וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התברכנו"

1.9.2008 / 18:20

קשטן לא מנמיך ציפיות לקראת שוויץ: ”אף פעם לא היו לנו כל כך הרבה שחקנים מוכשרים”. דוידוביץ’: ”בכל קמפיין מרגישים שזה יכול לקרות”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מאמן נבחרת ישראל דרור קשטן כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק בשבת הקרובה מול שוויץ (איצטדיון ר"ג, 20:55), שיפתח את הקמפיין למוקדמות מונדיאל 2010 בדרום אפריקה. "זו תהיה משימה קשה, לא פשוטה, אבל כולנו צריכים להתגייס למען המטרה, והיא להעפיל למונדיאל לראשונה מ-1970", אמר המאמן הלאומי, שקרא לגיוס כללי של העם, השחקנים והתקשורת למען המטרה המשותפת.

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון הצהיר לא פעם בשבועות האחרונים כי המטרה המוצהרת היא העפלה למונדיאל, וכל דבר אחר יהווה כישלון חרוץ. לוזון, כמו פרשנים אחרים, העלו את הציפיות מהנבחרת בעיקר ההגרלה היחסית "נוחה", יחד עם שוויץ, יוון, לוקסמבורג, לטביה ומולדובה.

"זה נכון שכולם כתבו שהוגרלנו לבית סביר", אמר קשטן, "אבל גם יוון - אלופת אירופה לשעבר שהופיעה בטורנירים הגדולים האחרונים - וגם שוויץ - נבחרת עם הרבה ניסיון אירופאי - הן נבחרות טובות וחזקות. יש לנו טבע להקל ראש ביריבות שלנו, וחשוב לכבד אותן. הן כבר הגיעו למפעלים אירופאיים, למונדיאלים, בעוד אנחנו כבר 38 שנה לא הצלחנו.

"שוויץ היא נבחרת לא קלה"

"בטורנירים האחרונים ראינו את ההתקדמות, אבל אנחנו לא רוצים התקדמות, אלא להעפיל", אמר קשטן בנחרצות, "ראינו באולימפיאדה האחרונה ספורטאים שמגיעים לשיא, שוברים שיאים ומגיעים למקסימום. הייתי רוצה שגם אנחנו נשבור את השיא שלנו, מ-1970.

"בגלל זה הקהל הוא חשוב, התמיכה שלו תהיה מכרעת. גם אתם, התקשורת, צריכים לחפש את העיקר ולעבוד למען הנבחרת, למען האחדות, למען הביחד. כשאנחנו ביחד, זה אפשרי".

"המשימה אפשרית", המשיך קשטן, "אין ספק שיש לנו חומר שחקנים טוב. עוד לא היה מצב בכדורגל הישראלי שכמות כזו גדולה של שחקנים משחקים בו זמנית באירופה. התברכנו בהרבה שחקנים משחקים ברמות הכי גבוהות, מתאמנים ברמות הכי גבוהות, ואני מרגיש שהפעם השחקנים שלנו מסוגלים לעמוד במשימה הזאת. מצד שני, אסור לשכוח שגם לנבחרות מולן נתמודד יש הרבה שחקנים שמשחקים ברחבי אירופה.

"גם ביורו האחרון ראינו ששוויץ היא נבחרת לא קלה. יש לה מאמן עתיר ניסיון, עם הרבה הישגים, איש בעל שיעור קומה, שיודע כדורגל, אבל אנחנו לא משחקים נגדו. אנחנו מאמינים ברוח של עצמנו, באחדות ובהתכנסות למען המטרה".

לגבי סוגיית השוער: "יש לנו שני שוערים מצוינים (הכוונה לאוואט ודוידוביץ', א"י), שמתמודדים על אפודת השוער הראשון. לטעמי, אין דבר יותר חיובי מזה. כשאני בונה סגל, יש שניים או שלושה שחקנים על כל תפקיד. זה טוב שיהיה פייט, ששחקנים יודעים שהחולצה לא מובטחת להם, שהם חייבים להשקיע כדי לזכות בחולצת ההרכב. תמיד אני משאיר עמימות לגבי ההרכב, אבל אני מודיע לשחקנים לפני שאני מודיע לכם, העיתונאים".

לגבי העובדה שחלק מנציגינו באירופה מבלים יותר מדי על הספסל: "לשחקנים האלה יש ניסיון בינלאומי, הם מתמודדים מול הרמות הגבוהות ביותר. הם צריכים לספק את עליית המדרגה לכדורגל. תמיד עדיף ששחקן יהיה בהרכב, אבל צריך למצוא את השילוב הנכון לטובת הנבחרת".

לגבי אלברמן: "הצטערתי לשמוע שהוא נפצע, קיבלתי דיווח עדכני לגבי מצבו, שוחחתי עמו לא פעם והוא אמר שהוא לא יכול לזוז. גל סבל לא מעט מבעיות גב גם בבית"ר".

"אנחנו מרגישים בכל קמפיין שזה יכול לקרות"

ניר דוידוביץ', שנאבק על מקום בהרכב: "לכל דור יש השחקנים ואת האיכויות שלו. כרגע יש לנו הרבה שחקנים בחו"ל וזה טוב. בקצב הזה, אם עוד שחקנים ייצאו, זה רק יעלה את הרמה".

"אנחנו מרגישים בכל קמפיין שזה יכול לקרות ואין שאלה של עכשיו. הרבה פעמים היינו קרובים, אבל בנוסף ליכולת צריך גם קצת מזל".

דוידוביץ' נדרש שוב ושוב ל"מלחמה הקרה" בינו לבין דודו אוואט ואמר: "אני מגיע לכל אימון ומחנה עם מוטיבציה ורצון לשחק. זה מה שאני יכול להגיד. גם אם אומר שאני חושב שיש לי יתרון על אוואט וגם אני אגיד שלא, זה לא משנה. יש מאמן שמחליט.

"יריבות ספורטיבית יש בין כל שחקני הסגל. כך זה גם לגבי השוערים. החלטות של מאמן צריך לקבל ולכבד ומאז שאני בסגל אתם רואים שאני עושה הכל".

תמיר כהן התייחס לכך שלא כל שחקני הסגל משחקים באופן סדיר בקבוצותיהם בחו"ל: "גם להתאמן ברמות האלו זה הרבה יותר טוב מפה. צריך להילחם הכי קשה שאפשר כשאתה רוצה להגיע רחוק. בואו לא נשכח שלנבחרת שוויץ יש הרבה יותר שחקנים בליגות אירופאיות".

קשר בולטון הוסיף: "טוב שקיבלנו מפינלנד שיעור לא רע. בדרך כלל אומרים שכשהחזרה הגנרלית נכשלת, ההצגה מצליחה. נקווה שזה יקרה הפעם".

לאחר מסיבת העיתונאים, התכנסה הנבחרת לאימון הבכורה שלה לקראת המשחק מול שוויץ במוצאי שבת. הסגל כולל 23 שחקנים, אך תשעה מהם לא התאמנו.

יואב זיו, אבירם ברוכיאן וקלמי סבן ערכו אימון שחרור מכיוון שאתמול שיחקו במדי הקבוצות שלהם במסגרת הליגה. ארבעה ליגיונרים, יוסי בניון, דודו אוואט, סלים טועמה וטל בן חיים, עדיין לא הגיעו לארץ ואמורים לנחות היום, המגן דדי בן דיין לא התאמן משום שהוא מתחתן הערב ועמית בן שושן לא התאמן כלל בגלל פציעה קלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully