וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו להם את הכדור ברגליים

28.8.2008 / 12:55

הם צעירים ומוכשרים, נחושים ושאפתנים, ולא פחות חשוב, הם משלנו. אז לפני שנותנים קרדיט לזרים כושלים, כדאי ללמוד על דור העתיד שלנו. קבלו את הצעירים שאולי יפרצו ב-2008/9

מוחמד חטארי – בני יהודה

גיל: 20
תפקיד: חלוץ
כשתגדל תהיה: אולי חזי שירזי

גם אם עדיין לא שמעתם את השם הזה, בשכונה כבר הרבה זמן מחכים לרגע שהוא יקבל את ההזדמנויות שלו ויממש את הפוטנציאל שלו. חטארי, שעלה מקבוצת הנוער בסיום העונה שעברה, הוא חלוץ 9 אמיתי, אחד שנוהג להבקיע בצרורות, שחקן רחבה שיודע לכבוש מכל מצב, חזק ופיזי, מכניע שוערים גם בראש וגם ברגל. גיא לוזון בטוח לא יתנגד לסקורר, השאלה היא אם הוא ייתן בו את האמון. בסביבתו של השחקן מבטיחים שאם יקבל את ההזדמנות, הוא יידע לנצל אותה. "החיסרון שלו זה גם היתרון שלו. הוא לא שחקן שייקח כדור ויעבור שלושה. הוא מאלה שצריכים את כדור העומק, ואז יוצא חזק לשער, עם כוח פריצה מצוין", מספר מאמנו מהנוער, מוטי לוי. "הוא מעין קוביקה כזה. וצריך להוכיח את עצמו השנה". ומפה אנחנו מאחלים לו רק שתהיה לו קריירה פוריה לפחות כמו של קוביקה.

טל משעלי – בית"ר ירושלים

גיל: 19
תפקיד: חלוץ
כשתגדל תהיה: אולי ברק יצחקי

אחד האחראים הבולטים לאליפות האחרונה של קבוצת הנוער, עם 14 שערים, מטפס כעת לבוגרים, למרות שלא ברור כמה הזדמנויות הוא יקבל בקבוצה עתירת הכוכבים של יצחק שום. אולי עכשיו, כשארקדי מדבר על חזרה לסמלים הישנים והטובים, משעלי יוכל להשתלב, אבל אין ספק שהוא יהיה חייב לנצל היטב כל הזדמנות שיקבל. השנה החלוץ עלה כמחליף בגביע הטוטו, ולמרות שהוא רשאי לשחק עדיין בגיל הנוער, שום שם עליו עין ולא יוותר עליו כל כך מהר. "הוא שחקן חזק עם הרבה נחישות ומתמצא מצוין ברחבה", מספר עליו עוזר מאמן הנוער, סמי מלכה. "הוא עדיין צריך לשפר את התנועה שלו ולשחרר כדור מהר יותר, אבל אלה אלמנטים טכניים. מעבר לזה יש לו את זה". אז תנו לו צ'אנס.

ניסו קפילוטו – מכבי תל אביב

גיל: 19
תפקיד: בלם
כשתגדל תהיה: אולי טל בן חיים

השם הזה בוודאי מוכר לאוהדים הצהובים, למרות שלאו דווקא לטובה, אחרי שקיבל את ההזדמנות מאלי כהן בתחילת העונה שעברה ושותף במשחקי מוקדמות גביע אופ"א. לצערו, כמו כל הקבוצה שלו, הוא לא הצליח להרשים, אבל לו זה עלה בחזרה לקבוצת הנוער. השנה הוא אמור לקבל הזדמנות מחודשת מרן בן שמעון, אחד שמאמין בצעירים ומנסה לטפחם. בשבת האחרונה קפילוטו, שמתופקד כבלם, כבש שער ניצחון לקבוצת הנוער מול קרית שמונה, והזכיר שוב שיש על מי לבנות. מאמניו בנוער מעידים כי הוא בחור מאוד ממושמע, שיכול להגיע לרמות הגבוהות על אף העובדה שהוא קצת איטי. "הוא לא מספיק חוצפן, אבל יש לו משחק ראש מצוין, שתי רגליים טובות, בעל שקט נפשי וחכם מאוד בסגירות", מספר רוני במבי מאיר, מאמנו מהנוער. עכשיו השאלה היא אם הוא יהפוך לעוד טל בן חיים, או ליורש של עוז יפרח.

אייל גולסה – מכבי חיפה

גיל: 17
תפקיד: קשר
כשתגדל תהיה: אולי אייל ברקוביץ'

כיאה להתלהבות החיפנית האופיינית, כבר הרבה זמן מדברים שם על הכישרון של גולסה. השנה הוא אמור לפרוץ אצל אלישע לוי, המאמן שהבטיח ללטף את צעירי האגודה ולהפוך אותם לכוכבים אמיתיים. בכרמל מספרים שהעובדה שגולסה מגיע לבוגרים יחד עם לוי תעשה רק טוב לנער, וכבר השנה השחקן הצעיר, שהגיע מטוברוק, אמור להשתלב בסגל הבוגר וכבר נטל חלק במשחקי גביע הטוטו. אורן מוחרר, מאמנו מטוברוק, מספר: "הוא צנוע, הוא לא מתנשא כמו כדורגלנים אחרים, לא מפספס אף אימון, אבל מעבר לזה מבחינת יכולות יש לו גם הגנה וגם התקפה ברמה גבוהה מאוד, דבר שאין להרבה שחקנים ועכשיו כולם מדברים עליו. עכשיו, כשחיפה שינתה את פניה, הוא יכול לתפוס פיקוד ולהצליח".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עידן שדה – מ.ס. אשדוד

גיל: 20
תפקיד: חלוץ
כשתגדל תהיה: אולי חיים רביבו

את עידן שריקי אנחנו כבר מכירים, עכשיו קבלו תאום: ולא רק בגלל השם, אלא בעיקר בגלל צורת המשחק. עידן שדה הוא עוד תוצר מבטיח של מחלקת הנוער באשדוד, וללא ספק אחד השחקנים הצעירים שאמורים לבלוט השנה במקומותינו. אם השם כבר מצלצל לכם מוכר בגלל ההזדמנויות המועטות שקיבל בבוגרים בשנה שעברה, תדעו שהשנה הוא אמור להפוך לחלק חשוב מהקבוצה היציבה שבונה יוסי מזרחי. שדה, שכיכב בקבוצת הנוער שזכתה אשתקד בגביע, הספיק כבר לכבוש שני שערים אצל מזרחי, שיכול להיות רגוע אם יהמר עליו. שדה הבקיע 25 שערים בעונה שעברה, ומזרחי יקנה מחצית מהכמות הזו. "הוא יעשה את העבודה אם ייתנו לו את ההזדמנות", אומר יגאל זריהן, מאמנו בנוער. "הוא משחק בכנף, כקשר שמאלי או ימני. הוא זריז ובעל יכולת סיום פנטסטית, הוא מנצל אחוזים גבוהים מהמצבים שלו ומסיים טוב מאוד מהלכים. למרות זאת, תהיה לו תחרות קשה על מקום בהרכב".

אוראל דגני – מכבי נתניה

גיל: 19 וחצי
תפקיד: בלם
כשתגדל תהיה: אולי חיים בר

במהלך הקיץ החליטו במכבי נתניה להעלות את דגני לבוגרים, מאז כבר הספיק להבקיע שער מרהיב מול מכבי חיפה, ובסביבתו מקווים ומאמינים שגם לותר מתיאוס יזכור אותו לטובה. בנתניה מספרים על שחקן שמסוגל לשחק בכל תפקיד אחורי - בין אם זה מגן, בלם או קשר אחורי – דבר שהופך אותו לנכס שכל מאמן חולם עליו. השנה דגני אמור להשתלב במערך של מתיאוס, לקבל דקות ולהשתפשף, או במילים אחרות - להפוך לשחקן לגיטימי בליגת העל. גיל פישל, מאמנו מהנוער, מספר: "הוא התחיל במכבי חיפה, אבל אחרי שנתיים הוא עבר אלינו בגלל הנסיעות שהקשו עליו, והיום אנחנו כבר לא רואים אותו בנוער. בני לם אומר שהוא מזכיר לו את חיים בר. אני מסכים עם ההשוואה הזו".

גל שיש – הפועל תל אביב

גיל: 19 וחצי
תפקיד: מגן שמאלי
כשתגדל תהיה: אולי יגאל אנטבי

יום אחד, כשיגאל אנטבי יחליט לעזוב את הפועל תל אביב (או מי יודע, אולי אפילו לפרוש...), יש כבר מי שיתפוס את מקומו: גל שיש, שחקן הבית הצעיר שהאוהדים האדומים כבר מצפים בקוצר רוח לראות מככב באגף. את הקריירה הוא התחיל כשחקן כנף, אך במהלך השנים עבר הסבה לתפקיד המגן השמאלי, תפקיד מאוד בעייתי בתולדות הכדורגל הישראלי. הוא כבר שנה שנייה בבוגרים, אבל זו אמורה הולכת להיות השנה שבה הוא יקבל את הצ'אנס ויפרוץ קדימה. "הוא עדיין צריך לשפר את משחק ההגנה שלו. יש לו יכולת טכנית טובה ובעל משחק התקפה טוב מאוד", מספר תומר קשטן, שאימן אותו בנוער. "יש לו תחרות קשה מאוד עם אנטבי, אבל הוא יכול רק ללמוד מהניסיון שלו. הוא יכול להיות שחקן מוביל, אבל הוא בהחלט צריך לשפר עוד כמה דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully