וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט נגד פאוול בגולדן ליג בריסל, גיי פרש

4.9.2008 / 16:24

שני הג'מייקנים הולכים על שיא עולם ב-100 בתחרות האחרונה בעונה, האמריקאי הפצוע לא יתחרה, ולאסיץ' וג'לימו הולכות על המיליון

אחרי המשחקים האולימפיים וחמש תחרויות גולדן ליג - עדיין לא ראינו ריצה אחת בהשתתפות שלושת הספרינטרים הגדולים בעולם כיום: יוסאין בולט, אסאפה פאוול וטייסון גיי. כל זה היה אמור לקרות בתחרות הגולדן ליג האחרונה העונה, שתתקיים ביום שישי (21:00 שעון ישראל, שידור בספורט 5) בבריסל. אבל גיי האמריקאי, אלוף העולם שלא הצליח להעפיל אפילו לגמר בבייג'ינג, הודיע ברגע האחרון כי הוא פצוע ולא ישתתף בתחרות.

בכל מקרה, את מוקד העניין ימשוך הדרבי הג'מייקני בין בולט, שיאן העולם (9:69 שנ') לאסאפה פאוול, שקבע שיא אישי בתחרות האחרונה שלו בלוזאן (9:72 שנ'). הרצים הבאים ישלימו את הליינאפ המרשים של המקצה הזה: מייקל פרייטר ונסטה קרטר (ג'מייקה), קים קולינס (סנט קיטס ונוויס), צ'וראנדי מרטינה (האנטילים ההולנדים), מארק ברנס (טרינידד), וטראוויס פאדג'ט (ארצות הברית).

מוקד מעניין נוסף באצטדיון בבריסל יהיה ריצת ה-10,000 מטר לגברים, שם ינסה קנניסה בקלה האתיופי לשבור את שיאו העולמי (26:17:53 דק'). למסלול בבריסל יש היסטוריה מפוארת של שיאי עולם במרחק הזה, שלושה כאלה נשברו שם.

שתי אתלטיות זקוקות לעוד ניצחון אחד בסבב כדי להתחלק במיליון דולר, או אולי לזכות לבד בסכום הזה. מדובר ברצת ה-800 הקנייתי פמלה ג'לימו ובקופצת לגובה הקרואטית בלנקה ולאסיץ'. ג'לימו קבעה במפגש הקודם בציריך שיא אישי מצויין של 1:54:01 דק' ומלבד הניצחון השישי שלה שהוא די צפוי, היא תנסה להיות הרצה השלישית בהיסטוריה שיורדת מגבול ה-1:54 שניות ואולי תאיים אפילו על שיאה העולמי של ירמילה קרטוצ'בילובה הצ'כית (1:53:28 דק'), שמחזיק מעמד מ-1983. ולאסיץ' תפגוש שוב את טיאה הלבאוט הבלגית, שהפתיעה אותה וזכתה במדלית הזהב האולימפית בבייג'ינג. כמו שזה נראה, הדרך של הקרואטית למיליון הדולרים תהיה קשה יותר מזו של הקנייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully