וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים: "מכבי ת"א רוצה לזכות בכל התארים"

26.8.2008 / 19:26

מאמנה החדש של מכבי ת"א התרגש בפתיחת העונה של סגנית האלופה. פדרמן: "עוד לא הפסדנו, אז הכול בסדר. אני חושב שהקהל ייהנה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

לאחר אובדן האליפות והגביע בעונה שעברה, קיץ סוער במיוחד עבר על מכבי תל אביב. בראש ובראשונה, על הקווים החליף אפי בירנבוים את צביקה שרף, מינוי שעד לא מזמן היה נחשב לכמעט הזוי. גם במצבת השחקנים נעשו שינויים רבים, כאשר כמעט כל הזרים של הקבוצה הוחלפו, לרבות אייקון כמו ניקולה וויצ'יץ'. יותם הלפרין נמכר לאולימפיאקוס. וכמובן, גם המנהל הוותיק מוני פנאן, שהיה לאחד מסמליו הגדולים של המועדון בכל הזמנים, עזב אחרי 16 עונות בתפקיד.

אבל כל השינויים והזעזועים כבר מאחור והערב (שלישי) פתחה סגנית האלופה את עונת המשחקים 2008/9 באימון בכורה לא-רשמי באולם בהדר יוסף (אימון פתיחת העונה הרשמי ייערך רק בשבוע הבא), שכלל בעיקר חיוכים ולחיצות ידיים והרבה פחות כדורסל.

מלבד קרלוס ארויו, כל שחקניה הזרים החדשים של הקבוצה - ג'ייסון וויליאמס, אסטבן באטיסטה, ד'אור פישר, טרה סימונס ורודני ווייט, נכחו באימון. הישראלים שלקחו חלק היו דרור חג'ג', טל בורשטיין ודרק שארפ, כיוון שהישראלים הנותרים (יניב גרין, ליאור אליהו, עומרי כספי) שוהים עם נבחרת ישראל באסטוניה. במקומם זומנו מספר שחקנים מקבוצת הנוער.

פדרמן: "לא מתרגש, אבל שמח לראות את כולם"

"אין שנה שאני לא מתרגש מפתיחת העונה ובטח כשזה קורה במכבי תל אביב, שזה אחד המועדונים הכי גדולים בעולם", אמר המאמן בירנבוים. "אני רוצה לראות חבורה של לוחמים שמשחקים בשביל המועדון, שנלחמים, מקשיבים ורצים כמה שיותר. אחד הדברים הכי חשובים זה כימיה, זה מאוד חשוב וזה מה שעושה את הקבוצה.

"על עניין חוסר הניסיון נצטרך לעבוד ולהתגבר", הוסיף בירנבוים. "יש הרבה שחקנים חדשים. חלקם שיחקו ברמות הכי גבוהות באירופה וב-NBA. חלקם רוצים לחזור לשם ולכל אחד יש את השאיפות שלו. כל אחד יעשה את המקסימום כדי שנוכל להביא ניצחונות. מכבי רוצה לזכות בכל התארים, בכך אני לא מחדש כלום לאף אחד". לגבי מרכוס פייזר אמר המאמן: "יותר מאוחר נדע בדיוק מתי נקבל אותו, ובאיזה מצב".

"אם לא מתרגשים, זה כאילו שלא נמצאים בכל העסק הזה", אמר היו"ר שמעון מזרחי. "זו עונה חדשה, עם מאמן חדש וצוות שחקנים חדש. ההנהלה עשתה הכל והעמידה לרשותו של הצוות המקצועי את השחקנים שביקש, ואני בטוח שהמאמנים יוציאו את מירב התועלת מהשחקנים שנבחרו על ידם. אני מקווה שכולם יהיו מקשה אחת. המטרות שלנו הן, כמובן, אליפות המדינה, זכייה בגביע ולהתקדם כמה שיותר ביורוליג".

"אני לא מתרגש, אבל שמח לראות את כולם", סיפר גם דיוויד פדרמן, מבעלי הקבוצה. "בינתיים זה נראה טוב. עוד לא הפסדנו אף כדור ואף משחק, אז הכול בסדר. אני מצפה לראות קבוצה צעירה שיכולה לרוץ מהר. אני חושב שהקהל ייהנה".

בורשטיין: "כולם יודעים לאן הם הגיעו"

גם בגזרת השחקנים ניכרה התרגשות באוויר. הקפטן דרק שארפ, הפותח את עונתו ה-13 בקבוצה, אמר: "זו ממש בר מצווה בשבילי. זה מזכיר לי את השנה הראשונה שלי ב-96', אבל שום דבר לא חדש לי, ראיתי את הכל. אני עוד מתרגש, יש שחקנים חדשים, מאמן חדש והנהלה חדשה. מוזר פה בלי מוני, הוא תמיד יהיה חלק מאיתנו למרות שהוא לא פה פיזית. ה-מ' ב-'מכבי' היא על שם מוני. יהיה קשה להסתדר בלעדיו, אבל נעשה את זה".

טל בורשטיין אמר כי "התגעגנו לאימונים. עברתי בקיץ ניתוח וזה שיבש לי כמה תכניות, אבל אני מרגיש בסדר וזה מאחוריי. מוקדם עדיין להתרשם מהקבוצה, אנחנו רק אומרים פה שלום בפעם הראשונה. כולם נראים חבר'ה בסדר וכל אחד יודע פחות או יותר לאן הוא הגיע. אני מקווה שנתחבר מהר ונרוץ טוב".

הסנטר מרכוס פייזר, שנפצע במהלך העונה שעברה והושבת, עובר כעת בדיקות וצפוי לשוב לאימונים מלאים מאוחר יותר העונה. "אני לא במצב רוח הכי טוב", הודה הסנטר הגדול. "הייתי מעדיף להיות על המגרש, אבל עכשיו אני נמצא בתהליכי שיקום. אני יודע שיש הרבה ציפיות מהקבוצה, במיוחד אחרי מה שקרה בשנה שעברה. זו קבוצה חדשה, אבל דרק שארפ תמיד יהיה פה. אני מקווה כבר לחזור לכושר, לחזור לקבוצה ולחברים".

רודני ווייט, אחת הרכישות היותר שנויות במחלוקת של הצהובים הקיץ, נחת בשעות הבוקר המוקדמות בנתב"ג, אולם התייצב לאימון. "אני מתרגש, עכשיו צריך להתחיל", סיפר. "כולם נראים כאן מאוד נחמדים, פגשתי כבר את רוב השחקנים ועכשיו אני מחכה לקרלוס (ארויו) שיגיע. הציפיות מאיתנו הן שתהיה קבוצה מנצחת, ואני כאן בשביל לעזור למטרה. אני יודע שביורוליג תהיה תחרות קשה וכל משחק חשוב. הצלחתי ב-NBA, וכאן זה עוד אתגר בשבילי שאני מצפה לו".

"כולם באו להכיר אחד את השני, ויש הרבה חיוכים", סיכם ד'אור פישר, שהגיע אחרי עונה מוצלחת בליגה הבלגית כדי לחזק את הקו הקדמי של בירנבוים. "אני לא יודע איך אתמודד עם הלחץ מהתקשורת, כי זו הפעם הראשונה שלי מול דבר כזה. אני אנסה להיות כמה שיותר חיובי, כי יש הרבה התרגשות לקראת פתיחת העונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully