וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לבית הספר

רן לטוביץ' ותומר ספירשטיין

28.8.2008 / 19:01

לאחר ששיכוריהו ומסטוליהו הכריזו על הולד-אאוט, המדור שיקר להם, פיתה אותם והנה הם כאן - בדיוק בזמן לפתיחת עונת המכללות

טוב, קשה להאמין, אבל עונת הפוטבול 2008 אשכרה הגיעה. אז למרות שבחוץ 48,000 מעלות חום בצל, והריצה היחידה שאנחנו יכולים לחשוב עלייה היא לכיוון הבאר מאיזור הספות רק כדי להזמין עוד כמה צ'ייסרים, אנחנו ממש מתרגשים מכך שהגיע ספטמבר.

ספטמבר הוא חודש נפלא לספורט ובמיוחד לפוטבול המכללות. ההפתעות הגדולות ביותר תמיד קורות עכשיו, כשכל הקבוצות עדיין לא ממש מאופסות על עצמן. תוסיפו לזה שמאזן הכוחות בכל ספורט קבוצתי במכללות משתנה כמעט כל שנה, וקיבלתם מתכון לעונה נהדרת.

הכתבה הראשונה לעונה זו נעשית בצורה טראנס-אטלנטית, כששותפי לכתיבה נמצא כעת בפסטיבל הברנינג-מן, או "האיש הבוער" אם אתם מתעקשים. ברגעים אלו ממש הוא מנסה למצוא את האוהל שבו חלק עליון הוא עבירה על החוק המקומי באוטונומיית "האוהל החשוף". אז בואו נחזיק אצבעות שהעובדה שהוא מפספס את המחזור הראשון תצדיק את עצמה בכמה סרטונים לפחות ב-Youporn, למרות שלפי הכרותי עם האדם, החזה החשוף היחידי שהוא יראה יהיה חזה עוף, צלוי היטב, בדוכן ה KFC הקרוב.

בכתבת פתיחה זו, אסקר את 25 הקבוצות המדורגות לפי דירוג ה AP הראשון לעונה, כול משחקיהם של המדורגות במחזור הקרוב. אז יאללה, באופן רשמי, קדימה לעונת הפוטבול של 2008.

1-5: רכבת לילה לג'ורג'יה

המדורגת 1: ג'ורג'יה

אז מה עבר על ג'ורג'יה הקיץ? מה שבטוח, קיץ הרבה יותר טוב ממדינת גאורגיה (תאייתו באנגלית...). הזיכרון האחרון שלנו מהבולדוגס הוא תצוגת התכלית המדהימה שלהם בשוגר בול האחרון. הרוב הכמעט מוחלט של השחקנים חזר לעונה נוספת בראשות הק"ב הנפלא מת'יו סטאפורד והרץ האול אמריקן, נושון מורנו. השנה אין מניעה שג'ורג'יה תהיה המפלצת הראשית ב-SEC. הלו"ז שלהם הוא יחסית קל ללו"ז מהחטיבה הזאת, כשהשנה המוקשים שלהם יהיו באובורן, בדרום קרולינה וב-LSU. התחזית שלנו – המוקש יבוא דווקא מול קבוצתו של גרייזס (מיודענו) היקר, באריזונה סטייט, מה שלא אמור למנוע מהבולדוגס להגיע לפחות לאיזה בול BCS. במחזור הראשון מצפה לסטפורד וחבריו ניסוי כלים ראשון מול ג'ורג'יה הדרומית, התחזית שלנו – שהכוכבים כבר ינוחו ברבע השלישי וניצחון ביותר מ-30 נקודות. אבל היי, זאת הייתה התחזית במשחק הראשון של העונה שעברה במשחק בין מישיגן לאפלאצ'יאן סטייט ותראו מה קרה.

מדורגת 2: אוהיו סטייט

הקבוצה שמגיעה לבאר כבר שנתיים ברציפות ולא רק שותה אלא נופלת לתוכה, נראית השנה שוב מצויין. באקמן הק"ב המפתיע מהעונה שעברה רק יראה יותר טוב. יחד עם ביני וולס, הרץ הטוב בליגה, וההגנה המדהימה של הבקאייז מהווים שילוב שמחייב אותנו לבחור בהם כאחת מהפייבוריטיות להגיע לגמר הגדול. המזל מזמן לנו כבר בעוד שבועיים את משחק העונה מול הטרויאנים בקליפורניה, במשחק שכנראה ישלח את אחת מהן בטיל לגמר ה BCS. תוסיפו לכל זה את הלו"ז הקל של הביג 10 וקיבלתם קבוצה כמעט בלתי פגיעה. משהו לשים לב אליו העונה: טראל פרייור, הק"ב המגוייס מספר 1 בארה"ב, מעניין לדעת אם נראה אותו משחק בכלל העונה והאם הוא מצדיק את ההייפ המטורף שהיה מסביבו כל האביב. במחזור הראשון מגיעה יאנגסטון סטייט הקטנה לביקור, תנו לנו לנחש שפרייור יקבל את הדקות הראשונות שלו להראות מה הוא שווה כבר באזור המחצית.

מדורגת 3: USC.

שנואת נפשו של תומר שרק תמשיך להכאיב לו השנה במפגש השנתי בסוף נובמבר לא נחלשה אפילו קצת, וזאת למרות שנפרדה לשלום משמונה שחקנים שעברו למקצוענים וזאת בזכות הגיוס הטוב במדינה שאחראי לו פיט קארול. עונת הפריצה של ג'ו (אולי אני רג' בוש ואני לא יודע) מקנייט, אמורה לקרות השנה. מארק סאנצ'ז הק"ב כבר קיבל דקות לא מועטות בעונה שעברה בגלל פציעתו של בוטי, תוסיפו לכך את הליין בקרים הכי גדולים באמריקה, ולו"ז שהשנה נותן להם לארח את כל המשחקים הקשים וקיבלתם רוז בול לפחות. כבר במחזור הראשון נוסעים הטרויאנים לווירג'יניה שנחלשה מאוד ומייד אחרי זה מבחן הכוח הגדול של העונה מול הבקאייז. אם יצלחו את השבועיים הראשונים בשלום קשה לנו לראות מעצור ממשחק אליפות בסוף העונה.

מדורגת 4: אוקלהומה

אוי כמה אני מקווה שזו תהיה הבועה שתתפוצץ העונה. לצערי, הסונרס רק התבגרו, בשנה וזה תמיד סימן רע אם בנית על לזכות בדוויז'ן. הפתעת העונה ברדפורד מזכיר מאוד את בריידי בבגרות שהוא הוכיח במהירות בעונה שעברה, ושוב, כנראה, אליפות המחוז תוכרע במשחק בניהם לבין טקסס. במחזור הראשון צ'אטאנוגה באה לבקר, וחוץ מהעובדה שזה נשמע כמו משהו שנמצא במסעדה מקסיקנית וגם 10 דקות אחרי שנסיים לאכול את זה... אין לנו עוד הרבה מה להגיד עליהם. בקיצור, נקווה שהנאחס שלנו עובד גם השנה.

מדורגת 5: פלורידה

השאלה המרכזית העונה בשביל הגייטורס היא האם טיבו יכול לתת עונה אפילו יותר גדולה מעונה שעברה, אם התשובה לכך תהיה כן, כנראה שכל אמריקה תאכל את הכובע. משהו לשים לב אליו העונה - הרץ, כריס רייני, שאמור לפרוץ ולהוריד קצת את נטל הריצה מסופר טיבו. במחזור הראשון הוואי מגיעה לביקור במשחק ששנה שעברה יכול היה להיות דו קרב מעניין בין ברנאן לטיבו, והשנה פשוט ייראה כמו טבח.

6-10: האלופה צריכה להיזהר

מדורגת 6: מיזורי

הקבוצה שהגיעה משום מקום בביג 12 כבר לא תפתיע אף אחד העונה, צ'ייס דניאל והטייגרס יוצרים המון עניין במחוז שפעם היה תחרות של 2 סוסים בלבד. כבר במחזור הראשון מבחן כוח רציני מול אילינוי, שהופך את המשחק הזה לאחד ממשחקי המחזור (ואולי גם למפגן פוליטי של אובמה). אז אולי מלחמות כבר לא קורות בקיץ, אבל קרבות יש גם ב-30 באוגוסט. בואו נקווה שישדרו.

מדורגת 7: LSU

האלופה תהיה פאקטור גם השנה, למרות שאין ספק שנחלשה. קיילנד וויליאמס אמור להיות הכוח ההתקפי העיקרי, השאלה היא מי יבוא לעזור לו. כבר במחזור הראשון מגיעה האלופה של הדוויז'ן השני (אפלאצ'ן סטייט) בשידור חי ב- ESPN. יודעים מה? יש מצב יהיה מעניין.

מדורגת 8: מערב ווירג'יניה

פאט ווייט לא יצטרך לחלוק את אור הזרקורים עם סלייטון, ואת עול נשיאות הכדור ישא העונה הרבה יותר נואל דיוויין, שכבר שנה שעברה נתן מספרים מפלצתיים. הביג איסט השנה די פתוח, כשהמאונטניירס הם נושאי הדגל שלו, השאלה היא מתי יגיע ההפסד הטיפשי הראשון ואיך יתמודדו בלי הנהגתו של ריץ' רודריגז שעבר למישיגן בשביל הכסף הגדול. במחזור הראשון וילנובה באה לבקר, אמור להיות די פשוט.

מדורגת 9: קלמזון

שוב פעם טייגרס, רק שהשנה הם כבר לא הפתעה, קולין הארפר הוא אחד מהק"בים הטובים במדינה, וביחד עם משחק הריצה בהנהגת ג'יימס דיוויס וסי. ג'י ספיילר שנחשב לטוב בארה"ב, אמורים לסדר להם מקום בבול BCS בינואר. כבר במחזור הראשון מאבק בין טומי באודן (הבן של) לניק סייבן ואלאבמה, וואחד משחק לפנים, תחפשו באינטרנט.

מדורגת 10: אובורן

שוב פעם טייגרס, מישהו קולט את המגמתיות? החטיבה הכי חזקה באמריקה בהחלט לא נחלשה ואובורן הולכת להאכיל בהרבה קש את כולם. משחק מפתח בתחילת העונה מול מערב ווירג'יניה בסוף אוקטובר, בהחלט מבחן כוח לבן טייט, הראנינג בק השור של אובורן, במפגש השני הכי מעניין העונה אחרי הטרויאנים והבקאייז. במחזור הראשון לואיזיאנה מונרו. מישהו אמר שחיטה?

11-15: מחכים למקוי

מדורגת 11: טקסס

אוי מה יהיה איתכם, לונגהורנס יקרים שלי? האם סופסוף יצדיק קולט מקוי את כל המהומה סביבו? האם מישהו ייקח את המושכות במשחק הריצה שנפגע קשות? והאם סוף סוף נצליח לנצח את הסונרס המקוללים? לצערי, התשובה לשלוש השאלות הללו כנראה תהיה "לא", אבל מי יודע מה יביא יום, במקרה הזה אשמח לאכול את הכובע ואזרוק פנימה גם את העניבה.

מדורגת 12: טקסס טק

גרהאם הארל הוא שחקן ענק, את זה כולם יודעים. את זה שמייקל קרבטרי הוא כנראה הרסיבר הכי טוב באמריקה, גם כולם יודעים. האם יש להם הגנה כדי להילחם על החטיבה? זה יהיה המפתח לכל העונה. במשחק הראשון מגיעים מזרח וושינגטון, שם הם לא ממש צריכים הגנה. אבל מול קנזס, אוקלהומה וטקסס הם יהיו חייבים.

מדורגת 13: ויסקונסין

הגיעה שעתו של אלן אוורידג' לקחת את המושכות בעונתו האחרונה במכללה. איך יתמודד עם הלחץ? פי. ג'יי. היל הוא רץ מפלצתי ויקל קצת על הנטל, אבל לא מספיק בשביל לנצח את החטיבה. במשחק הראשון אמורה להיות נחיתה רכה לרכז החדש מול אקרון החלשה.

מדורגת 14: קנזס

הקבוצה של דורותי הגיעה משום מקום בעונה שעברה והפכה למרענן הרשמי של החורף. גורם ההפתעה כבר לא נמצא אצלם, אבל הכישרון לפחות ההתקפי עדיין שם. טוד ריסינג התבגר בשנה וקו ההגנה שלו רק השתבח. הבעיה היא לו"ז קשה שמזמן להם משחקי חוץ קשים באוקלהומה ודרום פלורידה, וזה עוד לפני הדרבי הגדול עם מיזורי. במחזור הראשון פלורידה אטלנטיק מגיעה לעשות סיפתח נוח לחברה של מנג'ינו.

מדורגת 15: אריזונה סטייט

רודי (הנגר) קרפנטר עשה הרבה נחת לגרייזס ולאוהדי הסאן דבילס בעונה שעברה. קיגן הרינג הרץ הנהדר אמור לפרוח העונה, וללא הלו"ז הקשה שמזמן להם משחקי חוץ מול כל אריות החטיבה היתה מועמדת רצינית לרוזבול. שימו לב לעומאר בולדן, הקורנרבק המבריק, ולמשחק שיקבע את הלך הרוח העונה מול ג'ורג'יה בבית ב-20 בספטמבר. ניסוי הכלים הראשון אמור להיות מוצלח בשבת מול צפון אריזונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

16-20: בעקבות בויזי והוואי

מדורגת 16: בריגהאם יאנג

הקבוצה הקטנה, שאמורה להיות על תקן הפתעת העונה ולהגיע לקראת סוף דצמבר כבלתי מנוצחת, הם הקוגרס. האם דרגת הכישרון של הקבוצה של מקס הול מקבילה לבויזי של לפני שנתיים והוואי של שנה שעברה? רק הזמן ואולי כמה שידורים מקומיים יכולים לענות על כך. במחזור הראשון צפון איווה. איפה זה לעזאזל צפון איווה, וכמה אידיוט אתה צריך להיות כדי לא להתקבל לשם?

מדורגת 17: וירג'יניה טק

מה שבטוח העונההוא ששון גלנון יהיה חייב להוכיח שהאמון שפרנק בימן נותן בו מוצדק. ה-ACC רק נחלש וההוקיס חייבים לזכות בו. הגנה נהדרת יש הגיע לשים קצת נקודות על הלוח. המשחק הראשון מול מזרח קרולינה בשידור חי ב-ESPN.

מדורגת 18: טנסי

אריק איינג' עזב ולדעתנו זה יעשה רק טוב למתנדבים מטנסי. אריאן פוסטר רק יהפוך להיות רץ יותר מושלם וג'ונתן קרמטון יתפוס את המושכות וישאיר את טנסי בתמונת אליפות החטיבה עד הרגע האחרון. במחזור הראשון ב-1 בספטמבר, UCLA מארחת את טנסי למשחק מפתח לשתי קבוצות בעלות יומרות בחטיבותיהן שלהן, יהיה מעניין.

מדורגת 19: USF

דרום פלורידה, עם מאט גרות' הג'וניור שמחזיק במושכות, אמורה להישאר בטופ של הביג איסט. משחק מפתח מול קנזס החזקה במחזור השלישי אמור לתת את הטון ולהפריד בין האריות לקואלות. במחזור הראשון טנסי מרטין החלשה לא אמורה לעשות בעיות.

מדורגת 20: אילינוי

ג'וס ויליאמס כבר עקץ את אוהיו סטייט בשנה שעברה וכמעט עלה לה בנסיעה "לריקוד הגדול". דניאל דופרין אמור לקחת את רב הנטל שהשאיר ראשרד מנדנהול, שנבחר ע"י הסטילרס בדראפט האחרון .הרבה ייקבע כבר במשחק הראשון של העונה כשמיזורי תבוא לבקר. מישהו אמר בום ולא קיבל?

21-25: הדאקס מחפשים מחליפים

מדורגת 21: אורגון

עדיין לא ידוע מי יהיה הק"ב הפותח העונה שייכנס לנעליו הגדולות של דניס דיקסון. החדשות הטובות הן שגם רופר וגם קוסטה הרשימו באימוני הפתיחה, אבל מי יחליף את ג'ונתן סטיוארט זו כבר שאלה אחרת. משחק מעניין כבר במחזור הפתיחה מול וושינגטון יענה על חלק מהשאלות.

מדורגת 22: פן סטייט

מעבר לעובדה שהנינטי ליונס נמצאים בביג 10 החלש, אין לדעתנו שום הצדקה לדירוג הגבוה הזה. נקודה לתשומת לב העונה היא הרסיבר דרק ויליאמס. במחזור הראשון קואוסטל קרולינה, וכל מילה באמת מיותרת.

מדורגת 23: וויק פורסט

עד כמה רחוק יכול לקחת ריילי סקינר את הדימון דיקנס? לא מספיק רחוק לעניות דעתנו. במחזור הראשון מבחן מעניין בביילור.

מדורגת 24: אלבמה

ניק סייבן הביא את מחזור הגיוס הכי טוב באמריקה העונה. יקח לו אומנם שנה להתבשל, אבל הרבה קבוצות יאכלו חצץ מפארקר וילסון וחוליו ג'ונס, הרסיבר החדש. במחזור הראשון כאמור קלמזון. בום כבר אמרנו?

מדורגת 25:פיטסבורג

לאשון מקוי נתן עונת פרשמן מפלצתית בכל קנה מידה אפשרי וקו ההגנה שלו רק התבגר. אף אחד לא יתפלא יותר משום הישג שלהם העונה. במחזור הראשון באולינג גרין בבית.

ועוד מספר דגשים

עונה ראשונה של ריץ' רודריגז במישיגן, שבונה את עצמה מאפס העונה. יהיה בהחלט מעניין לראות כמה זמן יקח להחזיר את התוכנית המפוארת הזו לדרך המלך.

האייריש, לאחר עונה מזעזעת ב-2007, ינסו להתאושש יחד עם ג'ימי (תומר משוכנע שאני מדהים, אבל לא עשיתי כלום חוץ מלאכול דשא) קלאוסון. גם צ'רלי ווייס לא יוכל לברוח מאיומי הפיטורין אחרי עוד עונה גרועה.

שוב נשתדל לעדכן אותכם במירוץ להייזמן העונה שצפוי להיות לא פחות מרתק מהשנה שעברה, ובכתבות רקע לקראת עונת הבולים. אנחנו כבר לא יכולים לחכות ונעדכן אתכם, כמובן, בנוגע לשידורים מיוחדים בפאב שלנו בראשל"צ. אז יאללה שתהיה לנו עונה מדהימה לפחות כמו העונה הקודמת.

מפגש פתיחת העונה בפאב "הברון" (איליה רוסינסקי)

ומה טבעי יותר מלפתוח את העונה ב"פאב שלנו", כפי שהגדיר זאת רן? הפאב הזה הוא פאב "הברון", שם ייערך מפגש פתיחת העונה במוצ"ש הקרוב (30.8) בשעה 20:00. פאב "הברון" נמצא ברחוב מוהליבר 4 בראשל"צ.

הוראות הגעה: לבאים מצפון - מתחברים לכביש 412 (ניתן להתחבר הן מכביש 4 והן מכביש 40), ממשיכים ישר בדרך המכבים, ישר ברח' הרצל וממנו פניה ימינה לרח' מוהליבר.

למגיעים מדרום: מתחברים לכביש 412, ממשיכים ישר להרצל, פונים ימינה ברח' תרמ"ב וממנו ימינה למוהליבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully