וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א תארח את חיפה ללא קהל

קרן שמש

3.9.2008 / 18:30

הפועל ת”א נענשה על התפרעות אוהדיה והשלכת רימון העשן במשחק נגד הכח, וכמו כן נקנסה בעשרת אלפים שקל וספגה עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות לשנה

אחר הצהריים (רביעי) נערך דיון בבית הדין של ההתאחדות על אירועי משחק הליגה בו אירחה הכח עמידר רמת גן את הפועל תל אביב (2:2). הפועל תל אביב,שיוצגה על ידי היו"ר החדש אמיר לובין והמנכ"ל אריה הרשקוביץ, הואשמה בהתפרעות אוהדים וקריאות גזעניות, ונענשה בחומרה - את המשחק הבא שלה מול מכבי חיפה תארח הפועל ללא קהל. כמו כן, האדומים נקנסו בעשרת אלפים שקל, ויועמד נגדם עונש על תנאי לשנה של הפחתת שתי נקודות.

האדומים טוענים כי החלטה זו, לארח את חיפה ללא קהל, תגרום לנזק של כמיליון שקלים לקופת האדומים, וזה בנוסף לקנס. מהקבוצה נמסר כי היא מתכוונת לערער על החלטת בית הדין.

כזכור, אוהדי הפועל תל אביב נהמו לעבר שקנה שחום העור של הכח ואף הדליקו רימון עשן. לקבוצה היה עונש של שני משחקים ללא קהל לשנה, אך הדיין החליט לרחם על הקבוצה ולפסוק עונש של משחק אחד בלבד. "החלטתי לא להפעיל את העונש על תנאי היות ואנחנו נמצאים בתחילת העונה", כתב הדיין, "כמו כן, עברו עשרה חודשים מתוך השנה על תנאי". העונש הנ"ל יומר בעונש החדש של הפחתת שתי הנקודות.

מבית הדין לכר הדשא. הקבוצה ערכה הערב אימון בהרכב חסר ללא ארבעת שחקני הנבחרת הצעירה עומרי קנדה, ערן זהבי, ביברס נאתכו ואביחי ידין, ששוהים עם הנבחרת הצעירה. דני בונדר ויגאל אנטבי ערכו אימון ריצה, אנטבי סובל מפציעה ברגלו, פגיעה מהמשחק נגד הכח רמת גן, ובונדר שב לכושר לאחר שזכה למנוחה של כמה שבועות. לאימון הצטרף ג'ורג' אמסיס, חלוץ צעיר מגדנ"ע אחריו עוקב הצוות המקצועי.

הכח נקנסה ב-5,000 ש"ח

גם הכח עמידר רמת גן עמדה היום לדין משמעתי. זאת בגלל משטח הדשא הגרוע של ווינטר ואי מילוי הוראות שופט. את הסגולים ייצגו בדיון עודד נחמני ועו"ד רועי רוזן. לאחר שכל צד הגיש את טיעוניו, בית הדין החליט כי הכח תיקנס ב-5,000 שקל על המשטח הגרוע.

בתחילת הדיון התברר כי עו"ד רוזן לא יכול לייצג את הסגולים, כי אסור לעורכי דין להשתתף בדיון מסוג זה. "חבל שאנו מתחילים את העונה ברגל שמאל", אמר הדיין דוד לוי, שהקריא את דו"ח השופט חיים יעקב, בו צוין מצבו הלא תקין של הדשא, רימון העשון שזרקו האוהדים האדומים ונהמותיהם הגזעניות לעברו של איב ג'ידה.

"לפי המלצת בית הדין מעבירה שבוצעה לפני כעשרה חודשים, אנו פועלים כנגד התפרעות אוהדים ועבירות משמעת", אמר הרשקוביץ'. "בפעם הקודמת בית הדין ביקש מהקבוצה לנסות ולמנוע פעולות מסוג זה של אוהדים, וזה מה שעשינו. הפועל תל אביב מוציאה שני מיליון שקלים וחצי על שיטור וסדרנות. במסגרת תקציב זה אנו מבצעים פעולות מניעה ולראייה - הצלחנו לעשות זאת. במשחק הספציפי הזה לא היה לנו מספיק זמן לאסוף חומר ראייתי בשל המשחק בגביע אופ"א".

אם הייתם רוצים לחוש את מלוא הדרו של הכדורגל הישראלי, הייתם חייבים לשמוע את טיעוני נציגי הכח לגבי מצב הדשא. הסגולים הציגו את חוות דעתו של גנן האיצטדיון, שסיפר כי ריסס את הדשא וכי הטיפול במשטח לא אפשר גיזום במשך כמה ימים. טיפול זה מתבצע כל שישה עד שמונה שבועות. בדו"ח נאמר שחלקים מהמשטח צמחו בגבהים שונים, משום שהוא מורכב מזנים שונים של דשא, ולא היה ניתן לחזות את גובה הצמיחה. הדיין לוי אמר בסיום העדות ש"כולנו מסכימים שמשטח הדשא לא היה תקין".

עדכון ראשון: 17:25
עדכון אחרון: 18:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully