וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במערך כזה, קשה לתפקד"

28.8.2008 / 23:20

שחקני מכבי נתניה ביקרו את המערך ההגנתי שהרכיב לותר מתיאוס בהפסד 2:0 לוארנה. המאמן: "זו לא השיטה, היינו עצבניים". נילסן נשלח לחפש מחליף לקיויו

אכזבה שררה הערב (חמישי) במכבי נתניה לאחר ההפסד 2:0 לצ'רנו מורה וארנה וההדחה מהסיבוב המוקדם השני בגביע אופ"א, שנה שניה ברציפות. בתום המשחק, הביעו בקבוצה אכזבה מהמערך ההגנתי איתו פתח המאמן, לותר מתיאוס. הגרמני בחר לעלות עם שמונה שחקנים הגנתיים מתוך 11, בהרכב הראשון. רק במחצית השניה החליט להכניס למערכה את החלוץ, איתי שכטר.

"זה היה מאוחר מדי", אמר גורם במועדון, "מתיאוס היה צריך להבין עוד קודם שאם הקבוצה בפיגור, הוא חייב להבקיע לפחות שער אחד בשביל להשאיר לעצמו סיכוי להעפיל לשלב הבא. שכטר היה טוב, אבל כשעושים שינויים מאוחר מדי, הסוף הוא רע". המנהל הספורטיבי, טומי נילסן, התבקש מיד לאחר המשחק למצוא מחליף לחלוץ, פרנסיס קיויו, שעוד לפני המשחק הראשון מול וארנה היה אמור להיות משוחרר.

בתחילת השבוע צפוי סוכנו של קיויו לשוחח עם ראשי מכבי נתניה במטרה להגיע להסדר, ובכך תסתיים הסאגה, שלאחריה צפוי נילסן לטוס לחו"ל ולבחון מספר מועמדים. בנתניה מעריכים כי בסופו של דבר יוחתם חלוץ בעל שיעור קומה, משום שהתחושה היא שהקבוצה יוצרת מצבי הבקעה, אבל חסרה רגל מסיימת. שחקן בקבוצה אמר: "גם אם נילסן ימצא חלוץ, נתניה עדיין לא תתחרה על האליפות. אנחנו חייבים שינוי עמוק בסגל, וזה אומר לחזק גם את הספסל".

בנתניה מאוכזבים מאוד גם מהעובדה שתיירי טזאמטה, שסובל מפציעה, יחזור לכושר משחק רק במחזורים הראשונים של העונה. בנוגע לשער שספג, לירן שטראובר, אמר שחקן בקבוצה: "נכון שלירן אשם בשער הראשון שספגנו, אבל אי אפשר להאשים אותו בהדחה מגביע אופ"א. כמו שהיה אפשר לראות במשחק הזה, עם מערך כזה קשה מאוד לתפקד".

הם יכלו להבקיע מ-50 מ' ואנחנו לא יכולנו מחמישה"

מתיאוס התייחס לביקורת על המערך ההגנתי בו פתח, בתגובה לאתר הרשמי של מכבי נתניה: "היו לנו 90 דקות לכבוש ולא רצינו לסכן הכל. היו לנו הזדמנויות טובות להבקיע, אבל כשאתה לא מנצל הזדמנויות אתה לא יכול לנצח. התכוננו היטב. היה לנו משחק טוב נגד בית"ר ירושלים, שנתן דחיפה מנטאלית, אבל היינו עצבניים היום. זו לא השיטה, אלא העובדה שלא היינו מרוכזים. איבדנו הרבה כדורים והכדור היה יותר מדי זמן באוויר".

מתיאוס התייחס לשיפור ביכולת, לאחר כניסתו של שכטר, שחזר לאחר היעדרות ארוכה, במחצית השניה: "זה לא היה שינוי השחקן, התעוררנו אחרי 45 דקות. לא הבנתי למה התחלנו ככה, בכל מקרה השער הראשון שספגנו אחרי שש דקות הימם אותנו".

השוער לירן שטראובר, אמר לאוהדי הקבוצה בסופיה כי הוא לוקח את האשמה עליו. על כך אמר מתיאוס: "אני לא רוצה לדבר עם עיתונאים על משהו שלא דיברתי עם השחקנים. אבל זה לא רק שטראובר, היינו חייבים להבקיע שער היום ולא השכלנו למרות שהיו לנו יותר הזדמנויות מהם. ההבדל היה שהם יכלו להבקיע מ-50 מטרים ואנחנו לא יכולנו מחמישה מטרים. אני כמובן לא מרוצה מאיך ששיחקנו היום".

כנשאל האם הוא מתכנן שינויים אמר: "זה לא זמן לדבר על שינויים. אנחנו מפסידים ביחד ומנצחים ביחד. עכשיו נצטרך לנתח את המשחק. אלכס היה האיש של שני המשחקים ועשה את ההבדל ביננו לבינם".

מתיאוס נשאל מה לדעתו הסיבה לחוסר ההצלחה וענה: "הבעיה הגדולה בישראל היא שכשיש משחקים בינ"ל, מגיעים עצבניים וחסרי ביטחון, לכן מתקשים לעבור סיבובים. אנחנו צריכים להאמין בעצמנו ולא לתת רק 10 דקות טובות, אלא להתחיל מהתחלה. למכבי נתניה יש עתיד והכדורגל הישראלי השיג תוצאות יפות בשנים האחרונות, ויכול היה לעלות כמה דרגות, בשביל זה צריך לעבוד קשה.

צריך ניסיון כדי לשחק בחו"ל, אבל אי אפשר לצבור ניסיון אחרי שני משחקים בלבד באופ"א. לא חושב שהם היו יותר טובים, אבל הם הבקיעו בסך הכל שלושה שערים ואנחנו רק אחד ולכן אנחנו מברכים אותם על כך".

איתי שכטר אמר: "מאוכזבים מהתוצאה. אנחנו קבוצה יותר טובה וחזקה מהם. התכוננו טוב למשחק, אבל דברים לא הסתדרו. במחצית השניה שלטנו והחמצנו וכואב לי הלב. שמח שחזרתי לשחק, אבל מאוכזב ועצוב שהפסדנו".

על השער שספג שטראובר, אמר החלוץ: "מי שהביא אותנו למצב של גביע אופ"א, זה לירן והשחקנים ששיחקו בעונה שעברה. הוא שוער ענק וייתן עונה גדולה. זה קורה, פעם אני טועה, פעם רביד ופעם אלמוג. צריך להפריד ולהתכונן למשחק מול מכבי פתח תקוה כדי לקחת שלוש נקודות. אני מודה לקהל שהגיע לפה לתמוך בנו ועודד אותנו".

רביד גזל הוסיף: "אין תירוצים, אם לא עברנו אותם, זה כישלון. צריך לעבוד קשה במהלך העונה הקרובה כדי להגיע שוב לאופ"א. היינו צריכים להוכיח על המגרש שאנחנו טובים יותר מוארנה, אבל לא הצלחנו וזה מה שהכריע את המפגשים איתם".

המגן דדי בן דיין אמר: "אנחנו מאוכזבים מאוד, אבל הסתיים פרק אירופה. ממחר ב-17:30 נתחיל להתכונן למכבי פתח תקוה. רצינו מאוד לעבוד שלב ולא יצא. כשחקנים אינדיבידואלים אנחנו טובים יותר, אך כקבוצה הפסדנו".

הבלם גולן חרמון סיכם: "אנחנו מאוכזים מאוד עבור המועדון, העיר והאוהדים. הגענו להזדמנויות גם במחצית הראשונה וגם בשניה ולא השכלנו לנצח, אבל למרות כל זאת נצטרך להמשיך הלאה ולתת הכל בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully