחרי חופש של כמה שבועות, ואסור שמעט-החלודה שאולי הצטברה על השחקנים תשפיע על המשחק הקרוב. אסור לפתוח שוב פעם ברגל שמאל.

על המשחקים מול ישראל ושוויץ, היריבות העיקריות שלנו על המקום הראשון, עדיין לא מדברים כאן. אנחנו לא יודעים איך שוויץ תראה עם היצפלד, ואיזה כדורגל תציג ישראל. למרות זאת, כבר מעכשיו מתחילים להרגיש כאן את הלחץ וההתרגשות. הקהל רוצה לראות את הנבחרת במונדיאל, וכך גם התקשורת. גם שחקנים וותיקים רבים מבינים שזו כנראה ההזדמנות האחרונה שלהם לגביע העולם, כי חלקם הגדול יעזוב אחרי הקמפיין הקרוב. דלאס ובאסינס בקרוב חוגגים 33, ליברופולוס היה בן 33 אתמול, קראגוניס בן 31. אלו שחקנים שסביר להניח שכבר לא יהיו כאן כשיתחיל קמפיין מוקדמות המונדיאל הבא. גם רהאגל רוצה לעזוב עם טעם מתוק בפה.

בשורה התחתונה, אנחנו מבינים שמדובר בהזדמנות גדולה, כי ישראל ושוויץ הן לא גרמניה, איטליה או צרפת, אבל עדיין נבחרות בעייתיות מאוד. יש להן שחקנים שמשחקים כבר שנים ברמה הגבוהה ביותר של הכדורגל. אלה נבחרות שעשו התקדמות גדולה בשנים האחרונות, ולכן, למרות הציפיות הגדולות, אף אחד ביוון לא משלה את עצמו – גם אם נעפיל למונדיאל, קל זה בטח לא יהיה.

* יאניס פרגולופולוס מסקר כדורגל יווני עבור יומון הספורט "צ'מפיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully