וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישרון של מר ריפליי

26.8.2008 / 22:37

ב-MLB החליטו שכל כך נמאס להם מטעויות שיפוט, והחליטו להתיר כבר ביום חמישי את השימוש בהילוכים חוזרים לגבי הומראנס

ספטמבר, החודש המכריע לקראת פלייאוף ה-MLB מתקרב, ובליגה החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים. בצעד מהיר בצורה קיצונית, במיוחד בליגה שהמסורת בה היא עניין חשוב מכל, הוחלט להתיר שימוש בהילוכים חוזרים כבר מיום חמישי הקרוב, שבו ישוחקו שלוש סדרות.

ההילוך החוזר בבייסבול ייושם בשלב זה רק על "כדורים גבוליים" שקובעים אם הכדור חצה את קו הגדר להומראן או לא וכדי להחליט האם הייתה חבטה פסולה או הומראן. בכך עומדת ה-MLB ללכת בעקבות ה-NFL, שהחלה להנהיג שימוש בהילוכים חוזרים ב-1986 (והפסיקה אותם עד שחודשו ב-1999), ה-NHL שהכניסה את המתכונת ב-1991/92 כדי לבדוק האם הדיסקית עברה במלואה את הקו וה-NBA, שמ-2002/03 מכריעה באמצעות הילוך חוזר האם כדור נזרק לפני הבאזר או לא. גם בטניס מונהג הילוך חוזר כדי לקבוע האם הכדור היה בחוץ או בפנים, כשהנוהל נכנס לשימוש באליפות ארצות הברית לפני שנתיים.

מקטרגי שיטת ההילוכים החוזרים בבייסבול טענו כי לא זאת בלבד שיש מקום לטעויות אנוש, המשחק הארוך ממילא יתארך כעת עוד יותר. התומכים סוברים כי מכיוון שהיו כל כך הרבה טעויות בליגה בעונה האחרונה, אין סיבה שהעולות לפלייאוף ומשחקים קובעים בשלבים מאוחרים יותר יוכרעו על בסיס טעויות שיפוט. ארצות הברית כולה זוכרת את המקרה המפורסם של ג'פרי מאייר, אוהד ניו יורק יאנקיז, שתפס כדור ב-1996 ומנע מטוני טראסקו מבולטימור לפסול את דרק ג'יטר. הפסיקה הייתה להומראן, היאנקיז ניצחו במשחק והמשיכו עד לזכיה בוורלד סירייס.

אז האם הכנסת ההילוכים החוזרים למשחקים היא צעד נבון בשלב זה של העונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully