וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיפטון, יש לו ברכיים רעות

26.8.2008 / 20:55

פציעה איומה שהשאירה אותו עם דלקת פרקים, הביאה את גיפטון נואל וויליאמס, חלוץ אנגלי מוכשר, לבני סכנין. ולמה למפארד צריך ללמוד ממנו?

"הפציעה ההיא הפכה את העולם שלי, אבל אלה החיים. אומרים עליי: 'גיפטון, יש לו ברכיים רעות', אבל היו לי שנים בלי פציעות ובלי כאבים. כשהשמועות החלו, הקבוצות האנגליות פחדו לקחת את הסיכון", כך אמר גיפטון נואל וויליאמס, מי שעשוי להיות חלוץ הרכש של בני סכנין, בראיון ל"טיימס" לפני שנה. ראיון מסכם לקריירה באנגליה. רק בגיל 28.

הסיפור של וויליאמס הוא סיפור של כדורגלנים רבים. בתחילתה של קריירה מבטיחה שכללה ים של ציפיות, פציעה מזעזעת קטעה את החלום. במקום קריירה בקבוצות צמרת, נואל וויליאמס ירד לליגות נמוכות, עבר לליגה השניה בספרד, וכיום הוא מסכים להיבחן בבני סכנין, לא מאריות הכדורגל הישראלי. איך שגלגל מסתובב.

ההתחלה הייתה זוהרת. "הוא השחקן הכי גדול בדורו שגדל בווטפורד", נכתב עליו באתר האוהדים של הקבוצה. כבר בגיל 16 הוקפץ לבוגרים. באחד ממשחקיו הראשונים כבש שער מול בלקפול, והפך לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה של ווטפורד. גרהאם טיילור קרא לו לנבחרת הנוער של אנגליה, למרות שעדיין לא שיחק בפרמיירליג.

נואל וויליאמס, יחד עם חבריו לקבוצה רוני רוזנטל ואלון חזן, סיים כמלך השערים כשווטפורד עלתה תוך שנתיים שתי ליגות עד לפרמיירליג בסוף עונת 1998/9. באותן שנים, השחקן המבטיח, עוד לא בן 19, נכנס לפנקס של הסקאוטים. ההצעות החלו לזרום, הזימון לנבחרת הצעירה כבר הגיע, ואז הגיעה הפציעה הארורה שגמרה לו את הקריירה.

"השמש עושה אותי שמח"

בחודש פברואר 1999, באותה עונת עלייה של הצרעות לפרמיירליג ו-10 ימים לפני הבכורה באנגליה הצעירה, נפצע נואל וויליאמס מתיקול חריף של שחקן סנדרלנד, פול באטלר. האבחון היה קרע ברצועות הברך. החלוץ עבר מספר ניתוחים, בגללם הוא סובל עד היום מדלקת פרקים, זכר לאותה הפציעה. הוא שיחק משחקים ספורים ביותר בשנה וחצי שעברו מאז הפציעה, ומעולם לא חזר לעצמו. נואל וויליאמס סיפר כי הפציעות הפכו אותו ל"סחורה פגומה", שקטעה לו את ההצלחה. "זה לא היה צריך להיגמר ככה, זה לא היה צריך להיגמר בכלל", ביכו אוהדי ווטפורד את אובדן הכישרון.

מכאן ואילך, נואל וויליאמס הלך ודעך. הוא שיחק בסטוק סיטי, ברנלי וברייטון בהצלחה חלקית בלבד, התקשה לכבוש שערים או לתפוס מקום בהרכב. בינואר 2007, החליט לעזוב את אנגליה ולבנות את שמו מחוץ למדינה, בה קבוצות פשוט פחדו לקחת אותו. "הסוכן שלי שלף שפן מהכובע", אמר נואל וויליאמס ל-BBC רגע לפני המעבר לריאל מורסיה, מהליגה השניה בספרד, שעלה לקבוצה 50 אלף ליש"ט בלבד.

נואל וויליאמס כבש בהופעת הבכורה שלו, אבל ההמשך היה פחות טוב. הוא כבש רק עוד שלושה שערים, ולמרות שמורסיה עלתה לליגה הבכירה, היא העדיפה לשחרר את השחקן, שעבר לאלצ'ה מהליגה השניה. גם העונה שעברה באלצ'ה הייתה בינונית, נואל וויליאמס כבש ארבעה שערים, ושוחרר מהקבוצה בסוף העונה. האנגלי דווקא היה מרוצה במהלך החיים בספרד ואמר באחד הראיונות: "יש לי חיוך על הפנים, להתאמן בשמש עושה אותי שמח".

כמעט הגיע לנפטצ'י באקו

אולי האהבה לשמש הביאה את נואל וויליאמס להגיע לישראל. כיום, בגיל 28, בלי שום הצעות מאנגליה, נואל וויליאמס פשוט מחפש מקום להמשיך לשחק כדורגל. התחנה הבאה שלו עשויה להיות ליגת העל, לאחר שהשחקן סיכם בסכנין, והעסקה מחכה לאישורו של המאמן, פרדי דוד. החלוץ, יליד איילינגטון, לונדון, שמתנשא לוגבה 1.91 מ', יודע שעונה טובה בסכנין לא תחזיר אותו לפרמיירליג, כנראה גם לא לצ'מפיונשיפ, אבל אולי סכנין היא מקום מספיק טוב להכיל את ברכיו הפגומות.

לפני שהגיע לישראל אגב, היה נואל וויליאמס על סף חתימה בנפטצ'י באקו מאזרבייג'אן. ההצעה הכספית לשנתיים הייתה גבוהה ומפתה, אך העסקה התפוצצה ברגע האחרון, בשבוע שעבר.

בתקשורת האנגלית, המעברים של נואל וויליאמס לספרד והמו"מ עם נפטצ'י באקו תפסו כותרות. חלקן לא בהכרח חיוביות. "גיפטון נואל וויליאמס עומד לעשות מה שלפרנק למפארד אין אומץ, לסגור מעבר גדול לאירופה", נכתב בציניות בריטית ב"גרדיאן" על המו"מ עם האזרים לפני כשבוע, "תראה ותלמד, פרנק, תראה ותלמד", עקץ העיתון את קשר צ'לסי. מעניין מה ייכתב כשהמעבר לסכנין ייסגר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully