וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולטת המאמנים מתחילה להסתובב

דניאל ירושלמי

29.8.2008 / 19:30

שום? אלישע לוי? או אולי בן שמעון? מי לא יסיים את העונה ומי יצטרף לניצן שירזי על ספסל הפרשנים. זה הזמן לשים את הז'יטונים שלכם בטוקבקים

סכנה ברורה ומיידית

גיא לוזון

הדרך בה הלוזונים נפרדו מניצן שירזי, אחיו של עוזרו של גיא לוזון בבני יהודה ועדיין אחד האנשים החזקים בקבוצה אותה אימן בעבר, לא ממש באה בזמן למאמן החדש בשכונה. הקבוצה שלו לא מחוברת, לא מרשימה, ואין כמעט אוהד שלא מטיל ספק גדול במאמן שעבר טראומה כואבת בעונה שעברה. ללוזון אין כמעט אשראי למשוך איתו הפסדים של תחילת עונה, בטח שההיצע המקצועי שלו אינו תואם את רוחה של בני יהודה. הוא מתודי מדי (או קלישאתי מדי), הוא הגנתי מדי (או בונקריסט מדי), ויש כאלה שחושבים שהוא התקדם מהר מדי בעזרת קשרים – הכי רחוק ממה שמייצגת בני יהודה.

גזר הדין

הזיכרונות מסיום העונה שעברה ירדפו את לוזון: עם שני אנשים שלא רוצים להיות מאמנים ו-11 שחקנים די אלמונים על הדשא, בני יהודה שיחקה כדורגל שובה לב רק לפני ארבעה חודשים. אם לוזון לא יראה בתחילת העונה שהוא ממשיך באותו קו, האוהדים יפעילו עליו לחץ בלתי אפשרי. כזה שגם בעלים רגוע כמו חזי מגן לא יעמוד בו.

סיכויים לאבטלה: 70 אחוז

אלי מחפוד

הבעיה של אלי מחפוד היא שמעט מאוד אנשים באמת מאמינים בו. גם כשמונה באמצע העונה שעברה, נראה לכולם שהקבוצה בדרך לליגה השלישית עם מאמן כזה. גם אחרי שהעלה את הקבוצה ליגה, מיהרו להנחית לו על הראש ג'נרל מנג'ר. תדמיתו העממית, סגנונו הפשוט, מנוגד לפוזה הכללית בארצנו ומחפוד נתפס על פי רוב כמאמן פחות טוב משאר המאמנים השכונתיים שיש לנו בליגה. על פניו, נראה כי הסטריאוטיפ הזול הזה הושרש גם בקרב קבוצת הבית שלו, בה הצטיין כשחקן ולה נתן הרבה יותר מהבעלים רונן אלעד.

גזר הדין

הדרך בה נולד הגוף הדו ראשי של מחפוד את זלצר מחייבת ניתוח. אין מנוס מכך. אתה יכולים לתאר לעצמכם מי יהיה זה שיישאר עם הגוף ומי זה שיישאר לבד, בטח כשיש לך קבוצה בינונית שהדבר האחרון שהיא צריכה זה את הרעש והמלחמות האלה.

סיכויים לאבטלה: 70 אחוז


פרדי דוד

בניגוד להרצליה, שם זכרו לפרדי דוד את ההישרדות מלפני שנתיים ובלעו את הרוק אחרי ההפסדים המביכים בעונה שעברה, בסכנין לאף אחד לא יהיה אקסטרה סבלנות לפרדי דוד. מאמן סכנין החדש סובל משתי בעיות שמחייבות אנשי מקצוע במצבו להסתכל אחורה: ראשית, יש לו סגל חלש מאוד בהשוואה לעונה שעברה, סגל שגם ככה יהיה לו קשה להתרומם מחדש אחרי השיאים אליהם הגיע עם אלישע לוי, וגם עבר טראומה מסריחה על מדף הבשמים בדיוטי פרי בנתב"ג. בנוסף לכל הצרות, סכנין היא אחת הקבוצות הלחוצות בארץ, ואף אחד לא מרחם עליך אפילו אם התחלת את העונה הרבה לפני כולם ואתה גורר עייפות מהאינטרטוטו.

גזר הדין

אם פרדי דוד לא יפגע בשחקני הרכש שהוא מנסה להספיק ולצרף ברגע האחרון, אלו יהיה כנראה גם הרגעים האחרונים שלו בקבוצה.

סיכויים לאבטלה: 70 אחוז

סכנה מרחפת באוויר

גיא עזורי

הלוזונים מתחילים להבין כעת שכל החלפות המאמנים שלהם לא ממש מייצבות את המערכת, ואינן גורמות למוראד מגאמדוב להיות צעיר וחד יותר. גם אם הוא אינו מנוסה מספיק ולא נחשב למאמן מוביל בארץ, עזורי יכול להתאים מאוד למכבי פתח תקווה: הוא רעב מאוד להצלחה, פסיכולוג נהדר לשחקנים במשבר, וגם גמיש מאוד לגחמות של בוסים. רק שיש לו בעיה אחת: יש לו חרא של קבוצה. שבעה, מבולבלת, מסוכסכת, חבורה של שחקנים שכבר מזמן לא גאים להיות החיילים של לוזון.

גזר הדין

עזורי יכול להוציא תוצאות מספקות מהסגל הנוראי שלו, במסגרת המוגבלת מן הסתם, השאלה היא האם זה יספק את השחצנות והראוותנות של עמוס לוזון. האם הבוס המגלומן יכיר בכך שיש לו קבוצת תחתית במקרה הטוב, או מועמדות לירידה במקרה היותר הגיוני. אם לוזון לא יבין זאת וידרוש מקבוצתו הצלחות בלתי אפשריות, ראשו של עזורי עלול להיות בסכנה.

סיכויים לאבטלה: 50 אחוז


מישל דיין

היתרון הגדול של מישל דיין הוא בזה שאיזי שירצקי הימר עליו. שירצקי אוהב לפעמים להראות שהוא יותר חכם מכולם ויתמיד אם הבחירה המוזרה שלו לעמדת המאמן הרבה אחרי שהשחקנים שלו יפסיקו להאמין בכך. אלא שזה כרגע היתרון היחיד של דיין. הצל של רן בן שמעון, הזיכרונות הטובים מהעונה שעברה, רק מעלים את הרף.

גזר הדין

האימפולסיביות של שירצקי עומדת כרגע לטובתו של דיין, אך היא יכולה להתפרץ מחדש, בצורה אחרת לגמרי, אחרי כמה הפסדי ליגה.

סיכויים לאבטלה: 50 אחוז


לותר מתיאוס

דניאל יאמר הוא האחרון שיודה בטעות. לא בזאת ששלחה את עטר הביתה ולא בזאת שהנחיתה כאן את לותר מתיאוס. הכבוד לו זכה הגרמני בקיץ על אימוניו היסודיים הוא מדומה, ויש לא מעט אנשים שמחכים לו בפינה ושישמחו על כישלונותיו של הזר הזה שחושב שאפשר ללמד אותנו כדורגל. למתיאוס יש עוד בעיה קשה: אם עטר הוציא מהסגל הבינוני הזה 100 אחוז, מה עוד להוציא משחקנים כמו אוקוצ'ה ומעבי. חבל רק שאת העצבים על השטויות של יאמר יספוג בסופו של דבר מתיאוס.

גזר הדין

מתיאוס הוא לא מזוכיסט, יש לו עדיין ביקוש בקבוצות אירופיות שלחוצות על מאמנים, וגם רזומה של מאמן שחותך ברגע שרע לו. האם אתם חושבים שיגיע יום אחד שלב שבו יהיה לו רע בנתניה?

סיכויים לאבטלה: 35 אחוז

עדיין רחוקים מאזור הסכנה

אלישע לוי

יעקב שחר לא יפטר את אלישע לוי כל כך מהר, אבל הקהל עלול לעשות זאת עבורו אם התוצאות לא יגיעו. ללוי אין שלוש אליפויות ברציפות במכבי חיפה שהגנו על רוני לוי, והוא גם לא שחקן עבר דגול של המועדון. ישנה תחושה שמכבי חיפה תהיה העונה קבוצה הרבה פחות עצובה מהעונה שעברה, אבל אם התוצאות לא יהיו שוות יותר ממקום רביעי, אלישע לוי עלול להסתבך במערבולת מסוכנת ממנה הוא לא יוכל להינצל כמו רוני לוי

גזר הדין

אהה, ויש עוד דבר קטן. לרוני לוי, על אף התוצאות הנוראיות שלו בעונה שעברה, לא היה מחליף ראוי בשוק שמגרה את המחשבה לעשות שינוי. לאלישע לוי יש אחד כזה, כולכם יודעים איך קוראים לו.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז

יצחק שום

ליצחק שום יש רק בעיה אחת העונה, ולא קוראים לה גאידמק. קוראים לה קרקוב. תדמיתו האירופית וחזותו המצליחנית מקצוענית, נסדקה עד נשברה ב-5:0 בפולין. שום יכול להיות רגוע בגזרת הבעלים: לגאידמק אין כסף להחליף מאמן, אין לו כבר מוטיבציה להשיג את הטוב ביותר, והליגה לא אמורה להפריע לשום לישון בלילה. אלא ששום יצטרך לשחק כדורגל טוב יותר מהעונה שעברה כדי לספק את האוהדים בטדי, ולא רק לנפנף בפער מהמקום השני.

גזר הדין

לא חשובה הרמה, באף מועדון לא מפטרים מאמן שמוביל את הטבלה. באף מועדון חוץ מבית"ר ירושלים. לא כדאי לבנות על כך יותר מדי, אבל גם לא כדאי לשכוח שגאידמק הוא בעצם עושה דברם של האוהדים.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז

רן בן שמעון

הנהלת מכבי תל אביב משדרת משהו חדש. משהו רגוע, משהו חושב, משהו מתוכנן. לא באנו לכאן רק לקחת אליפויות, אלא לקחת את הניהול של המועדון שלב אחד קדימה. קרוב לזה של מכבי תל אביב בכדורסל. כל זה אומר שלרן בן שמעון יש לו מרחב תמרון ולא מעט סבלנות, אבל באופן אירוני זה לא מבטיח לו כלום. איך זה מתיישב? תעברו לסעיף הבא.

גזר הדין

כולנו ראינו למה הנהלת מכבי תל אביב בכדורסל מסוגלת בעונה שעברה. כולנו ראינו את רן בן שמעון מזיע אחרי שהכח עמידר עלו נגדו ליתרון 0:2 בגביע הטוטו. כולנו ראינו אותו לחוץ בסיום, כשנדרש להסביר את התיקו מול המצלמות. כולנו גם ראינו את הקהל צובע על הגדרות אחרי פיגור מקרי במשחק זניח בקיץ, אותו קהל שקרא לבן שמעון להתפטר אחרי משחק אימון ושלח את טומאסיץ הביתה לפני שהליגה נפתחה. חברים, מכבי תל אביב חדשה או ישנה, זאת עדיין מכבי תל אביב: הטירוף זורם בעורקיה. בן שמעון הוא מאמן מצוין ויש לו סגל מצוין כדי לתת עונה מצוינת, אבל זה גם מה שחשבנו לפני גביע הטוטו.

סיכויים לאבטלה: 20 אחוז

סכנת שגרה

דודו דהאן

דודו דהאן הוא הסיכוי היחיד של הכח להישאר. טביעת העין שלו עם שחקנים אלמונים, גישתו היסודית למשחק, סגנונו ההגנתי והטקטי, הם המנוע שיכול לעזור להכח עמידר לשרוד. יש לו גם יחסים מעולים עם בעלי המועדון, לפחות מהצד של עמידר, ומעט מאוד ציפיות מטבלת ליגת העל.

גזר הדין

רק ירידה מובטחת כבר באמצע הסיבוב השני תספק לאופוזיציה החיצונית לדהאן את הכוח להדיח אותו מהכח. אלא שבליגה בינונית כל כך, גם להכח יהיה קשה להתרסק כך.

סיכויים לאבטלה: 15 אחוז

יוסי מזרחי

מקרה קלאסי של מאמן שהוא הרבה יותר מקצועי ומיומן מהמועדון אותו הוא מאמן. באשדוד יודעים היטב שמאמן יותר טוב ממזרחי אין להם סיכוי להשיג, מה גם שג'קי בן זקן הולך באש ובמים עם המאמנים שלו. רק עונה קטסטרופאלית תערער את תנאי הפתיחה האלה.

גזר הדין

הנה עוד כמה תנאי פתיחה: מליגת העל יורדת רק קבוצה אחת ולפני אשדוד יש קבוצות הרבה יותר גרועות, בטח לא עם מאמנים ברמה של יוסי מזרחי.

סיכויים לאבטלה: 10 אחוז

אלי גוטמן

אלי גוטמן והפועל תל אביב זה רומיאו ויוליה, רק עם אופציה לסוף הרבה יותר טוב. גוטמן הוא הקשטן החדש של הפועל תל אביב. מאמן שמחפה לא מעט על ניהול חובבני, מאמן שעושה כמעט הכל מהכל, ולא משאיר אף פרט לאלו שמינו את גיא לוזון. כשאתה נמצא במקום בו לאף אחד לא איכפת מהתדמית ההגנתית שלך, זה בכלל מושלם.

גזר הדין

רק ההיסטוריה של השנתיים האחרונות, בהן הפועל תל אביב החליפה מאמנים באמצע העונה, עומדת לרעתו של גוטמן. לא יותר מזה.

סיכויים לאבטלה: 10 אחוז

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully