וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרגנים שיאים

כיצד הצליחו השליחים מג'מייקה לשבור את השיא ב-100X4 של הנבחרת המושלמת של ארה"ב 1992? שילוב של כישרון, חברות ופרגון. דני בורשבסקי עדיין המום בבייג'ינג

זה היה היום הכי לא ודאי בתחרויות האתלטיקה עד עכשיו. מצד אחד, היה קשה להאמין שאפשר לשבור את שיא העולם של רביעית השליחים המושלמת ביותר עד היום: קרל לואיס, מייק מארש, דניס מיצ'ל ולירוי בורל – הרביעיה שקבעה את שיא העולם בריצת ה-100X4 מטרים בברצלונה 1992. מצד שני, זה היה כל כך ברור שיוסאין בולט הולך לצאת מכאן לא רק עם שלוש מדליות זהב, אלא גם עם שלושה שיאי עולם. ואם אפשר לזרות עוד קצת מלח על הפצעים של האמריקאים שפסלו במוקדמות, אפילו פלפל חריף במיוחד – הג'מייקנים ישמחו לעשות זאת.

וכן, שיא העולם נשבר, ועוד ב-30 מאיות, 37:10 שניות - מדהים, מדהים, מדהים. כבר אי אפשר לדעת מה היה מושלם יותר: הריצה ה"ביונית" של בולט בגמר ה-100 והפיניש שלה, שבירת השיא המרשים ביותר שנקבע עד היום באתלטיקה ב-200 מטר או דרבון שלושה חברים מהנבחרת להופעה מושלמת בריצת השליחים הכל כך מורכבת, תוך כדי חילופי מקלות נהדרים - במיוחד זה שבין בולט לפאוול, שהיה מושלם. אם תהיתם למה האיש המהיר בעולם רץ דווקא שלישי, זה בגלל שהוא גם רץ הקשת הטוב בעולם. העובדה הזאת, יחד עם העובדה שהרץ הרביעי הוא אחד שכבר רץ 9:74 שניות בחייו ב-100 מטר, ושהרץ השני כבר היה סגן אלוף העולם בריצה הזאת – הציבו את רביעית החלומות מג'מייקה כמועמדת לנצח את השעון.

ואז נותרו רק החילופים – נסטה קרטר שזינק מצויין העביר מושלם לפרייטר. הג'מייקני השלישי בחבורה שרץ מתחת ל-10 שניות איבד אפילו כמה מאיות בהעברת המקל לבולט, אבל הכוח המתפרץ של הגיבור האולימפי שלנו בסיבוב, ועוד אחרי כמה מטרים של ריצה קלה, הכה את יושבי ה"קן לציפור" בתדהמה. עכשיו נותרה רק העברת מקל מושלמת לאסאפה פאוול, וכמה שהיא הייתה מושלמת. לילדים שביניכם, בפעם הבאה שתתכוננו לריצת שליחים באליפות בתי הספר – תעזבו את המורה להתעמלות שיגיד לכם לצעוק "אפ" ולדחוף את המקל ליד של החבר. כנסו ליוטיוב, צפו בריצה הזו שוב ושוב – שימו לב כמה חברות ופרגון יש כאן, אפילו בין שיאן לשעבר לזה שלקח לו אותו. זה משהו ג'מייקני, משהו שכבר לא קיים בארצות הברית, לא סתם הרביעיות שלהם נפסלות שוב ושוב.

ועוד כמה קטנות

1. אחד האנשים המאושרים ביותר הערב דווקא לא התחרה, אלא ישב ביציע סמוך לבור הקפיצות. קוראים לו נליו מורה, והוא המאמן של מורין מאגי הברזילאית – האלופה האולימפית החדשה בקפיצה לרוחק שניתרה ל-7.04 מ'. מורה הוא גם מאמנו של אירווינג סלאדינו, מדליסט הזהב הפנמי בקפיצה לרוחק לגברים. דאבל בבור הקפיצות – זה לא עניין של מה בכך. המאמן הברזילאי לא יכול היה לבקש פרסום טוב יותר, ואין ספק שקבוצת האתלטים שלו בסאו פאולו תתעשר בקרוב, תרתי משמע.

2. אם כבר דיברנו על שלמות – בריאן קליי האמריקאי הוכיח גם היום שהוא האתלט המושלם בעולם, אחרי שניצח בקרב ה-10 בפעם השלישית ברציפות בתחרות גרנדיוזית. בפעמיים הקודמות זה קרה באליפויות העולם, והפעם הוא גם הצליח לנקום ברומן שברלה הצ'כי, האלוף האולימפי הקודם ושיאן העולם – שסיים שישי בלבד. עם כל הכוח הצעיר והרענן בקרב ה-10, בעיקר אנדיי קראוצ'נקה הבלארוסי ולאונל סוארז הקובני, קשה להאמין שנראה עוד את שברלה על הפודיומים בתחרויות הגדולות.

ובאשר לקליי? הוא עדיין לא הגיע למחסום 9,000 הנקודות שנשבר על ידי שברלה, אבל איזה תענוג היה לראות אותו כאן יומיים: 10:44 שנ' ב-100 מטר (הלוואי על אלוף ישראל הנוכחי), 7.78 מ' בקפיצה לרוחק (הלוואי על אלוף ישראל הנוכחי), 16.27 מ' בכדור ברזל (מצחיק – אבל הלוואי על אלוף ישראל הנוכחי), 48:92 שנ' ב-400 מטר (טוב, לא צריך להגזים), 13:93 שנ' ב-110 משוכות (מתי מיכאל אילין שלנו ירד לאחרונה מ-14 שניות? אה, לא השנה), 53.79 מ' בזריקת דיסקוס (אוי ואבוי לנו, אבל הוא היה מסתדר עם זה יופי בהדר יוסף), 5.00 מ' בקפיצה במוט (יש! אתה קטן עלינו), ו-70.97 מ' בהטלת כידון (בימינו, בביקין מסתפק בעשרה מטרים פחות).

מושלם או לא? יש לו רק בעיה אחת שמונעת ממנו להתקרב לשיא העולם – ריצת ה-1,500 מטר שסוגרת את המקצוע המפרך ביותר באתלטיקה. קליי חייב לרדת לתוצאה קרובה יותר ל-4:30 דקות כדי לעשות את זה, ואת ההופעה שלו הפעם הוא סיים אחרון במקצה עם 5:05 דקות. טוב, בדיוק בשביל זה יש עוד שנה לאליפות העולם באתלטיקה – נפגוש את קליי גם בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully